Η Toyota συνεχίζει να ποντάρει – εκτός από την υβριδική τεχνολογία, ως πρωτοπόρος στη συγκεκριμένη κατηγορία και στα επερχόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – και στα μοντέλα που θα φέρουν την τεχνολογία υδρογόνου. Η αρχή είχε γίνει το 2014, με το Mirai, μοντέλο που είχε ξενίσει τότε με την πρωτόγνωρη τεχνολογία του. Σήμερα, πέντε χρόνια μετά, το Mirai δείχνει ότι έχει «χτίσει» το δικό του κοινό, όντας ένα μοντέλο που έχει πουλήσει 10.000 αντίτυπα σε όλον τον κόσμο. Πιο απλά, 10.000 οδηγοί του Mirai βλέπουν από την εξάτμισή του να βγαίνει… νεράκι. Xάρη στις κυψέλες καυσίμου, το υδρογόνο μετατρέπεται σε ηλεκτρισμό και η εξάτμισή του «εκπέμπει» σταγόνες νερού. Φουλάρει σε ειδικούς σταθμούς (όπως τα βενζινάδικα) με υδρογόνο, μέσα σε τρία λεπτά. Το ρεζερβουάρ του γέμιζε με 5 κιλά υδρογόνο, με κόστος περίπου 50 ευρώ, που του εξασφάλιζαν αυτονομία 500-600 χιλιόμετρα (περίπου 5 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα). Σε αυτή την τεχνολογία συνεχίζει να ποντάρει η Toyota, με το δεύτερης γενιάς Mirai να είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει στην αγορά. Το νέο μοντέλο αναμένεται να αποκαλυφθεί σε λίγες ημέρες, στο σαλόνι αυτοκινήτου στο Τόκιο, εκεί όπου ο ιάπωνας κατασκευαστής θα αποκαλύψει και το μεγάλο ατού του μοντέλου. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι το νέας γενιάς υδρογονοκίνητο μοντέλο θα προσφέρει, έπειτα από ένα πλήρες φουλάρισμα, έως και 30% περισσότερη αυτονομία σε σχέση με το σημερινό (που καυχιέται ότι η αυτονομία του είναι στα 500-600 χιλιόμετρα). Σε εμφάνιση, το νέο μοντέλο δείχνει να ξεφεύγει από την προηγούμενη σχεδιαστική του φιλοσοφία. Το τελευταίο Mirai θυμίζει περισσότερο ένα Lexus, έχει μεγαλύτερες διαστάσεις και θα καυχιέται για την τεχνολογία του στους τομείς τόσο συνδεσιμότητας όσο και των συστημάτων υποβοήθησης. Θα πατάει στην καινούργια πλατφόρμα TGNA της Toyota και θα έχει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Σε μήκος, είναι μια κατά τα άλλα λιμουζίνα με σπορ εμφάνιση, αφού σε μήκος αγγίζει σχεδόν τα πέντε μέτρα!  

Το νέο μοντέλο αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική του καριέρα το 2020, στις περισσότερες αγορές της Αμερικής, της Ιαπωνίας και την Ευρώπης. Μια Toyota που παράλληλα με την υβριδική τεχνολογία και την υδρογονοκίνηση επενδύει με ταχείς ρυθμούς στην ηλεκτροκίνηση, την ώρα που αποτάσσει κάτω από τα καπό πολλών μοντέλων της την πετρελαιοκίνηση. Ηδη η Toyota έχει ανακοινώσει ότι θέλει έως το 2025 να έχει στην γκάμα της έως 10 νέα ηλεκτρικά μοντέλα, που θα καλύπτουν όλες τις κατηγορίες στις οποίες ποντάρει το κοινό του ιάπωνα κατασκευαστή.