Κατά πέντε χιλιόμετρα… μεγαλώνει από αύριο το Μετρό της Αθήνας, που θα

φτάνει πλέον μέχρι τη Δάφνη. Τα επίσημα εγκαίνια του τμήματος Σύνταγμα – Δάφνη

της γραμμής «2» Σεπόλια – Δάφνη θα γίνουν στις 12 το μεσημέρι παρουσία του

Πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη και από τις έξι το απόγευμα το κοινό θα μπορεί να το

χρησιμοποιεί κανονικά.

Σταθμός Ακρόπολης. Είσοδος που εντυπωσιάζει στις σκάλες για τις αποβάθρες

Η διαδρομή Σύνταγμα – Δάφνη (και αντίστροφα) θα διαρκεί μόλις έξι λεπτά και

αναμένεται να εξυπηρετεί από 120 έως 150 χιλιάδες επιβάτες την ημέρα,

ανακουφίζοντας σημαντικά τις λεωφόρους Συγγρού, Βουλιαγμένης και Ηλιουπόλεως.

Στο νέο τμήμα υπάρχουν πέντε σταθμοί: Ακρόπολη, Συγγρού – Φιξ, Νέος Κόσμος,

Άγιος Ιωάννης και Δάφνη. Το εισιτήριο θα είναι 250 δρχ., όπως και στο υπόλοιπο

δίκτυο του Μετρό.

Η τελετή των εγκαινίων θα γίνει στον σταθμό της Ακρόπολης, ο οποίος είναι

διακοσμημένος με αντίγραφα των μαρμάρων του Παρθενώνα (που βρίσκονται στο

βρετανικό μουσείο), αρχαιολογικά ευρήματα των ανασκαφών για την κατασκευή του

σταθμού, καθώς και πίνακες ζωγραφικής, γλυπτά και μια μεγάλη φωτογραφία της

αείμνηστης Μελίνας Μερκούρη με φόντο τον Παρθενώνα.

Οι συγκοινωνιακές αλλαγές

Η λειτουργία του τμήματος του Μετρό Σύνταγμα – Δάφνη φέρνει νέες αλλαγές στον

χάρτη των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Οι πρώτες μεγάλες αλλαγές στο

δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας είχαν γίνει τον περασμένο

Ιανουάριο, όταν άρχισε να λειτουργεί το Μετρό.

Νέες λεωφορειακές γραμμές δημιουργούνται, άλλες καταργούνται κι άλλες

συγχωνεύονται.

Συγκεκριμένα, από την Πέμπτη το πρωί στην Πλατεία Καλογήρων στη Δάφνη, έξω

ακριβώς από τον σταθμό του Μετρό θα λειτουργεί ένας νέος μεγάλος

συγκοινωνιακός κόμβος, καθώς εκεί έχουν εγκατασταθεί οι αφετηρίες τουλάχιστον

15 λεωφορειακών γραμμών του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ).

Ειδικότερα, δημιουργήθηκε μια νέα γραμμή, με αριθμό 171, που θα συνδέει τη

Δάφνη με τη Βάρκιζα και θα διέρχεται από τις Λεωφόρους Βουλιαγμένης, Καλύμνου

και Βάρης.

Επίσης, στη Δάφνη μέσω των οδών Γούναρη και Βουλιαγμένης θα τερματίζει και η

καινούργια λεωφορειακή γραμμή με αριθμό 154, η οποία θα ξεκινά από την Άνω

Γλυφάδα (από την περιοχή της Αιξωνής). Η σημερινή γραμμή Γ4 Ακαδημία –

Αργυρούπολη – Νεκροταφείο Γλυφάδας, καταργείται.

Ακόμα, οι λεωφορειακές γραμμές 217 και 229 που συνδέουν τον Πειραιά με την

περιοχή του Αγίου Δημητρίου, θα τερματίζουν πλέον στη Δάφνη.

Τα δρομολόγια των γραμμών 108 Αθήνα – Άνω Καλαμάκι και 111 Αθήνα – Άγιος

Δημήτριος περικόπτονται κατά το ήμισυ.

Το «κενό» τους θα αναπληρωθεί με τη δημιουργία δύο καινούργιων τοπικών

λεωφορειακών γραμμών: Την 109 Δάφνη – Καλαμάκι και την 112 Δάφνη – Άγιος

Δημήτριος.

Κατά το ήμισυ περικόπτονται και τα δρομολόγια της γραμμής 103 Αθήνα –

Καλαμάκι. Οι επιβάτες θα εξυπηρετούνται από την καινούργια γραμμή με αριθμό

141, της οποίας τα λεωφορεία θα ξεκινούν από το Καλαμάκι, θα διέρχονται από

τον σταθμό της Δάφνης και την Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου και θα

τερματίζουν στον σταθμό Κατεχάκη της γραμμής 3 του Μετρό.

Η λεωφορειακή γραμμή 228 Δάφνη – Αθήνα συγχωνεύθτηκε με τη γραμμή 057 Λόφος

Σκουζέ – Άγιος Γεώργιος. Η νέα γραμμή που δημιουργήθηκε θα έχει αριθμό 057 και

τα λεωφορεία της θα εκτελούν το δρομολόγιο Δάφνη – Άγιος Γεώργιος.

Ακόμα δημιουργήθηκε μια νέα γραμμή με αριθμό 131 Αμαξοστάσιο Αγίου Δημητρίου –

Δάφνη, που θα συνδέει τις περιοχές της Άνω Νέας Σμύρνης και Μπραχαμίου με τον

σταθμό της Δάφνης, μέσω των οδών Ευξείνου Πόντου και Αγίου Δημητρίου.

Τα λεωφορεία των γραμμών 218 Πειραιάς – Υμηττός – Ηλιούπολη και 232 Πειραιάς –

Υμηττός – Βύρωνας από την Πέμπτη θα διέρχονται κοντά από τον σταθμό της

Δάφνης.

Με τον σταθμό της Δάφνης θα συνδέεται σε 24ωρη βάση και το αεροδρόμιο του

Ελληνικού. Η γραμμή Ε91 Ομόνοια – Ανατολικός Αερολιμένας Express μετονομάζεται

σε Ε91 Ανατολικός Αερολιμένας- Σταθμός Δάφνης Express και θα τερματίζει στη

Δάφνη. Το εισιτήριο της συγκεκριμένης γραμμής μειώνεται στις 150 δρχ. (από 300

δρχ. που ήταν μέχρι τώρα).

Στην περιοχή του Φιξ και όχι στο κέντρο της Αθήνας θα τερματίζει από την

Πέμπτη η γραμμή 910 Αθήνα – Τζιτζιφιές, η οποία πλέον αλλάζει όνομα και

μετατρέπεται σε Φιξ – Τζιτζιφιές

Επίσης, δημιουργείται άλλη μια καινούργια λεωφορειακή γραμμή η οποία θα έχει

αριθμό 132 Ζάππειο – Τροκαντερό και θα συνδέει τον σταθμό Συγγρού – Φιξ με τον

χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων που δημιουργήθηκε στο Τροκαντερό.

Τα γκαράζ

Κοινόχρηστοι χώροι. Η καθαριότητα παραμένει βασικό ατού και των 5 νέων

σταθμών στη διαδρομή Σύνταγμα – Δάφνη

Για την εξυπηρέτηση των κατόχων Ι.Χ. δημιουργήθηκαν και θα λειτουργήσουν σε

πρώτη φάση πέντε νέοι χώροι στάθμευσης συνολικής χωρητικότητας 2.150 θέσεων,

όπου το παρκάρισμα θα είναι δωρεάν.

Συγκεκριμένα, στο Τροκαντερό Παλαιού Φαλήρου θα μπορούν να σταθμεύουν 500

αυτοκίνητα, στον Ανατολικό Αερολιμένα κοντά στο κτίριο αναχωρήσεων των τσάρτερ

300 αυτοκίνητα και στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΑ στον Άγιο Δημήτριο (οδός

Κουντουριώτου) 300 οχήματα.

Ακόμα, στην οδό Παπαναστασίου του Δήμου Αγίου Δημητρίου (κοντά στην Πλατεία

Σεφέρη) υπάρχει χώρος για τη στάθμευση 100 αυτοκινήτων, ενώ στον παράδρομο της

Λεωφόρου Βουλιαγμένης από το ύψος του Ελληνικού μέχρι τα σχολεία Ηλιουπόλεως

θα μπορούν να παρκάρουν ελεύθερα μέχρι 800 οχήματα.

Όλοι οι προαναφερθέντες χώροι θα συνδέονται τακτικά με τον σταθμό του Μετρό

στη Δάφνη με λεωφορεία του ΟΑΣΑ.

Επίσης, κοντά στους πέντε νέους σταθμούς του Μετρό υπάρχουν και ιδιωτικοί

χώροι στάθμευσης χωρητικότητας 980 θέσεων. Στον σταθμό Ακρόπολη υπάρχουν 415

ιδιωτικές θέσεις στάθμευσης, στον σταθμό Συγγρού – Φιξ 340 θέσεις, στον Νέο

Κόσμο 160 θέσεις και στη Δάφνη 65 θέσεις.