Οικονομία

Στα 2 εκατ. το αφορολόγητο

Το λογότυπο ΤΑ ΝΕΑ με σκούρα μπλε γράμματα σε ανοιχτόχρωμο φόντο
Σχόλια
3 λεπτά





Την αύξηση του αφορολογήτου ποσού στα 2 εκατ. δρχ. για μισθωτούς και
συνταξιούχους και στο 1,7 εκατ. δρχ. για τους υπόλοιπους φορολογούμενους
αποφασίζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Οι σχετικές αποφάσεις θα
ανακοινωθούν μετά τις ευρωεκλογές, όταν δηλαδή θα δοθεί στη δημοσιότητα το
πλαίσιο των αλλαγών στη φορολογία εισοδήματος.








Η κυβέρνηση έχει καταλήξει σε πέντε ακόμη αλλαγές, που μαζί με την αύξηση του
αφορολογήτου θα επιφέρουν ελαφρύνσεις στα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα, κυρίως
μέχρι 7 εκατ. δρχ., καθώς και μείωση της φορολογίας στις επιχειρήσεις.


Η αύξηση του αφορολογήτου ποσού στα 2 εκατ. δρχ. από 1,355 εκατ. δρχ. για τους
μισθωτούς και συνταξιούχους και στο 1,7 εκατ. δρχ. από 1,055 εκατ. δρχ. για
τους υπόλοιπους φορολογούμενους κρίθηκε ότι βρίσκεται μέσα στα όρια των
αντοχών του προϋπολογισμού και ότι δεν θέτει σε κίνδυνο την επίτευξη του
στόχου για τον περαιτέρω περιορισμό του ελλείμματος το 2000.


Οι υπόλοιπες πέντε αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος που προωθεί η κυβέρνηση
είναι οι εξής:.


* Προσθήκη δύο νέων κλιμακίων στην κλίμακα φορολογίας εισοδήματος φυσικών
προσώπων ανάμεσα στα 4 και τα 10 εκατ. δρχ. και θέσπιση ετήσιας
τιμαριθμοποίησης της φορολογικής κλίμακας με βάση το ποσοστό μεταβολής του
πληθωρισμού. Εξετάζεται επίσης η μείωση του ανώτατου φορολογικού συντελεστή
στο 42,5% από 45% που είναι σήμερα.


* Αύξηση του ποσού της έκπτωσης φόρου για παιδιά κατά 10.000 δρχ., η οποία θα
είναι μεγαλύτερη για όσους έχουν τέσσερα παιδιά και πάνω.


* Κατάργηση των αντικειμενικών κριτηρίων φορολόγησης για ελεύθερους
επαγγελματίες και εμπόρους για τα εισοδήματα που θα αποκτήσουν το 1999. Για
τον προσδιορισμό του καθαρού εισοδήματος θα λαμβάνονται πλέον υπόψη τα
δεδομένα των βιβλίων και στοιχείων τα οποία θα αντιπαραβάλλονται με το ποσό
που θα προκύπτει από την εφαρμογή του Μοναδικού Συντελεστή Καθαρού Κέρδους ενώ
θα συνυπολογίζονται και οι λειτουργικές δαπάνες της επιχείρησης ή του
καταστήματος, οι οποίες θα αντιστοιχούν σε ένα ορισμένο ποσοστό επί του
τζίρου. Όπως τόνιζε χαρακτηριστικά αρμόδιος παράγοντας του υπουργείου
Οικονομικών, ο ΜΣΚΚ και οι λειτουργικές δαπάνες θα αποτελούν τις δικλίδες
ασφαλείας για τον εντοπισμό του πραγματικού καθαρού εισοδήματος των εμπορικών
επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών. Όσες επιχειρήσεις ή επιτηδευματίες
δηλώνουν εισόδημα υψηλότερο κατά 30% από εκείνο που προκύπτει από τα βιβλία
και τον ΜΣΚΚ, τότε θα θεωρούνται ειλικρινείς και η υπόθεσή τους θα περαιώνεται αυτόματα.


* Κατάργηση του συντελεστή φορολογίας 35% και της επιχειρηματικής αμοιβής για
τις προσωπικές εταιρείες. Η φορολόγησή τους θα γίνεται με νέα ενιαία κλίμακα
που θα περιλαμβάνει τέσσερις συντελεστές (15%, 20%, 25%, 30%) ανάλογα με το
ύψος του εισοδήματος που θα δηλώνεται. Με το ίδιο σύστημα θα φορολογούνται και
οι ατομικές εταιρείες.


* Κλιμακωτή μείωση του συντελεστή φορολογίας για τις μεγάλες επιχειρήσεις. Σε
πρώτη φάση και για το 2000 ο συντελεστής των μη εισηγμένων στο Χρηματιστήριο
επιχειρήσεων θα μειωθεί στο 37,5% από 40% που είναι σήμερα και το 2001 στο
35%. Για τις εισηγμένες επιχειρήσεις δεν έχει ληφθεί ακόμη απόφαση αλλά
εξετάζεται ανάλογη μείωση του συντελεστή 35%.


Κορυφαίος παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών έλεγε χθες ότι οι οριστικές
αποφάσεις της κυβέρνησης για το περιεχόμενο όλου του πακέτου των νέων
ρυθμίσεων που θα ισχύσουν για τα φετινά εισοδήματα θα ληφθούν τον Οκτώβριο και
αμέσως μετά θα κατατεθεί στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Action: Στην Ελλάδα ο μεγάλος ανταγωνιστής της Jumbo
  2. ΝΑΤΟ: Ευθυγράμμιση ΗΠΑ, Ουκρανίας και Ευρώπης μετά τις συνομιλίες στο Αμπού Ντάμπι
  3. Κηφισιά: Βίντεο-ντοκουμέντο από τη δράση της σπείρας που ρήμαζε ηλικιωμένους

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies