Ελλάδα

Φορολογικός Οδηγός Βρείτε μόνοι σας πόσο φόρο θα πληρώσετε

Φορολογικός Οδηγός



Βρείτε μόνοι σας πόσο φόρο θα πληρώσετε
Σχόλια
5 λεπτά








Αρχικά έχουμε δύο φορολογικές κλίμακες. Η μία για τους μισθωτούς και τους
συνταξιούχους και η άλλη για όλους τους άλλους φορολογουμένους. Ο τρόπος
λειτουργίας και των δύο είναι ίδιος. Η μόνη διαφορά που υπάρχει βρίσκεται στο
πρώτο φορολογικό κλιμάκιο, το οποίο για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους
είναι 1.355.000 δρχ., ενώ για τους υπόλοιπους φορολογουμένους 1.055.000 δρχ.
Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι με εισόδημα
μεγαλύτερο από 1.355.000 δρχ. πληρώνουν λιγότερο φόρο κατά 15.000 δρχ. Επίσης
ότι για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους το εισόδημα έως 1.355.000 είναι
αφορολόγητο, ενώ οι υπόλοιποι φορολογούμενοι δεν πληρώνουν φόρο για 1.055.000 δρχ.


Στους υπολογισμούς μας τώρα: Από τις πέντε στήλες της φορολογικής κλίμακας σάς
ενδιαφέρουν οι τρεις. Η στήλη με τους φορολογικούς συντελεστές, εκείνη του
συνόλου του εισοδήματος και του συνολικού φόρου.


Για να βρείτε το φόρο που αναλογεί στο εισόδημά σας, δεν έχετε παρά να κάνετε
μια αφαίρεση, μετά να εφαρμόσετε μια φορά την απλή μέθοδο των τριών και στη
συνέχεια να κάνετε μια πρόσθεση.


Παράδειγμα


Ας πάρουμε ένα παράδειγμα. Έστω ότι το καθαρό σας εισόδημα (χωρίς ασφαλιστικές
εισφορές και χωρίς τα αφορολόγητα ποσά) είναι 3.000.000 δρχ. Αρχίζοντας,
πηγαίνετε στις στήλες του συνολικού εισοδήματος και του συνολικού φόρου και
βλέπετε ότι μέχρι τα 2.637.500 δρχ. για τους μισθωτούς και συνταξιούχους ο
φόρος είναι 64.125 δρχ., ενώ για τους υπόλοιπους φορολογουμένους 79.125 δρχ.


Στη δεύτερη φάση αφαιρείται τα 2.637.500 δρχ. από τα 3.000.000 δρχ. Το ποσό
που βρίσκετε είναι 362.500 δρχ. Στην τρίτη κατεβαίνετε στη σειρά κάτω από τα
2.637.500 δρχ. και πηγαίνετε στη στήλη των συντελεστών και συγκεκριμένα στο
15% και βρίσκετε το φόρο που αναλογεί στις 362.500 δρχ., δηλ. 54.375 δρχ.


Το ποσό αυτό οι μισθωτοί και συνταξιούχοι το προσθέτουν στις 64.125 δρχ. και
οι υπόλοιποι στις 79.125 δρχ. και βρίσκουν ότι ο φόρος που αναλογεί στο
φορολογητέο εισόδημά τους είναι 118.500 ή 133.500 δρχ.








Αν, όμως, το φορολογητέο εισόδημα (από το οποίο έχουν αφαιρεθεί ασφαλιστικές
κρατήσεις και αφορολόγητα ποσά) είναι 5.800.000 δρχ., τότε ακολουθώντας την
προαναφερόμενη διαδικασία διαπιστώνετε ότι μέχρι τα 4.220.000 δρχ. ο φόρος
είναι 301.500 δρχ. για μισθωτούς και συνταξιούχους και 316.500 για τους άλλους.


Για τα υπόλοιπα 1.580.000 δρχ. (5.800.000-4.220.000), ο υπολογισμός γίνεται με
συντελεστή 30%, ο οποίος βρίσκεται στην παρακάτω γραμμή από τα 4.220.000 δρχ.
και ο φόρος είναι 474.000 δρχ. Το ποσό αυτό οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι το
προσθέτουν στις 301.500 δρχ. φόρο και βρίσκουν ότι το τελευταίο ποσό του φόρου
είναι 775.500 δρχ. Οι υπόλοιποι το προσθέτουν στις 316.500 δρχ. και βλέπουν
ότι ο φόρος είναι 790.500 δρχ. Όσοι έχουν παιδιά πρέπει να κάνουν άλλη μια
αφαίρεση και από το τελικό ποσό του φόρου να αφαιρέσουν 25.000 δρχ. για κάθε
παιδί αν έχουν μέχρι δύο παιδιά, 35.000 δρχ. για κάθε παιδί αν έχουν τρία
παιδιά και 45.000 δρχ. για κάθε παιδί αν έχουν τέσσερα παιδιά και πάνω.


Επεξεργασία


Η πιο κρίσιμη ώρα για κάθε φορολογούμενο είναι όταν φτάνει με το ταχυδρομείο
«το μαγικό χαρτάκι» της Εφορίας από το οποίο πληροφορείται αν θα πρέπει να
πληρώσει ή αν θα πάρει πίσω ένα ποσό του φόρου που του έχει ήδη παρακρατηθεί.


«ΤΑ ΝΕΑ» συγκέντρωσαν και επεξεργάστηκαν στοιχεία που αφορούν το καθαρό
φορολογητέο εισόδημα και το φόρο που αναλογεί για διάφορες κατηγορίες φορολογουμένων.


Έτσι, υπολογίστηκε ο φόρος που αναλογεί σε καθαρό φορολογητέο εισόδημα από
1.000.000 δρχ. μέχρι 10.200.000 δρχ., με βάση την επαγγελματική δραστηριότητα
(μισθωτός – συνταξιούχος ή άλλη δραστηριότητα) και την οικογενειακή κατάσταση
(έγγαμος χωρίς παιδιά, με 1,2,3 παιδιά).


Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει ότι:


Πρώτο: Αν ο φορολογούμενος δεν έχει παιδιά και είναι μισθωτός ή συνταξιούχος,
δεν πληρώνει ούτε μία δραχμή φόρο αν το καθαρό φορολογητέο εισόδημά του είναι
μέχρι 1.355.000 δρχ. Αν έχει άλλη επαγγελματική δραστηριότητα, τότε δεν
πληρώνει φόρο μόνο αν έχει εισόδημα μέχρι 1.055.000 δρχ.


Δεύτερο: Αν ο φορολογούμενος έχει ένα παιδί και είναι μισθωτός ή συνταξιούχος,
τότε δεν θα πληρώσει φόρο αν το φορολογητέο εισόδημά του είναι μικρότερο ή ίσο
του 1.855.000 δρχ. Αν έχει οποιαδήποτε άλλη επαγγελματική δραστηριότητα, δεν
πληρώνει φόρο αν το φορολογητέο εισόδημά του είναι χαμηλότερο ή ίσο του
1.555.000 δρχ.


Τρίτο: Αν ο φορολογούμενος είναι μισθωτός και έχει δύο παιδιά, τότε δεν
πληρώνει φόρο μόνο αν το φορολογητέο εισόδημα είναι μέχρι 2.355.000 δρχ. Στην
περίπτωση που ο ίδιος φορολογούμενος έχει άλλη επαγγελματική δραστηριότητα,
αλλά την ίδια οικογενειακή κατάσταση, για να μην πληρώσει φόρο θα πρέπει να
έχει φορολογητέο εισόδημα μέχρι 2.055.000 δρχ.


Τέταρτο: Αν ο φορολογούμενος είναι μισθωτός και έχει τρία παιδιά, δεν πληρώνει
φόρο όταν το εισόδημά του είναι μικρότερο των 2.910.000 δρχ. Στην περίπτωση
που ο ίδιος φορολογούμενος έχει άλλη επαγγελματική δραστηριότητα αλλά την ίδια
οικογενειακή κατάσταση, για να μην πληρώσει φόρο θα πρέπει να έχει φορολογητέο
εισόδημα μέχρι 2.810.000 δρχ.


Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει ότι τελικά η μείωση από το φόρο που δικαιούνται
οι φορολογούμενοι που έχουν παιδιά δεν αρκεί για να καλυφθούν οι στοιχειώδεις
οικονομικές ανάγκες ενός παιδιού σήμερα.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Επίσημο: Εποχή Ποτσετίνο στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ
  2. Χίθροου: Αεροσκάφος της British Airways χτύπησε με την ουρά στον διάδρομο κατά την προσγείωση – Δείτε το βίντεο σοκ
  3. Μίνι ανασχηματισμός: Ορκίστηκαν Σπανάκης, Βαρτζόπουλος και Λιάκος – Ποια χαρτοφυλάκια αναλαμβάνουν

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies