ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, που τον περασμένο χειμώνα είχαν προκαλέσει ένταση και αναταραχή στα λιμάνια, επανέφεραν χθες κυβερνητικά στελέχη.

«Η επιβίωση του λιμανιού του Πειραιά εξαρτάται από τη σύναψη στρατηγικής συμμαχίας με τον ιδιωτικό τομέα», ανέφεραν χθες, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, ο πρόεδρος του ΟΛΠ Διονύσης Μπεχράκης και ο διευθύνων σύμβουλος Νίκος Αναστασόπουλος. Καλή λειτουργία

«Τόσο η ανάγκη για άμεση υλοποίηση του γιγαντιαίου επενδυτικού σχεδίου του Οργανισμού όσο και ο ανταγωνισμός από γειτονικά λιμάνια δημιουργούν την ανάγκη για τη σύναψη στρατηγικής συμμαχίας με ιδιωτικές εταιρείες που θα συμβάλουν με κεφάλαια και με την ανάληψη μέρους του επιχειρηματικού κινδύνου», ανέφερε ειδικότερα ο κ. Αναστασόπουλος και συμπλήρωσε ότι «μέσω της ανάληψης μέρους της λειτουργίας των υποδομών θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για περαιτέρω βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την υιοθέτηση καλών πρακτικών λειτουργίας».

Μάλιστα ανέφερε ότι «η Τουρκία και η Αίγυπτος, χώρες κατεξοχήν ανταγωνιστικές, ήδη προχώρησαν σε σημαντικές παραχωρήσεις λιμενικών υποδομών σε ιδιωτικές εταιρείες που ανέλαβαν την επέκταση και την αναβάθμισή τους».

Έτοιμοι οι διαγωνισμοί

Οι διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης έχουν συντάξει εδώ και αρκετούς μήνες τις διακηρύξεις των διαγωνισμών για την παραχώρηση σε ιδιώτες επενδυτές των εμπορευματικών σταθμών των δύο λιμανιών. Το τελευταίο αποτελούσε έναν από τους κεντρικούς στόχους της κυβέρνησης και άρχισε να υλοποιείται τον προηγούμενο χειμώνα από τον πρώην υπουργό κ. Κεφαλογιάννη. Στην πορεία ωστόσο πάγωσε το σχέδιο ύστερα από τις αντιδράσεις των εργαζομένων και των λιμενεργατών.