1. H μικροοικονομική θεωρία συνδέεται άμεσα με τη μακροοικονομική θεωρία,

διότι:

α) μελετούν το ίδιο αντικείμενο από άλλη οπτική γωνία

β) ενώ μελετούν διαφορετικά αντικείμενα, χρησιμοποιούν τον ίδιο τρόπο

ανάλυσης

γ) η μικροοικονομική θεωρία αποτελεί συστατικό μέρος της

μακροοικονομικής

δ) η μακροοικονομική θεωρία μελετά τα αντικείμενα μελέτης της

μικροοικονομικής ως ενιαίο σύνολο

2. Οι αποφάσεις των επιχειρήσεων για το μέγεθος της παραγωγής τους

μελετώνται από:

α) τη μικροοικονομική θεωρία κατά βάση, αλλά και από τη μακροοικονομική

θεωρία

β) τη μακροοικονομική θεωρία, διότι η παραγωγή των επιχειρήσεων

αποτελεί το ΑΕΠ μιας οικονομίας

γ) τη μικροοικονομική θεωρία, η οποία εξετάζει τον τρόπο λήψης

αποφάσεων των μονάδων που απαρτίζουν μία οικονομία

δ) τόσο τη μικροοικονομική όσο και τη μακροοικονομική θεωρία, αλλά με

διαφορετικό τρόπο ανάλυσης

3. Στον τέλειο ανταγωνισμό:

α) οι επιχειρήσεις αποφασίζουν για τις τιμές των προϊόντων τους

β) υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις που παράγουν το ίδιο προϊόν

γ) υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις που παράγουν το ίδιο προϊόν και

αποφασίζουν από κοινού για την τιμή του

δ) ο επιχειρηματίας ενδιαφέρεται να μεγιστοποιήσει τα συνολικά του

έσοδα

4. Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται:

α) να μεγιστοποιήσουν την ωφέλεια / χρησιμότητά τους, άρα αγοράζουν με

βάση τις προτιμήσεις τους

β) να διαθέσουν το εισόδημά τους για την αγορά όσο το δυνατό

περισσότερων αγαθών

γ) να αποκομίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ωφέλεια / χρησιμότητα από

την κατανάλωση αγαθών, στο πλαίσιο των εισοδηματικών τους δυνατοτήτων

δ) να καταναλώσουν συνδυασμό αγαθών ανώτερο από εκείνον που βρίσκεται

πάνω στον εισοδηματικό τους περιορισμό

5. Το μονοπώλιο θεωρείται μη επιθυμητή μορφή αγοράς, επειδή:

α) υπάρχει ένας παραγωγός, ο οποίος δεν είναι δυνατό να καλύπτει τις

ανάγκες των καταναλωτών

β) η παραγόμενη ποσότητα είναι μεγαλύτερη από τον τέλειο ανταγωνισμό

και δεν μπορεί να απορροφηθεί

γ) ενώ η τιμή του αγαθού είναι ίδια με εκείνη στον τέλειο ανταγωνισμό,

η παραγόμενη ποσότητα είναι πολύ μικρότερη

δ) η τιμή του αγαθού είναι μεγαλύτερη από ό,τι θα ήταν αν το αγαθό αυτό

παραγόταν υπό συνθήκες τέλειου ανταγωνισμού

6. Το ΑΕΠ μιας οικονομίας δηλώνει:

α) την αξία των παραγομένων αγαθών και υπηρεσιών σε μία οικονομία

β) το κόστος παραγωγής του καλαθιού της νοικοκυράς

γ) την αξία των αγαθών και υπηρεσιών που χρησιμοποιεί το

αντιπροσωπευτικό νοικοκυριό

δ) το εισόδημα των επιχειρήσεων από την παραγωγή αγαθών και υπηρεσιών

7. Αν η ανεργία μιας χώρας αυξήθηκε το τρέχον έτος κατά 3%, τότε το ΑΕΠ:

α) παρέμεινε σταθερό

β) μειώθηκε κατά 3%

γ) δεν έχει σχέση με την ανεργία, έχει μόνον η ανεργία με τον

πληθωρισμό

δ) μειώθηκε άνω του 3%

8. Ο πληθωρισμός μετρά:

α) τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ)

β) την άνοδο όλων των τιμών των αγαθών και υπηρεσιών που παράγει μία

οικονομία

γ) την αύξηση του ΔΤΚ

δ) την αύξηση του καλαθιού της νοικοκυράς

9. H δαπάνη μιας οικονομίας:

α) αποτελείται εν μέρει από την κατανάλωση των νοικοκυριών

β) αποτελείται κατά το μεγαλύτερο μέρος από τις εισαγωγές και τις

εξαγωγές της

γ) ισούται με το εισόδημα των επιχειρήσεων από την παραγωγή τους

δ) ισούται με τη δαπάνη των επιχειρήσεων.