Από τις 18 Σεπτεμβρίου έως τις 3 Οκτωβρίου παριζιάνοι και οι επισκέπτες της γαλλικής πρωτεύουσας συνέρρεαν στην πλατεία Étoile για να δουν την, ίσως πιο διαφημισμένη, δημόσια εγκατάσταση σύγχρονης τέχνης: το τύλιγμα της Αψίδας του Θριάμβου με 25.000 τετραγωνικά μέτρα ανακυκλώσιμου ασημένιου υφάσματος από πολυπροπυλένιο, στερεωμένου με 3.000 μέτρα κόκκινο σκοινί, σε σχέδια των καλλιτεχνών Christo και Jeanne-Claude. Η αρχική ιδέα του έργου χρονολογείται μάλιστα από το 1961. O Christo οραματίστηκε να καλύψει – με έναν τρόπο που αποτελεί σήμα κατατεθέν της πρακτικής του – το ναπολεόντειο μνημείο αφιερωμένο στη διαιώνιση των θριάμβων του γαλλικού στρατού. Το «τύλιγμα» του μνημείου με το πτυχωτό, ασημόλευκο ύφασμα είναι μια χειρονομία που μας θυμίζει ότι οι στρατηγικές πρακτικές καλλιτεχνών της νεο-πρωτοπορίας, όπως η οικειοποίηση δημόσιων μνημείων, έχουν τη δύναμη να παρέμβουν στις κυρίαρχες αφηγήσεις μέσω της αποσταθεροποίησης του τρόπου που βιώνουμε στην καθημερινότητα τον χώρο και τον χρόνο.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ