Την εξωτερική και εσωτερική εμφάνιση των λεωφορείων έχει επιμεληθεί ο γνωστός

σχεδιαστής Γιάννης Τσεκλένης, που εμπνεύστηκε τους πράσινους και κίτρινους

κύκλους οι οποίοι διακοσμούν το εξωτερικό των οχημάτων και το ύφασμα των

καθισμάτων (απεικονίζουν τους κόκκους της χλωροφύλλης στο φαινόμενο της φωτοσύνθεσης)

Στην Αθήνα και τον Πειραιά θα κυκλοφορεί από τον ερχόμενο Μάιο ο μεγαλύτερος

στόλος των αστικών λεωφορείων στην Ευρώπη που θα κινείται με φυσικό αέριο. Τα

πρώτα 40 λεωφορεία φυσικού αερίου παρέλαβαν χθες, σε ειδική τελετή στο

Ζάππειο, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Χρίστος Βερελής και οι

διοικήσεις του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) και της

Επιχείρησης Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ).

Τα καινούργια «πράσινα» λεωφορεία άρχισαν να εκτελούν από σήμερα δρομολόγια σε

τρεις γραμμές της Δυτικής Αττικής, σε αντικατάσταση των παλαιάς τεχνολογίας

λεωφορείων Magirus και Ikarus. Στη συνέχεια, με την παράδοση μέχρι τον

ερχόμενο Μάιο και των υπολοίπων 255, θα δρομολογηθούν και στις υπόλοιπες

περιοχές της Αθήνας.

Σε πρώτη φάση θα εξυπηρετούν τις γραμμές: Β8: Πολυτεχνείο – Ν. Φιλαδέλφεια –

Μεταμόρφωση, Γ9: Χαλκοκονδύλη – Κόκκινος Μύλος – Αχαρνές και 732: Χαλκοκονδύλη

– Αγ. Φανούριος. Κατά τη χθεσινή παραλαβή των νέων οχημάτων ο υπουργός

Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Χρίστος Βερελής επισήμανε τη συμβολή τους στη

βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη και του περιβάλλοντος της Αττικής, ενώ

δεσμεύτηκε να αναλάβει πρωτοβουλίες για τη σωστή λειτουργία των

λεωφορειοδρόμων.

Στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας ο κ. Βερελής

ανακοίνωσε, μεταξύ άλλων, ότι ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του ΗΣΑΠ θα έχει

ολοκληρωθεί μέχρι το 2003 (θα έχουν ανακαινιστεί οι σταθμοί του και θα

αγορασθούν νέοι σύγχρονοι και ταχύτεροι συρμοί).

Τα λεωφορεία φυσικού αερίου θεωρούνται από τα πλέον οικολογικά. Έχει

υπολογιστεί ότι η μείωση των εκπεμπόμενων από αυτά ρύπων, σε σχέση με τα

αντίστοιχα θερμικά λεωφορεία τύπου EURO 1, θα είναι κατά 50% σε οξείδια του

αζώτου, κατά 85% σε μονοξείδιο του άνθρακα και κατά 90% σε υδρογονάνθρακες.

Επίσης, σχεδόν μηδενικές θα είναι οι εκπομπές αιθάλης (καπνού) και οξειδίων

του θείου.

Κάθε όχημα έχει μήκος 12 μέτρα, πλάτος 2,6 μ. και 3 εισόδους. Διαθέτει 32

θέσεις καθήμενων και 58 όρθιων επιβατών και είναι ειδικά διαμορφωμένο για την

ασφαλή και απρόσκοπτη πρόσβαση παιδιών και ηλικιωμένων. Τα λεωφορεία είναι

εφοδιασμένα με κλιματισμό, σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS) και

σύστημα αντιολισθηρότητας (ASR). Επίσης, τα νέα λεωφορεία έχουν φιμέ κρύσταλλα

για την απορρόφηση της ηλιακής ακτινοβολίας σε ποσοστό έως και 70%, σε

αντίθεση με τα ήδη υπάρχοντα λεωφορεία των οποίων η απορροφητικότητα δεν

ξεπερνά το 30%.

Τα λεωφορεία φυσικού αερίου θεωρούνται από τα ασφαλέστερα. Σε όλο το στάδιο

της κατασκευής τους ελέγχεται εξονυχιστικά η συμπεριφορά των 8 φιαλών

αποθήκευσης του καυσίμου που βρίσκονται στην οροφή του οχήματος και παρέχουν

αυτονομία για περισσότερα από 350 χιλιόμετρα. Για τον ανεφοδιασμό των οχημάτων

έχει δημιουργηθεί ειδικός σταθμός στο αμαξοστάσιο των Άνω Λιοσίων.