Οι ετήσιες εκπτώσεις που διενεργούνται κάθε χρόνο στην Κίνα μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Alibaba έφεραν φέτος πωλήσεις ρεκόρ 30,7 δισ. δολαρίων ή 213 δισ. γουάν. Οι κινέζοι αγοραστές έσπευσαν να αγοράσουν μέσω του Διαδικτύου κάθε λογής προϊόντα εκμεταλλευόμενοι τις εκπτώσεις της ημέρας με την ονομασία Singles’ Day, που αρχικά δημιουργήθηκε για να γιορτάζουν όσοι δεν έχουν ταίρι. Η ημέρα αυτή τα τελευταία χρόνια όμως έχει καταλήξει να είναι κάτι αντίστοιχο με τις μεγάλες εκπτώσεις που πραγματοποιούνται στη Δύση με την αφορμή της Black Friday.

Η Alibaba είναι η μεγαλύτερη εταιρεία της Κίνας και υιοθέτησε τη διενέργεια των εκπτώσεων αυτών πριν από δέκα χρόνια. Σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, οι καταναλωτές έσπασαν το φράγμα των πωλήσεων των 100 δισ. γουάν μόλις μέσα σε δύο ώρες από την αρχή των εκπτώσεων, με τις μεγαλύτερες πωλήσεις να απολαμβάνουν μεγάλες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών όπως είναι η Apple, η Xiaomi και η Dyson.

Οπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Alibaba Ντάνιελ Ζανγκ, φαίνεται ότι όλο και περισσότεροι έμποροι αγκαλιάζουν τις πωλήσεις μέσω του Διαδικτύου συντελώντας στη μεγάλη έκρηξη του καταναλωτισμού.

Πίσω από την Alibaba βρίσκεται ο μεγιστάνας του Διαδικτύου και δισεκατομμυριούχος Τζακ Μα, ο οποίος μαζί με τον Ζανγκ που θεωρείται το δεξί του χέρι πέτυχαν να καταγράψουν νέες πωλήσεις – ρεκόρ. Οι συνθήκες δεν ήταν οι καλύτερες καθώς ο εμπορικός πόλεμος με τις ΗΠΑ έχει οδηγήσει σε σύγκρουση τις δύο πλευρές, οι οποίες έχουν επιβάλει σειρά από δασμούς σε πολλά καταναλωτικά προϊόντα.

Η ΙΔΕΑ. Η ημέρα εκπτώσεων Singles’ Day ήταν ιδέα των Μα και Ζανγκ, οι οποίοι θέλησαν πριν από μία δεκαετία να φέρουν τα πάνω κάτω στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Κίνα. Οπως αναφέρει το Bloomberg, η ημέρα εκπτώσεων έγινε δημοφιλής αρχικά μεταξύ φοιτητών και στη συνέχεια εξελίχθηκε ως εναλλακτική της ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου. Πλέον όλα αυτά ανήκουν στην Ιστορία αφού το μόνο που νοιάζει τους καταναλωτές στην Κίνα είναι να εκμεταλλευτούν τις εκπτωτικές ευκαιρίες κάθε χρόνο στις 11 Νοεμβρίου.

Η ημέρα αυτή για τις εκπτώσεις ήταν μεγάλο στοίχημα και για τον ίδιο τον Ζανγκ, ο οποίος θέλει να πείσει ότι μπορεί να αντεπεξέλθει στα καθήκοντα του τιμονιέρη της Alibaba καθώς ο Μα έχει δηλώσει ότι από το 2019 θα αποσυρθεί από τη θέση του προέδρου της εταιρείας. Στόχος των Ζανγκ και Μα είναι τώρα να αναδείξουν την ημέρα αυτή των εκπτώσεων σε παγκόσμιο και όχι μόνο σε κινεζικό φαινόμενο. Η προσπάθεια αυτή έχει φρενάρει το τελευταίο διάστημα λόγω των κακών εμπορικών σχέσεων Πεκίνου και Ουάσιγκτον. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ πιέζει σημαντικά την Κίνα για παραχωρήσεις σε θέματα εμπορίου, με αποτέλεσμα να μη διαφαίνεται λύση πολύ σύντομα.