‘Εντονη κινητικότητα, κυρίως από την πλευρά των ξένων επενδυτών που

ενδιαφέρονται να μετάσχουν στο διαγωνισμό για την αγορά πλειοψηφικού πακέτου

μετοχών της Ολυμπιακής Αεροπορίας, παρουσιάζεται τις τελευταίες ημέρες. Η

πορεία ιδιωτικοποίησης της Ο.Α. απασχόλησε τη χθεσινή συνεδρίαση της

κυβερνητικής επιτροπής, όπου ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών

Χρ. Βερελής ανέφερε ότι μέχρι στιγμής υπάρχουν πέντε ενδιαφερόμενοι για την

εταιρεία. Παρ’ ότι τα ονόματα των επενδυτών δεν αναμένεται να κοινοποιηθούν

πριν από τις 31 Ιανουαρίου, που λήγει η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος,

σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές επίσημο ενδιαφέρον για την Ο.Α. έχουν μέχρι τώρα

εκδηλώσει:

1. Η αμερικανική εταιρεία ενοικίασης πολυτελών αεροσκαφών Chrysler

Aviation, η οποία είναι θυγατρική της γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας Chrysler.

Ήταν η πρώτη που ζήτησε τον σχετικό φάκελο για την Ο.Α.

2. Οι Κυπριακές Αερογραμμές, που αναμένεται να διεκδικήσουν πλειοψηφικό

πακέτο μετοχών της Ο.Α. συμμετέχοντας σε κοινοπραξία μαζί με άλλες αεροπορικές

εταιρείες (πιθανότατα με την KLM) και ξένους επιχειρηματίες.

3. Η ιαπωνική τράπεζα Sanwa, η οποία στο παρελθόν έχει διευκολύνει την

Ο.Α. με δάνεια.

4. Ο Έλληνας επιχειρηματίας κ. Στυλιανός Ρέστης, που διαθέτει εταιρείες

εκμετάλλευσης φορτηγών πλοίων (ψυγείων).

5. Κοινοπραξία Αυστραλών επιχειρηματιών που, μεταξύ άλλων, ασχολούνται

και με επενδύσεις στον αεροπορικό τομέα.

Ακόμα, ενδιαφέρον για την Ο.Α. εκδηλώνεται τις τελευταίες ημέρες και από την

πλευρά των πιλότων της εταιρείας που αναζητούν άλλους Έλληνες επιχειρηματίες

προκειμένου να συνεργαστούν για την αγορά της εταιρείας.

Οι πιλότοι της Ο.Α. προτίθενται να μετάσχουν σε κάποια κοινοπραξία με χρήματα

του επικουρικού ταμείου τους FOAPE (τα αποθεματικά του συγκεκριμένου ταμείου

υπερβαίνουν τα 230 εκατ. δολάρια).

Επίσης, ενδιαφέρον για την Ο.Α. εκδηλώνεται και από την British Airways.

Πάντως, στελέχη της Ο.Α. εκτιμούσαν χθες ότι το ενδιαφέρον της Β.Α.

ενδεχομένως να σχετίζεται με τις δικαστικές διαμάχες που αναμένεται να

ξεκινήσουν μεταξύ των δύο εταιρειών (όπως είναι γνωστό η Ο.Α. με αγωγή της

σκοπεύει να διεκδικήσει αποζημιώσεις για τις ζημίες που της προκάλεσαν οι

Βρετανοί μάνατζερ της Β.Α.).

Σημειώνεται ότι η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος αγοράς πλειοψηφικού

πακέτου μετοχών της Ο.Α. (έως 65%) λήγει στις 31 Ιανουαρίου.

Όπως έγινε χθες γνωστό, η κυβέρνηση δεν σκοπεύει να δώσει παράταση στη

συγκεκριμένη προθεσμία. Στο διάστημα που μεσολαβεί, σύμφωνα με τον κυβερνητικό

εκπρόσωπο κ. Δημήτρη Ρέππα, αναμένεται να υπάρξει ενδιαφέρον και από άλλους

επιχειρηματίες. Κυβερνητικές πηγές ανέφεραν χθες ότι τουλάχιστον άλλοι τρεις

όμιλοι Ελλήνων επιχειρηματιών ετοιμάζονται να εκδηλώσουν επισήμως το

ενδιαφέρον τους για την Ο.Α.

Στη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης της κυβερνητικής επιτροπής ο

Πρωθυπουργός εξέφρασε την ικανοποίησή του για τους μέχρι τώρα χειρισμούς στο

θέμα της ιδιωτικοποίησης της Ο.Α., ενώ ανακοινώθηκε ότι θα υπάρξει και νέα

ενημέρωση για την πορεία του όλου εγχειρήματος στις αρχές Φεβρουαρίου (όταν θα

ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος). Ο υπουργός Μεταφορών

και Επικοινωνιών Χρ. Βερελής ανέφερε ότι η Ο.Α. θα είναι στα Σπάτα την 1η

Μαρτίου, όταν θα λειτουργήσει το νέο αεροδρόμιο.

Ωστόσο, επισήμανε ότι θα πρέπει να προσεχθεί το γεγονός ότι η Ο.Α. λόγω των

αυξημένων αεροπορικών τελών θα κληθεί να καταβάλει επιπλέον το ποσό των 18

δισ. δρχ. το χρόνο (αντί των 2,5 δισ. δρχ. που πληρώνει σήμερα στο Ελληνικό

στο νέο αεροδρόμιο θα καταβάλει 20 δισ. δρχ.). Ο κ. Βερελής χαρακτήρισε ψευδή

και κατευθυνόμενη τη φημολογία σύμφωνα με την οποία η Ο.Α. έχει εκκρεμότητες

με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Κυβερνητικές πηγές απέδιδαν χθες τη συγκεκριμένη φημολογία σε εγχώρια κέντρα

που δεν επιθυμούν την πώληση της Ο.Α. καθώς θίγονται άμεσα τα συμφέροντά τους.