Έντυπη Έκδοση
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους
Συντηρητικοί και πιο προσεκτικοί γίνονται όλο και περισσότερο οι καταναλωτές εξαιτίας της συνεχιζόμενης πληθωριστικής κρίσης. Οι αυξήσεις των τιμών αλλάξαν τις αγοραστικές συνήθειες και οδηγούν τους καταναλωτές στο να περιορίζουν αγορές με το κυνήγι των τιμών να αποτελεί σημαντικό στοιχείο της καθημερινότητάς τους.
Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) είναι πλέον ξεκάθαρη η τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων. Ενδεικτικό είναι ότι ήδη το 80% των καταναλωτών δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.ά., ενώ το 62% ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.
Την ίδια στιγμή σχεδόν οι επτά στους δέκα καταναλωτές (66%) δηλώνουν ότι έχουν προχωρήσει σε μείωση της κατανάλωσης του ρεύματος, ενώ πάνω από ένας στους δύο συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου. Η δυσκολία στα οικονομικά έχει οδηγήσει έναν στους πέντε καταναλωτές στο να αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή να έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεών του, το 10% έχει αυξήσει τη χρήση πιστωτικών καρτών για να καλύψει τις αγορές του, ενώ μόλις 9% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει κανένα απολύτως μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.