«Η τέχνη δεν θα μπορούσε να υπάρχει χωρίς κριτική» ακούμε στην ταινία «Διαρρήκτης υψηλής τέχνης» («The Burnt Orange Heresy», 2019, Αγγλία / Ιταλία), όμως ο κριτικός Τέχνης που το λέει (Κλες Μπανγκ) – και που πιθανόν να έχει δίκιο -, παρότι καλλιεργημένος και με γνώσεις, παρά τον όμορφο τρόπο με τον οποίο έχει μάθει να εκφράζεται και παρά τη δημοφιλία του, δεν ενδιαφέρεται τελικά και τόσο για την αξία της κριτικής. Είναι άνθρωπος κι αυτός με αδυναμίες (τα χάπια μία εξ αυτών) και -όπως όλοι – τα συμπλέγματά του. Δεν έγινε ποτέ καλλιτέχνης γιατί ο καθηγητής του τού είχε πει ότι μιλάει καλύτερα για τέχνη από το να παράγει τέχνη και είναι άσος στην απάτη και στο ψέμα. Οπότε όταν του δίδεται η ευκαιρία να πάρει συνέντευξη από έναν διάσημο ζωγράφο που έχει εξαφανιστεί από προσώπου γης (ο Ντόναλντ Σάδερλαντ με μια πινελιά τρέλας όπως πάντα), η ίδια η συνέντευξη ελάχιστα θα τον απασχολήσει. Αλλού βρίσκονται τα λεφτά και σε αυτό το σημείο εστιάζει η πλοκή της παράξενης αυτής ταινίας μυστηρίου του Τζουζέπε Καποτόντι, η οποία γυρίστηκε σε πανέμορφα σημεία της Ιταλίας (κυρίως στη λίμνη Κόμο) που ταιριάζουν στην όλη ατμόσφαιρα. Το φιλμ έχει σασπένς και εξαιρετικούς διαλόγους ανάμεσα στους τέσσερις βασικούς χαρακτήρες του: οι άλλοι δύο είναι ο Μικ Τζάγκερ σε ρόλο εκκεντρικού συλλέκτη έργων τέχνης και η Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι ως «απαραίτητη» γυναίκα της ιστορίας αλλά όχι ακριβώς «μοιραία» με την έννοια που συνήθως ορίζει τις γυναίκες σε τέτοιου τύπου ιστορίες. Ολοι πάντως οι ήρωες φορούν μάσκες και το βγάλσιμο αυτών των μασκών είναι που πυροδοτεί το ενδιαφέρον μας. Μέχρι την τελευταία σκηνή, δεν χάνεται ποτέ.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ