Αλλα φθηνότερα κρεατοσκευάσματα αντί του οβελία προτίμησαν για το πασχαλινό τραπέζι οι καταναλωτές φέτος. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει έρευνα της εταιρείας μετρήσεων NielsenIQ για την αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου την εβδομάδα πριν από το φετινό Πάσχα, σύμφωνα με την οποία τα αμνοερίφια στο σύνολό τους σημείωσαν πτώση 3,4% και πιο συγκεκριμένα το αρνί πτώση 2,6% και το κατσίκι πτώση 5,7%. Αντίθετα, τα υπόλοιπα κρεατοσκευάσματα κατέγραψαν την εξεταζόμενη περίοδο άνοδο τζίρου κατά 4,7%, με τα πουλερικά και το κοτόπουλο να εμφανίζουν υψηλότερες πωλήσεις κατά 5,5% και 5,7% σε σχέση με το Πάσχα του 2021. Την ίδια στιγμή, αύξηση κατά 8,3% παρουσίασαν οι πωλήσεις σε αξία του μοσχαρίσιου κρέατος, αν και οι πωλήσεις σε όγκο υποχώρησαν κατά 4,6%.

Οσον αφορά τη γενικότερη πορεία της κατανάλωσης, ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρουμένων των νησιών και του discount καναλιού) την εβδομάδα πριν από το Πάσχα (24/4/22), σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή (2/5/21) υποχώρησε κατά 5,4%, με όλες τις μεγάλες κατηγορίες να εμφανίζουν αρνητικές τάσεις. Ωστόσο, παρά τους αρνητικούς ρυθμούς ανάπτυξης, ο συνολικός τζίρος της αγοράς είναι ενισχυμένος κατά 12,8% σε σχέση με την προ COVID εποχή.

στο χωριό. Σε ό,τι αφορά τις γεωγραφικές περιοχές, τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης σημείωσαν τις πιο αρνητικές τάσεις, στο -12,7% και -11,1% αντίστοιχα, καθώς έπειτα από δύο συνεχόμενες χρονιές με lockdown και περιορισμούς στις μετακινήσεις, οι καταναλωτές φαίνεται να επέλεξαν να περάσουν το Πάσχα στην περιφέρεια. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει και η σημαντική ανάπτυξη που σημείωσαν οι πωλήσεις στην περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας (+9,3%) αλλά και της Πελοποννήσου (+11,4%).