«Oταν ήμουν νέος, ήμουν πολύ εκρηκτικός», παραδέχτηκε χαμογελώντας ο Πιερ Μπουλέζ – ο μεγάλος γάλλος συνθέτης του δεύτερου μισού του 20ού και της αρχής του 21ου αιώνα, διακεκριμένος μαέστρος της Συμφωνικής Ορχήστρας του ΒΒC και της Φιλαρμονικής της Νέας Υόρκης και ακούρα στος «απόστολος» της σύγχρονης μουσικής – όταν του θύμισα ότι κάποτε είχε αποκαλέσει τα λυρικά θέατρα «μαυσωλεία» και τις αίθουσες συναυλιών «μουσεία!». «Ομως τώρα ξέρω ότι για να έχεις πραγματική εσωτερική δύναμη, δεν πρέπει να την επιδεικνύεις», μου εξήγησε στην πρώτη μας συνάντηση, στο στούντιο της δισκογραφικής εταιρείας ΕΜΙ στην Abbey Road του Λονδίνου, (όπου είχαν κάνει τις περισσότερες ηχογραφήσεις τους και οι Beatles!). «Ισως αυτό είναι ένα από τα πράγματα που έμαθα ως μαέστρος. Γνωρίζω όλα τα επίθετα που εσείς οι ξένοι, Ελληνες και Αγγλοι, συνοψίζετε ως “γαλλικά”. Αλλά δεν τα χρησιμοποιώ συχνά…» (η συνομιλία μας αποθησαυρίζεται πλέον στο βιβλίο «Maestro: Encounters with Conductors of Today», Hutchinsons, UK  and Haroer & Row, USA).

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ