Ενα κλασικό αμερικανικό μυθιστόρημα, που η μεταφορά του στον κινηματογράφο από τον Ρόμπερτ Μάλιγκαν χάρισε Οσκαρ ερμηνείας στον Γκρέγκορι Πεκ και το θέμα του εξετάζει τις ρατσιστικές αντιλήψεις της Αμερικής, επιστρέφει ως θεατρική επιτυχία στην καλλιτεχνική πραγματικότητα της Νέας Υόρκης. Ο Ααρον Σόρκιν – σεναριογράφος και παραγωγός σύγχρονων βραβευμένων τηλεοπτικών σειρών και ταινιών – μεταγράφει το μυθιστόρημα της Χάρπερ Λι «To Kill a Mockingbird» («Οταν σκοτώνουν τα κοτσύφια», εκδ. Bell) για το Μπρόντγουεϊ. Με πρωταγωνιστή στον ρόλο του μαχητικού δικηγόρου υπεράσπισης του αφροαμερικανού κατηγορουμένου τον Τζεφ Ντάνιελς (πρωταγωνιστής στον τηλεοπτικό θρίαμβο του Σόρκιν «Newsroom») και σκηνοθέτη τον Μπάρλετ Σερ, βραβευμένο με θεατρικό βραβείο Τόνι.

Η Χάρπερ Λι έγραψε το μυθιστόρημα «To Kill a Mockingbird» το 1960 και πήρε το βραβείο Πούλιτζερ για την ιστορία κακοδικίας ενός αφροαμερικανού εργάτη που διαδραματίζεται στον αμερικανικό Νότο, στην Αλαμπάμα του 1930. Ο Ατικους Φιντς ήταν ο ήρωάς της δικηγόρος, ο οποίος στάθηκε απέναντι στα μέλη της κοινότητας, οργισμένα με τον «ένοχο μαύρο» και γεμάτα προκαταλήψεις. Η αντιστοιχία της νοοτροπίας τους με την αμερικανική κοινωνία των ψηφοφόρων του Ντόναλντ Τραμπ δεν διέφυγε από τον Ααρον Σόρκιν, σεναριογράφο και των ταινιών «The Social Network», «Moneyball», «Ζήτημα τιμής».

Οι γρήγοροι διάλογοι του Σόρκιν αλλάζουν τον ρυθμό του κειμένου, η στάση του Ατικους Φιντς επαναπροσδιορίζεται στη σκηνή του νεοϋορκέζικου θεάτρου Σούμπερτ, ενώ οι ίδιοι οι ηθοποιοί αλλάζουν τα σκηνικά καθώς εξελίσσεται το έργο.

Η νέα ματιά στο κλασικό έργο υπογραμμίζει και πάλι το νόημά του: ποτέ δεν σκοτώνουμε το διαφορετικό. Δεν σκοτώνουμε κοτσύφια σε μια χώρα που όλοι μας θέλουμε να την κατοικούμε. Και οι «New York Times» χαρακτηρίζουν την παράσταση ως την πιο πολιτική που παίζεται αυτή τη στιγμή στην Αμερική.