«Οποτε πηγαίνουμε στα μουσεία, μας ξεναγούν μεγάλοι. Δεν θα ήταν όμορφο να μπορούσαμε να ξεναγήσουμε μια φορά τους μεγάλους κι εμείς;». Κάπως έτσι, πριν από τέσσερα χρόνια, έπεσε στο τραπέζι μελέτης του Φόρουμ Ιστορικής Λέσχης και Ιστορικής Αναζήτησης (ΦΙΛΙΑ) της Λεοντείου Σχολής Νέας Σμύρνης η ιδέα ενός μαθητή που πήρε σάρκα και οστά με τη δράση «Μικροί Ξεναγοί σε Μεγάλα Μνημεία». Ο όμιλος ΦΙΛΙΑ ξεκίνησε στο πλαίσιο πολιτιστικών προγραμμάτων του σχολείου το 2006, ως μια διαφορετική προσέγγιση του αντικειμένου της Ιστορίας. Οι 15 μαθητές (γυμνασίου και λυκείου) συγκεντρώνονται κάθε Παρασκευή μεσημέρι, μετά τη λήξη του προγράμματος υπό την επίβλεψη τριών καθηγητών (Ιωάννης Τζαγάκης, Μάρκος Παλαμάρης, Δάφνη-Σοφία Στεφανίδου). «Στόχος μας να προσεγγίσουμε περιόδους, γεγονότα, πρόσωπα της Ιστορίας μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα, πιο βιωματικό, απομακρυνόμενοι από τη στείρα αποστήθιση» λέει στα «ΝΕΑ» ο φιλόλογος Μάρκος Παλαμάρης που αποκαλύπτει ότι η καινοτομία της συγκεκριμένης ομάδας είναι ότι τα παιδιά θέτουν τους παιδαγωγικούς στόχους και οι καθηγητές λειτουργούν συμβουλευτικά: «Ξεφεύγουμε από τις στερεοτυπικές νόρμες. Δίνουμε πρωτοβουλία στα παιδιά. Τα παιδιά διαλέγουν τις περιόδους, τον τρόπο με τον οποίο θέλουν να προσεγγίσουν ένα θέμα. Τα παιδιά διαμορφώνουν το πλαίσιο των συναντήσεων και των δραστηριοτήτων».

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ