Τα πάνω – κάτω φέρνει στον Πειραιά η σχεδιαζόμενη επέκταση του τραμ από το

Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας προς το λιμάνι, καθώς περιλαμβάνει εκτεταμένες

αναπλάσεις πλατειών, μονοδρομήσεις κεντρικών δρόμων και αλλαγές στη λειτουργία

των άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς.

Το έργο επέκτασης του τραμ προς το κέντρο του Πειραιά, συνολικού

προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ, δημοπρατείται τον Μάιο, με στόχο η εμπορική

λειτουργία της νέας γραμμής να ξεκινήσει τον Δεκέμβριο του 2008.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου, εντός του Φεβρουαρίου ολοκληρώνονται

οι οριστικές μελέτες, ενώ μέσα στο ερχόμενο δίμηνο θα έχουν εγκριθεί και οι

μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν στα

τέλη του χρόνου, ενώ η δοκιμαστική λειτουργία της επέκτασης προς τον Πειραιά

έχει προσδιοριστεί για τον Σεπτέμβριο του 2008. Σύμφωνα με τη χάραξη που

τελικά επελέγη, το τραμ από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας θα φτάσει στο λιμάνι

του Πειραιά (Πλατεία Καραϊσκάκη) μέσω των οδών Τζαβέλλα, Γρηγορίου Λαμπράκη

και Βασιλέως Γεωργίου.

Το κόστος και οι παρεμβάσεις

Το συνολικό μήκος της διαδρομής είναι 2,43 χιλιόμετρα και το κόστος του έργου

(κατασκευή τροχιοδρόμου) θα ανέλθει στα 24 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, έχει

προγραμματιστεί η διάθεση άλλων περίπου 11 εκατ. ευρώ για αναπλάσεις πλατειών

και κοινοχρήστων χώρων, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, αρχαιολογικές εργασίες και

άλλα παράλληλα έργα (μετατόπιση δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας). Στις

σημαντικότερες παρεμβάσεις περιλαμβάνονται η αναβάθμιση της περιοχής του

Γηροκομείου και η ριζική ανάπλαση των ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων στις

πλατείες Κοραή, Καραϊσκάκη, Αλικάκου και Δεληγιάννη, στην Ευαγγελίστρια και

στο σχολικό συγκρότημα της οδού Τζαβέλλα.

Κάθε έξι λεπτά

H διαδρομή από το ΣΕΦ ώς το λιμάνι του Πειραιά θα διαρκεί περίπου 8 λεπτά, ενώ

οι ενδιάμεσες στάσεις που θα κάνει το τραμ θα είναι συνολικά έξι. H συχνότητα

των δρομολογίων του τραμ θα είναι ανά έξι λεπτά και θα εξυπηρετεί περίπου 15

εκατομμύρια μετακινήσεις τον χρόνο (40.000 επιβάτες την ημέρα). Επιπλέον, σε

αντίθεση με τη συνεχή μείωση της ταχύτητας κίνησης των I.X., η οποία δεν

ξεπερνά τα 10 χλμ/ώρα στις ώρες αιχμής, το τραμ θα κινείται με μέση ταχύτητα

20-23 χλμ/ώρα, χρόνος που αναμένεται να λειτουργήσει ως κίνητρο για τη χρήση

του μέσου από τους κατόχους I.X. H ανάπτυξη του δικτύου τραμ στον Πειραιά

συνδυάζεται και με τις προτάσεις για την ανάπτυξη του δικτύου μέσων σταθερής

τροχιάς στην περιοχή και συγκεκριμένα με τις προβλεπόμενες σε επόμενο χρονικό

ορίζοντα επεκτάσεις του μετρό. Σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα μέσα σταθερής

τροχιάς (ηλεκτρικός, προαστιακός, μετρό), το τραμ εκτιμάται ότι διευκολύνει

και τις μετακινήσεις εντός του Δήμου Πειραιά, ενώ θα συνδέσει τα νότια

προάστια της Αθήνας και σε επόμενη φάση την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά

(Κερατσίνι, Πέραμα, Δραπετσώνα, Πειραϊκή, Χατζηκυριάκειο) με το κέντρο του.


Δείτε αναλυτικά τη μελέτη για την ανάπτυξη δικτύου τραμ στον Πειραιά στο

http: //www.tanea.gr/docs/trampeireas.pdf