Εχει δηλώσει πολλές φορές ότι ο Μάνος Ελευθερίου ανήκε στους ανθρώπους που του έδωσαν φωνή σε καιρούς δύσκολους και σκοτεινούς. Μαζί με τον Λευτέρη Παπαδόπουλο, τον Σταύρο Κουγιουμτζή, τον Μάνο Λοΐζο ήταν οι δημιουργοί που στάθηκαν στο ξεκίνημα του Γιώργου Νταλάρα, όταν εκείνος άκουγε τους στίχους του Ελευθερίου στις μουσικές του Μίκη Θεοδωράκη με τη δική του παρέα: την «Μπουμπού» (Αφροδίτη Μάνου), τη «Μαίρη» (Μαρία Δημητριάδη) και τον Λουκιανό Κηλαηδόνη. Θυμάται ιδιαίτερα το «Μάνα, το μάννα τ’ ουρανού», «Μέσα σε κήπο κάθισα», το «Τρένο φεύγει στις οκτώ». Οπως συμβαίνει στις διαδρομές της ελληνικής δισκογραφίας, όταν δύο καλλιτέχνες αλληλοεκτιμούνται κάποια στιγμή συναντιούνται. Και έτσι, ο Γιώργος Νταλάρας θα συναντηθεί με τον Μάνο Ελευθερίου το 1974 στον δίσκο «Μικρές πολιτείες» του Σταύρου Κουγιουμτζή (όπου στίχους επίσης θα δώσουν οι Σώτια Τσώτου, Ακος Δασκαλόπουλος, που χρησιμοποίησε το ψευδώνυμο Μιχάλης Κορφιάτης, και ο συνθέτης). Από εκεί θα μείνουν τα κομμάτια «Τώρα που θα φύγεις», τα «Πρώτα λόγια»,«Τα χρέη της καρδιάς σου» και το τραγούδι – σφραγίδα τόσο του στιχουργού όσο και του ερμηνευτή: «Του κάτω κόσμου τα πουλιά». Με αφορμή τις συναυλίες που δίνει μαζί με τον Μίλτο Πασχαλίδη στη μνήμη του Μάνου Ελευθερίου, ο οποίος έφυγε από τη ζωή πέρυσι στις 22 Ιουλίου, ο Γ. Νταλάρας αφηγείται ιστορίες και περιστατικά πίσω από τραγούδια και κύκλους τραγουδιών που τους ένωσαν.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ