Οικονομία ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μέσα Φεβρουαρίου ξεκινούν οι αιτήσεις για το market pass

Μέσα Φεβρουαρίου ξεκινούν οι αιτήσεις για το market pass
3 λεπτά

Από τα μέσα Φεβρουαρίου αναμένεται να ανοίξει η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων για το market pass. Οι πρώτες πληρωμές στους καταναλωτές αναμένονται από τα τέλη Φεβρουαρίου όπου προβλέπεται ενίσχυση ύψους 10% επί των αγορών νοικοκυριών που πληρούν τα κριτήρια ένταξης, σε σουπερμάρκετ, φούρνους, μίνι-μάρκετ, οπωροπωλεία, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, γαλακτοπωλεία και άλλα καταστήματα λιανικής τροφίμων.

Το μηνιαίο όριο αγορών ανά νοικοκυριό ανέρχεται σε 220 ευρώ για το μονομελές νοικοκυριό, αυξανόμενο κατά 100 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του και έως 1.000 ευρώ αγορές.

Τα έξι σημεία που θέλουν προσοχή:

1. Για τις αιτήσεις που θα υποβληθούν έως τις 15 Μαρτίου, η πληρωμή θα πραγματοποιηθεί έως τις 20 Μαρτίου, ενώ για τους υπόλοιπους μήνες η πληρωμή θα γίνεται έως την τρίτη μέρα του κάθε μήνα.

2. Για όσους επιλέξουν την κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό, επειδή τα ποσά θα καταβληθούν σε τρεις ισόποσες διμηνιαίες δόσεις, η τελευταία πληρωμή θα γίνει έως τις 3 Μαΐου και θα λάβουν το 80% της ενίσχυσης και όχι το 100%.

3. Τα ποσά αυτά θα καταβάλλονται στους δικαιούχους χωρίς την υποχρέωση αγορών, γιατί ούτως ή άλλως όλα τα νοικοκυριά ψωνίζουν από καταστήματα τροφίμων, σουπερμάρκετ, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία.

4. Δικαιούχοι της ενίσχυσης: Είναι φυσικά πρόσωπα, άγαμα ή έγγαμα ή σε κατάσταση χηρείας ή πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης ή εν διαστάσει ή διαζευγμένα. Για τους έγγαμους ή τα πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, δικαιούχος είναι ο υπόχρεος σε υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, κατά το άρθρο 67 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος ή ο ένας εκ των δύο σε περίπτωση υποβολής χωριστής δήλωσης.

5. Τα εισοδηματικά κριτήρια: α) Οι άγαμοι θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 16.000 ευρώ. β) Οι έγγαμοι θα πρέπει να έχουν εισόδημα 24.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ για κάθε παιδί. γ) Οι μονογονεϊκές οικογένειες θα πρέπει να έχουν εισόδημα έως 24.000 ευρώ, συν 5.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο. δ) Το ύψος της ακίνητης περιουσίας για τους άγαμους είναι έως 250.000 ευρώ και για τους έγγαμους έως 400.000 ευρώ.

6. Εξαιρούνται: α) Τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία δηλώνονται στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2021 ως εξαρτώμενα μέλη του υπόχρεου κατά το άρθρο 11 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. β) Τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία δηλώνουν στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2021 ότι φιλοξενούνται. γ) Τα φυσικά πρόσωπα που εμπίπτουν στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης για το φορολογικό έτος 2021. δ) Οι φορολογικοί κάτοικοι αλλοδαπής. ε) Τα φυσικά πρόσωπα που δεν έχουν υποβάλλει τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2021 έως και την 31η.12.2022.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Τα Νεότερα

  1. Nations League: Η βαθμολογία του ομίλου της Εθνικής μετά τη βαριά ήττα από την Ολλανδία
  2. Νέα σύλληψη για αναβολικά μετά την υπόθεση Δήμα: Χειροπέδες σε 46χρονο επιχειρηματία στον Άλιμο – Είχε 721 φιαλίδια στο σπίτι και στη δουλειά του
  3. Ολλανδία – Ελλάδα 7-0: Ντροπιαστική βραδιά στο Άμστερνταμ για την Εθνική

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies