Δύο εταιρείες είδαν τον… χάρο με τα μάτια τους πριν από δύο περίπου δεκαετίες. Η πρώτη είναι η Skoda που κατάφερε να ξεφύγει από τον προσωπικό της μεσαίωνα πριν από 25 χρόνια, όταν η VW τη μεταμόρφωσε σε μία από τις πιο αξιοζήλευτες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, με μοντέλα που σημειώνουν κάθε χρόνο ρεκόρ πωλήσεων, και η δεύτερη είναι η Dacia, η ρουμανική εταιρεία που με μοναδικό όπλο το μαγικό ραβδί της Renault, επανήλθε στην ανταγωνιστική και κυρίως απαιτητική ευρωπαϊκή αγορά με σύμμαχο τα μοντέλα χαμηλού κόστους. Σήμερα, η Dacia με τα προσιτά μοντέλα της στη μικρομεσαία κατηγορία, όπως είναι τα Sandero, Logan και Duster, έχει καταφέρει, μεταξύ άλλων,  να εξισορροπήσει τις αριθμητικές απώλειες της γαλλικής φίρμας Renault στις εκτός Ευρώπης αγορές, όπως είναι η Λατινική Αμερική. Επίσης, το Duster, το πιο εμπορικό μοντέλο της ρουμανικής φίρμας, φιγουράρει στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων στα SUV στην Ευρώπη ενώ έχει συμβάλει στην αύξηση κατά 50% των πωλήσεων της Dacia σε πολλές χώρες (μεταξύ αυτών και στην Ελλάδα). Στο ίδιο θετικό μήκος κύματος και οι παγκόσμιες πωλήσεις της φίρμας. Παρ’ όλο που το πρώτο εξάμηνο του 2019 οι πωλήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών σημείωναν σημαντική πτώση, η Dacia ήταν ανάμεσα στις ελάχιστες φίρμες που κινήθηκαν με θετικό πρόσημο. Μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2019 οι πωλήσεις της ξεπέρασαν τις 312 χιλιάδες μονάδες, ενώ την περυσινή χρονιά υπολογίζεται ότι η ρουμανική φίρμα θα ξεπεράσει τις 600 χιλιάδες μονάδες. Σήμερα η Dacia ανεβαίνει ένα σκαλί πιο πάνω, με μοντέλα που θα φέρουν την ηλεκτρική εποχή στην «πόρτα» της θυγατρικής εταιρείας της Renault. Το σχέδιο εξηλεκτρισμού δείχνει να είναι άμεσο για την πλέον δυναμική, ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Οπως ανακοίνωσε πρόσφατα ο πρόεδρος της Renault, Φιλίπ Μπούρος, η Dacia σύντομα θα γίνει μια εταιρεία με αξιοζήλευτη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Για να συμβεί αυτό με γοργούς ρυθμούς η Dacia θα καπηλευτεί στο έπακρο την τεχνολογία της Renault σε αυτόν τον τομέα. Ετσι, η ρουμανική φίρμα αναμένεται να ενισχυθεί τα επόμενα χρόνια με ηλεκτρικά μοντέλα που θα φορτίζονται στις πόλεις όπου πλέον τα αυτοκίνητά της κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος – σε αντίθεση με το παρελθόν, όπου το μεγαλύτερο τμήμα των πωλήσεών της αφορούσε επαρχιακές ή μικρότερες πόλεις. Σαφώς, το ηλεκτρικό της πλάνο δεν θα αφορά μόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά και τα υβριδικά οχήματα, τεχνολογία που ήδη διαθέτει στα περισσότερα μοντέλα της η Renault. Ετσι, το ηλεκτρικό-υβριδικό σχέδιο της Dacia φαίνεται να έχει προχωρήσει, ενώ στο εγγύς μέλλον η συγκεκριμένη εταιρεία θα καπηλευτεί και άλλες τεχνολογίες από τη συμμαχία της Renault – Nissan – Mitsubishi, όπως είναι οι τεχνολογίες ημιαυτόνομης οδήγησης.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ