Επαναπροσδιορίζονται οι αποδοχές
Σε δημόσιο, ιδωτικό τομέα

Η ετήσια αύξηση στον κατώτατο μισθό του ιδιωτικού τομέα θα αυξάνει αυτόματα και το εισαγωγικό κλιμάκιο αλλά και όλα τα υπόλοιπα μισθολογικά κλιμάκια των δημοσίων υπαλλήλων. Σήμερα ο κατώτατος μισθός στον ιδιωτικό τομέα ανέρχεται σε 830 ευρώ και στόχος είναι να ανέλθει σε 950 ευρώ τον Απρίλιο του 2027, που σημαίνει ότι η μέση ετήσια αύξηση με βάση τον στόχο για 950 ευρώ το 2027 ανέρχεται σε περίπου 40 ευρώ.
Ο εισαγωγικός μισθός στο Δημόσιο σήμερα ανέρχεται στα 850 ευρώ. Προκειμένου να μην υπολείπεται του νέου κατώτατου μισθού θα ακολουθήσουν αναλογικές οριζόντιες αυξήσεις στο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων (όπως έγινε και με τα 70 ευρώ το 2024).
Ετσι όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα λάβουν σταδιακά έως το 2027 οριζόντια αύξηση ύψους 100 ευρώ μεικτά συνολικά, ώστε ο εισαγωγικός να ανέλθει στα 950 ευρώ. Στο σενάριο αύξησης του κατώτατου μισθού 40 ευρώ ετησίως έως το 2027 και σε περίπτωση που ο κατώτατος το 2025 προσδιοριστεί σε 870 ευρώ, οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων θα αυξηθούν οριζόντια κατά 20 ευρώ (μεικτά) μηνιαίως από 1ης Απριλίου 2025, με καθαρό κόστος για τους 8 μήνες 72 εκατ. ευρώ (μεικτό κόστος 119 εκατ. ευρώ). Για το 2026 αναμένεται αύξηση της τάξεως των 40 ευρώ μηνιαίως και επιπλέον 40 ευρώ το 2027.
Μεγαλύτερες ή μικρότερες αυξήσεις του κατώτατου θα αυξάνουν ή θα μειώνουν αναλογικά και τις μεταβολές για το μισθολόγιο του Δημοσίου. Το συνολικό κόστος μέχρι το 2027 είναι 500 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων πάνω από 100 εκατ. ευρώ για το 2025. Παράλληλα προωθείται η διεύρυνση του επιδόματος επίτευξης στόχων στο Δημόσιο, με κόστος 40 εκατ. ευρώ.













