<

΄Ηταν μια από τις πιο δραματικές και επικίνδυνες σχέσεις του Τρίτου Ράιχ. Η

γοητευτική ηθοποιός από την Τσεχία, που υπήρξε ερωμένη του Γιόζεφ Γκέμπελς και

έφυγε από τη Γερμανία όταν η σύζυγός του αποκάλυψε το ειδύλλιο στον Χίτλερ,

περιέγραψε πρώτη φορά τη θορυβώδη σχέση της με τον επικεφαλής της ναζιστικής

προπαγάνδας.

Στην αυτοβιογραφία της με τίτλο «Η Γλυκιά Πίκρα της Ζωής μου», που αναμένεται

να εκδοθεί στη Γερμανία τον ερχόμενο μήνα, η Λίντα Μπααρόβα γράφει για τη ζωή

στα ανώτατα κλιμάκια των ναζί, όταν κομψά ντυμένοι υπουργοί φλέρταραν με την

ελίτ του παγκόσμιου κινηματογράφου.

Λίντα Μπααρόβα. Αποκαλύπτει ότι η γυναίκα του Γκέμπελς, πρότεινε «σχέση

τρίγωνο» προκειμένου να σώσει τον γάμο της

Το φθινόπωρο του 1938, ο Γκέμπελς τηλεφώνησε στην Μπααρόβα και της είπε ότι

αποκάλυψε τη σχέση τους στη σύζυγό του και ότι ήθελε οι δύο γυναίκες να

συναντηθούν. Έτσι έγινε. Αν και αλλόφρων η Μάγδα, πρότεινε στη νεαρή ηθοποιό

να μοιραστεί μαζί της τον άνδρα της: «Είμαι η μητέρα των παιδιών του, με

ενδιαφέρει μόνο το σπίτι στο οποίο ζούμε, το τι γίνεται έξω από αυτό, δεν με

αφορά. Όμως πρέπει να μου υποσχεθείς κάτι, δεν θα κάνεις παιδί μαζί του». Ο

Γκέμπελς εμφανίστηκε με δώρα – κοσμήματα για τις δύο γυναίκες, σαν για να

επικυρώσει το περίεργο τρίγωνο. Όμως η Μάγδα μίλησε για την κατάσταση στον

Χίτλερ και ο Γκέμπελς κλήθηκε στην καγκελαρία. «Η γυναίκα μου είναι διάβολος»,

είπε στην Μπααρόβα. Το επόμενο πρωί της τηλεφώνησε ξανά, κλαίγοντας. Ο Χίτλερ

είχε αρνηθεί το αίτημά του για διαζύγιο και του απαγόρευσε να ξαναδεί την

αγαπημένη του. «Σ’ αγαπώ Λιντούσκα» της είπε. «Δεν μπορώ να ζήσω χωρίς εσένα».

Οι εφημερίδες δημοσίευαν φωτογραφίες των Γκέμπελς και οι μηχανισμοί

προπαγάνδας άρχισαν να λειτουργούν σε απίστευτους ρυθμούς. Ο υπουργός

προπαγάνδας των ναζί αποκατέστησε τις σχέσεις του με τον Φίρερ οργανώνοντας

τον Νοέμβριο του ’38 τη Νύχτα των Κρυστάλλων, ένα όργιο βιαιοτήτων εναντίον

των Εβραίων και των περιουσιών τους. Η Μπααρόβα κλήθηκε στην αστυνομία, όπου

την πληροφόρησαν ότι της απαγορεύεται να συμμετέχει σε ταινίες και κοινωνικές

εκδηλώσεις καθώς και να βγει από τη χώρα. Παρακούοντας τις οδηγίες, επέστρεψε

στην Πράγα. Ήταν στη μαύρη λίστα των ναζί και δεν μπορούσε να εργαστεί. Το

1942 πήγε στην Ιταλία, όπου και συνέχισε την καριέρα της. Ξαναείδε τον

Γκέμπελς άλλη μια φορά, την ίδια χρονιά, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της

Βενετίας. Την αγνόησε: «Πρέπει να με αναγνώρισε, αλλά δεν έκανε ούτε μια

κίνηση» γράφει. «Ήταν πάντα τέρας αυτοελέγχου».

Το 1945 η Μπααρόβα συνελήφθη από τους Αμερικανούς για συνεργία και παροδικά

φυλακίστηκε. Οι Γκέμπελς έμειναν με τον Χίτλερ στο καταφύγιό του. Όταν οι

Ρώσοι προήλασαν στο Βερολίνο, την 1 Μαΐου, αυτοκτόνησαν μαζί με τα έξι παιδιά

τους.

Έπειτα από δύο αποτυχημένους γάμους, η καριέρα της διαλύθηκε καθώς οι Τσέχοι

αρνήθηκαν να την συγχωρήσουν. Αρνιόταν και η ίδια τη σχέση με τον Γκέμπελς,

μέχρι την περασμένη δεκαετία, όταν ένας εκδότης, ο Γερμανός Ρίτσαρντ Κέτερμαν

την ενθάρρυνε να γράψει γι’ αυτήν. Είχε περάσει τα 80, αλλά όπως είπε πρόσφατα

ο Κέτερμαν, τον συγκίνησε η ζεστασιά που ανέδυε. Όταν κοιτούσε πίσω,

αναζητώντας τη σχέση της με τον Γκέμπελς, το συναίσθημα που κυριαρχούσε ήταν θλίψη.