Ο χαλκέντερος εκδότης-διευθυντής της μακρόβιας Ιστορίας Εικονογραφημένης και πολυσχιδής μελετητής πολιτισμικών θεμάτων και προσωπικοτήτων, με εστίαση στη Ζάκυνθο, το θέατρο και τη λογοτεχνία Διονύσης Ν. Μουσμούτης, εξέδωσε μετά από τη μνημειώδη δίτομη έκδοση Το θέατρο στη Ζάκυνθο τον 19o αιώνα. Μουσική ζωή και λαϊκά θεάματα, 2 τόμ., (Πλέσσας 2018), άλλη μια μονογραφία που αφορά το θέατρο: Ο Διονύσιος Ταβουλάρης, η Ευαγγελία Παρασκευοπούλου και η «Δούκισσα των Αθηνών», (Πλέσσας 2019). Το βιβλίο μας μεταφέρει μέσω της αλληλογραφίας του έμπειρου θιασάρχη Διονυσίου Ταβουλάρη και της εκκεντρικής πρωταγωνίστριας Ευαγγελίας Παρασκευοπούλου με τον συγγραφέα της Δούκισσας των Αθηνών, τον Κλέωνα Ραγκαβή, πρεσβευτή και γιο του Αλέξανδρου Ρίζου Ραγκαβή, στο έτος των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων, το 1896 στην Αθήνα, όπου οι δύο θεατράνθρωποι φιλοδοξούν να εξασφαλίσουν τα δικαιώματα για το εμβληματικό έργο από τον δραματουργό, κατηγορώντας αλλήλους και στολίζοντας ο ένας τον άλλον με όχι και τόσο ευγενικά επίθετα. Αυτό το βιβλίο, προσφέρει μια κλεφτή ματιά στα παρασκήνια του θεατρικού βίου της πρωτεύουσας και τον ανταγωνισμό των θιάσων προς το τέλος του 19ου αιώνα για το ρεπερτόριο και να εξασφαλίσουν τα «μεγάλα» ονόματα και έργα της εποχής, γιατί η Δούκισσα των Αθηνών είχε μεταφραστεί και στα γερμανικά το 1894 και παρασταθεί σε κεντρική σκηνή της Βιέννης. Η πρεμιέρα της ελληνικής εκδοχής έγινε τελικά στη Φιλιππούπολη, ενώ η έκδοση του ελληνικού κειμένου έγινε μόλις το 1905 στην Αθήνα.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ