Αυτή η ανατολή του ηλίου που αναδύεται μέσα από τον ήχο των φαγκότων, αγκαλιάζεται από τα κοντραμπάσα, καλωσορίζει η τρομπέτα και υμνείται με τον εντυπωσιακό χτύπο από τα πιατίνια, είναι τα διασημότερα 90 δευτερόλεπτα της μουσικής. Το συμφωνικό ποίημα του Ρίχαρντ Στράους «Ετσι μίλησε ο Ζαρατούστρα», που έντυσε τις εικόνες του Στάνλεϊ Κιούμπρικ στην «Οδύσσεια του Διαστήματος», ήταν η ιδανικότερη εισαγωγή το βράδυ της περασμένης Παρασκευής στην Αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών «Χρήστος Λαμπράκης» για όσους είχαν την τύχη να παρακολουθήσουν την παράσταση «Ταξίδι στο κέντρο της μουσικής». Μέσα από αυτή την ωραία ιδέα του καλλιτεχνικού διευθυντή της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών Λουκά Καρυτινού δημιουργήθηκε μια πρωτότυπη σύμπραξη: της ΚΟΑ, του σημαντικού σολίστ Χρίστου Παπαγεωργίου, της λαμπρής ιστορικού Μαρίας Ευθυμίου και φυσικά του σπουδαίου αρχιμουσικού. Ο καθένας μέσα από τις γνώσεις και τη διαδρομή του, έδωσε πολύτιμα στοιχεία για να αποτυπώσει με γλαφυρό και ευφάνταστο τρόπο τις αθέατες πλευρές του συμφωνικού ποιήματος. Και όταν ο Χρίστος Παπαγεωργίου αναρωτήθηκε «γιατί άρχισαν να γράφονται την εποχή του Ρομαντισμού;» η Μαρία Ευθυμίου εισέβαλε στη σκηνή εν μέσω θερμών χειροκροτημάτων απαντώντας «γιατί ο 19ος αιώνας είναι ο σημαντικότερος της παγκόσμιας ιστορίας. Ενας πολύ γόνιμος κύκλος, με πολλές εξελίξεις και αυτό αφορά το συμφωνικό ποίημα».

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ