Έντυπη Έκδοση
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Σύνδεση μέλους
Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους
Black Friday και τυπικά σήμερα και εκατοντάδες επιχειρήσεις όλων των κλάδων του εμπορίου και των υπηρεσιών έχουν προετοιμαστεί να προσφέρουν στους καταναλωτές μειωμένες τιμές ακόμα και κατά 80%.
Από είδη ένδυσης, υπόδησης, ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά έως ταξίδια, αυτοκίνητα, υπηρεσίες τηλεπικοινωνίων, ακόμα και καύσιμα, έχουν μπει στον χορό της Black Friday με στόχο να ενεργοποιήσουν τους καταναλωτές που λόγω του lockdown φέτος θα πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικά τις αγορές τους, αλλά και να πάρουν νωρίτερα ένα μερίδιο από τον γιορτινό τζίρο των Χριστουγέννων καθώς ακόμα δεν είναι σαφές πότε θα ανεβάσουν ρολά τα φυσικά καταστήματα των λιανεμπορικών επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, περίπου στα 1,5-2 δισ. ευρώ είναι ο τζίρος τις τρεις μέρες που διαρκούν τυπικά η Black Friday και η Cyber Monday, ενώ δέλεαρ για τις επιχειρήσεις αποτελούν και τα περίπου 5,5 δισ. ευρώ που αποτελούν τον τζίρο των Χριστουγέννων. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα της Kaspersky, το γεγονός ότι και φέτος πάρα τις δύσκολες συνθήκες έξι στους δέκα καταναλωτές θα κάνουν αγορές για τα Χριστούγεννα, ενώ οι τέσσερις στους δέκα θα εκμεταλλευτούν τις εκπτώσεις για να ξοδέψουν λιγότερα από πέρυσι, δεν αφήνει κανέναν επιχειρηματία ασυγκίνητο και για αυτό και τα πακέτα των προτεινόμενων προσφορών επιχειρούν να καλύψουν κάθε επιθυμία των καταναλωτών στις ιδιαίτερα διαφορετικές συνθήκες που βρισκόμαστε όλοι.
Την ίδια ώρα, τα τελευταία στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή για την πορεία του λιανικού εμπορίου στο τρίτο τρίμηνο του 2020 δείχνουν ότι στο σύνολο των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 12,86 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 5,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, όπου είχε διαμορφωθεί σε 13,62 δισ. ευρώ.
Ωστόσο τα στοιχεία έδειξαν ότι η αγορά ανέκαμψε το τρίτο τρίμηνο έναντι του πρώτου εξαμήνου του έτους, κατά 19,8%, φτάνοντας στα 10,73 δισ. ευρώ. Μεγάλοι κερδισμένοι το τρίτο τρίμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019 ήταν το λιανικό εμπόριο σε μη ειδικευμένα καταστήματα (αύξηση 41,7%) καθώς και οι πωλήσεις άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων που σημείωσαν αύξηση 27,1% Μεγάλοι χαμένοι το ίδιο διάστημα ήταν το λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε ειδικευμένα καταστήματα που κατέγραψε μείωση κατά 40,4% και το λιανικό εμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού σε ειδικευμένα καταστήματα (38,5%).