Σε άτακτη υποχώρηση στο θέμα της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών υποχρεώθηκε χθες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης.

Έτσι, αφού από τις αρχές Νοεμβρίου έφερε με τους άκαιρους χειρισμούς του τα πάνω - κάτω στα δύο εμπορικά λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, τινάζοντας στον αέρα τη χριστουγεννιάτικη αγορά, χθες, κατά τη διάρκεια αιφνιδιαστικής συνάντησης που είχε με τους εργαζομένους, συμφώνησε να παγώσει τουλάχιστον έως το τέλος Απριλίου τη διαδικασία εκχώρησης σε ιδιώτες των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στα δύο λιμάνια.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η συνάντηση έγινε ύστερα από εντολή του Μεγάρου Μαξίμου το οποίο- κατά τις ίδιες πληροφορίες- είχε

ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ

θα λειτουργούν κανονικά, αφού ο υπουργός δέχτηκε την πρόταση για πάγωμα της διαδικασίας εκχώρησής τους σε ιδιώτες

αποφασίσει να διευθετηθεί το θέμα πριν από τα Χριστούγεννα. Ο κ. Κεφαλογιάννης ωστόσο δεν ήθελε να εμφανισθεί ότι χάνει τη μάχη. Έτσι, άφησε να περάσουν οι γιορτές φέρνοντας στα πρόθυρα νευρικής κρίσης τους εμπόρους και κάνοντας τους ξένους εμπόρους να ξεχάσουν τα ελληνικά προϊόντα, για να κάνει στροφή 180 μοιρών μόλις χθες. Ο κ. Κεφαλογιάννης στη συνάντηση που είχε με τους εργαζομένους δέχτηκε την πρόταση για τετράμηνο πάγωμα των διαπραγματεύσεων ιδιωτικοποίησης των λιμανιών, εμφανίζοντας μάλιστα τη χειρονομία του αυτή ως μια προσπάθεια «να κάνει καλό ποδαρικό» στο νέο έτος. Έτσι από σήμερα τα λιμάνια θα λειτουργούν και πάλι κανονικά μια και οι εργαζόμενοι συμφώνησαν να επιστρέψουν στην υπερωριακή απασχόληση.

Υπουργός και εργαζόμενοι αποφάσισαν να γίνει διάλογος έως το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Απριλίου με καταληκτική ημερομηνία τις 30 Απριλίου και να υπάρξει παράταση εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο. Κάτι που διεκδικούσαν από τις 22 Νοεμβρίου οι εργαζόμενοι και σκόνταφταν στην αδιαλλαξία του κ. Κεφαλογιάννη.

Οικονομική ζημία
Η ζημιά ωστόσο από τις παλινωδίες του υπουργού έχει γίνει. Σύμφωνα με πηγές του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, «στις 58 μέρες που διήρκεσε η αποχή από την υπερωριακή απασχόληση, ο Οργανισμός έχασε γύρω στα 12 εκατομμύρια ευρώ, ενώ 100 εμπορικά πλοία άλλαξαν ρότα με συνέπεια 110.000 κοντέινερ να καταλήξουν στα λιμάνια της Μάλτας, της Ιταλίας, της Κύπρου και της Τουρκίας φθάνοντας στα ύψη το μεταφορικό κόστος». Σύμφωνα με πηγές, για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση θα απαιτηθούν τουλάχιστον δύο μήνες.

Όπως λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά κ. Βασίλης Κορκίδης, «το κόστος για όλες τις νέες παρτίδες των προϊόντων που θα καταφθάνουν από εδώ και στο εξής θα είναι επιβαρημένο τουλάχιστον κατά 20% και θα μετακυλιστεί στους καταναλωτές...». Ήδη, σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, έχει σχηματιστεί λίστα με 17 επιχειρήσεις που επιθυμούν να στραφούν νομικά κατά του ΟΛΠ για τη ζημιά που έχουν υποστεί, ενώ ο δεύτερος μεγάλος πελάτης του ΟΛΠ (μετά την ΜSC), η ναυτιλιακή εταιρεία ΖΙΜ, ήδη έχει στείλει εξώδικο στον Οργανισμό αφού εξαιτίας των κινητοποιήσεων 20 πλοία της δεν έδεσαν στον Πειραιά.


Ιδιωτικοποίηση μετά τις κάλπες

ΟΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ του κ. Κεφαλογιάννη έχουν ενοχλήσεισύμφωνα με κυβερνητικές πηγές- το Μέγαρο Μαξίμου όχι τόσο για την ουσία της πολιτικής επιδίωξης όσο για τη χρονική συγκυρία που επελέγη από τον υπουργό Ναυτιλίας να ανακινηθεί το θέμα, λίγο πριν από τις γιορτές. Ωστόσο, όπως έλεγαν οι ίδιες πηγές, ο κ. Καραμανλής δεν θέλησε να πάρει μέτρα γιατί θα επιδείνωνε πολιτικά την κατάσταση για την κυβέρνηση, ζήτησε ωστόσο από τον κ. Κεφαλογιάννη να δώσει ένα τέλος στην απεργία στο λιμάνι. Όπως έλεγαν χθες κομματικά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας, «το θέμα της ιδιωτικοποίησης μπορεί να παραπεμφθεί για μετά τις εκλογές» αφού είναι μάλλον απίθανο η κυβέρνηση να ανοίξει και πάλι ζήτημα ιδιωτικοποίησης των λιμανιών και να έρθει σε νέα αντιπαράθεση με τους εργαζομένους όταν η χώρα θα έχει μπει σε προεκλογικούς ρυθμούς.

«Προκλητική στάση»
«Μετά την κυβερνητική υποχώρηση και την αναστολή κάθε επενδυτικού σχεδίου για τέσσερις μήνες στα λιμάνια, προκύπτουν σοβαρά ερωτηματικά για την ανεύθυνη, προκλητική, αλλά και ανεξήγητη στάση της κυβέρνησης της Ν.Δ.», αναφέρει μεταξύ άλλων ο υπεύθυνος Ανάπτυξης, Τουρισμού και Ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ κ. Χρήστος Παπουτσής. «Ποιος θα αποζημιώσει τώρα τους εμπόρους και τους καταστηματάρχες που έχασαν την εορταστική περίοδο; Ποιοι υπουργοί αναλαμβάνουν την ευθύνη για την αύξηση των τιμών στην αγορά;».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από