THN ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ του συστήματος φορολόγησης των επιβατικών αυτοκινήτων

στις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης εισηγείται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Συγκεκριμένα, η Κομισιόν προτείνει τη σταδιακή κατάργηση των φόρων ταξινόμησης

και την προσαρμογή των ετήσιων τελών κυκλοφορίας στα χιλιόμετρα που κάνει κάθε

αυτοκίνητο, καθώς και στην ποσότητα των ρύπων που εκπέμπει.

H υιοθέτηση απλούστερων κριτηρίων φορολόγησης, επισημαίνει η Κομισιόν, θα

διευκολύνει μεταξύ άλλων και τη μεταφορά επιβατικών αυτοκινήτων από τη μία

χώρα-μέλος στην άλλη. Με βάση τις προτάσεις της, οι οποίες πάντως χρειάζονται

τη στήριξη των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων, εντός της περιόδου από πέντε έως δέκα

ετών οι φόροι ταξινόμησης των αυτοκινήτων θα καταργηθούν και το σύστημα των

ετήσιων τελών κυκλοφορίας θα αναδιαρθρωθεί. Στόχος της Κομισιόν είναι να

καταργηθούν τα διαφορετικά εθνικά κριτήρια φορολόγησης και να αντικαθιστούν με

έναν ενιαίο φόρο, ο οποίος θα διαφοροποιείται ανάλογα με τον αριθμό γραμμαρίων

διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει ανά χιλιόμετρο ένα αυτοκίνητο, αλλά και με

τα χιλιόμετρα που κάνει το αυτοκίνητο αυτό.

Οι χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης χρησιμοποιούν σήμερα πολύ διαφορετικά

κριτήρια για τη φορολόγηση των αυτοκινήτων. Ορισμένες, όπως η Σουηδία και η

Δανία, επιβάλλουν υψηλούς φόρους ταξινόμησης σε όλα τα αυτοκίνητα, ενώ η

Ιταλία και η χώρα μας φορολογούν τα αυτοκίνητα ανάλογα με τη χωρητικότητα του

κινητήρα (κυβικά).