Οικονομία

Επτά αλλαγές στον φόρο εισοδήματος

Επτά αλλαγές στον φόρο εισοδήματος
Σχόλια
3 λεπτά








Όλες τις αλλαγές στην φορολογία που εισάγονται με τις διατάξεις του νέου
φορολογικού νόμου κοινοποίησε χθες στις Εφορίες με κατεπείγουσα εγκύκλιο το
υπουργείο Οικονομικών.


Πρόκειται για τα μέτρα που αφορούν τη νέα κλίμακα του φόρου εισοδήματος, τα
ποσά των μειώσεων του φόρου εισοδήματος για τα παιδιά, την αύξηση της
φορολογίας στους τόκους των εντόκων γραμματίων και των ομολόγων του Ελληνικού
Δημοσίου κ.ά.


Αναλυτικά, στην εγκύκλιο δίδονται διευκρινίσεις για θέματα που αφορούν:


Πρώτον: Την τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας. Συγκεκριμένα, τα
κλιμάκια τιμαριθμοποιούνται με συντελεστή 5,5% και η νέα κλίμακα ισχύει για τα
εισοδήματα που αποκτήθηκαν το 1997 και θα δηλωθούν φέτος. Επίσης η κλίμακα
εφαρμόζεται και στις αποζημιώσεις απολυομένων από 1/1/98.


Δεύτερον: Τις μειώσεις του φόρου εισοδήματος. Τα νέα ποσά των μειώσεων του
φόρου εισοδήματος που ισχύουν από 1ης Ιανουαρίου 1998 διαμορφώνονται σε 25.000
(από 20.000 δραχμές) για κάθε παιδί μέχρι δύο παιδιά· σε 35.000 δραχμές (από
30.000 δραχμές) για κάθε παιδί όταν ο φορολογούμενος έχει τρία παιδιά και σε
45.000 δραχμές (από 40.000 δραχμές) για κάθε παιδί από τέσσερα και πάνω παιδιά.


Τρίτον: Τη μείωση της έκπτωσης στο 2,5% (από 5%) όταν ο φορολογούμενος
πληρώσει εφάπαξ μέσα στην προθεσμία της πρώτης δόσης όλο το οφειλόμενο ποσό
του φόρου εισοδήματος.


Τέταρτον: Την αύξηση στο 40% (από 35%) του συντελεστή φορολογίας των Α.Ε. που
οι μετοχές τους είναι ονομαστικές και δεν είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο.


Πέμπτον: Την αύξηση της παρακράτησης σε 20% (από 15%) στα εισοδήματα που
αποκτούν οι ελεύθεροι επαγγελματίες.


Έκτον: Την αύξηση του συντελεστή φορολόγησης των τίτλων του Δημοσίου στο 10%
(από 7,5%).


Έβδομον: Την καθιέρωση φόρου 0,3% στην αξία των πωλουμένων μετοχών μέσω
Χρηματιστηρίου από 19 Φεβρουαρίου και μετά.


Παράλληλα, στην ίδια εγκύκλιο καταγράφονται και όλες οι αλλαγές στα
αντικειμενικά κριτήρια. Συγκεκριμένα, καθορίζεται ότι ο συντελεστής
υπολογισμού της μισθωτικής αξίας διαμορφώνεται σε 7,25% (από 6,75%) ενώ
παραμένουν αμετάβλητες οι τιμές ζώνης και ο συντελεστής εμπορικότητας (για τις
εμπορικές επιχειρήσεις).


Επίσης, μειώνεται ο συντελεστής εμπορικότητας για τις εμπορικές επιχειρήσεις
του νομού Δράμας.


Όσον αφορά τη φορολογία αμοιβαίων κεφαλαίων και των εταιρειών επενδύσεων
χαρτοφυλακίου καθορίζεται ότι αυξάνεται σε 0,3% (από 0,2%) ο φόρος
εισοδήματος. Ο νέος συντελεστής φορολογίας ισχύει από 1/1/98. Επίσης αυξάνεται
σε 0,3% (από 0,2%) ο φόρος εισοδήματος σε εταιρείες επενδύσεων και αμοιβαία
κεφάλαια από συμβάσεις ή πράξεις με παράγωγα χρηματοοικονομικά προϊόντα. Η
ρύθμιση αυτή ισχύει για εισοδήματα που αποκτώνται από 1/1/98 και μετά. Επίσης
προβλέπεται αυτοτελής φορολόγηση 40% ορισμένων αποθεματικών που έχουν
σχηματίσει οι εταιρείες μέχρι 31/12/96 και τα οποία προέρχονται από κέρδη που
είχαν απαλλαγεί από τον φόρο εισοδήματος. Για τον φόρο αυτόν θα υποβληθεί
δήλωση μέχρι 17 Απριλίου και η πληρωμή του θα γίνει σε 5 ίσες διμηνιαίες δόσεις.


Τέλος, στον νέο φορολογικό νόμο προβλέπεται ότι αυξάνεται σε 20.000.000 δρχ.
(από 10.000.000) το ελάχιστο ύψος μετοχικού κεφαλαίου των Ανωνύμων Εταιρειών
και σε 6.000.000 (από 3.000.000 δρχ.) το ελάχιστο ύψος του μετοχικού κεφαλαίου
των ΕΠΕ.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. New York Post: Τριμερής συνάντηση Τραμπ, Σι, Πούτιν την Πέμπτη στην Κίνα
  2. Ομπράντοβιτς: «Ποτέ δε σταθώ στα τελευταία δευτερόλεπτα, αλλά σε όλα τα προηγούμενα»
  3. Τραγωδία στο Μπρούκλιν: Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες των επιζώντων – Τα προειδοποιητικά σημάδια και το ιστορικό του εργοταξίου

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies