Είναι ίσως η πρώτη φορά που θα παίξει σε ένα τόσο μικρό θέατρο από τότε που έγινε πρωταγωνιστής – κι έχουν περάσει πολλά χρόνια. Και μάλιστα χωρίς να έχει για παρτενέρ μια όμορφη γυναίκα αλλά και χωρίς να υπογράφει τη σκηνοθεσία. Ο Γρηγόρης Βαλτινός κατεβαίνει στο Ιλίσια – Βολανάκη για να παίξει τον Μόρι Σβαρτς, τον καθηγητή Κοινωνιολογίας που αφύπνισε τον μαθητή του (o oποίος και έγραψε το έργο) στο θεατρικό «Κάθε Τρίτη με τον Μόρι». Κι όλο αυτό μοιάζει πρωτόγνωρο για τον καλλιτέχνη που προτιμά τις γλυκόπικρες κομεντί, τις μεγάλες αίθουσες και τις αντίστοιχες παραγωγές – διέπρεψε στο μιούζικαλ «Βιολιστής στη στέγη» παλιότερα και άφησε το στίγμα του στον «Αλέξη Ζορμπά», στην πρόσφατη παράσταση του Σταμάτη Φασουλή.

Αριστούχος του Εθνικού, ξεκίνησε την καριέρα του ως ζεν πρεμιέ και δεν άργησε να ξεχωρίσει. Ανήκει στη γενιά των ηθοποιών που γνώρισαν το θέατρο μέσα από όρους λιγότερο εγκεφαλικούς και περισσότερο της πιάτσας κι αυτήν τη διαδρομή ακολούθησε. Με τη συνδρομή και της τηλεόρασης, στις χρυσές της εποχές – ο Βαλτινός ήταν από τους βασικούς πρωταγωνιστές στις σειρές του Κώστα Κουτσομύτη -, διαμόρφωσε το δικό του θεατρικό στίγμα κι έφτιαξε κοινό. Χωρίς να μείνει εκτός του αρχαίου δράματος – μεταξύ άλλων έπαιξε «Οιδίποδα τύραννο» σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου -, η πορεία του βασίστηκε σε ένα ρεπερτόριο, όχι λιγότερο απαιτητικό, αλλά πιο ασφαλές.

Η επιτυχία που ακολούθησε τις επιλογές του μοιάζει σαν να μην του επέτρεψε να στρέψει το βλέμμα του αλλού, να ρισκάρει υποκριτικά. Θιασάρχης και ενίοτε παραγωγός, ο Βαλτινός έμαθε τη δουλειά του από μέσα και απ’ όλα τα πόστα. Κι αυτήν εξακολουθεί να κάνει. Χωρίς να λοξοδρομεί. Ισως γιατί πιστεύει ότι κάποια από τα ανεβάσματα που «δυσκολεύουν» τον θεατή δεν είναι απαραίτητα πιο σημαντικά, αλλά θέλουν να αποδείξουν τη «σοβαρότητα» των δημιουργών τους. Κι ο ίδιος δεν χρειάζεται να αποδείξει πόσο στα σοβαρά παίρνει το θέατρο.

Το φετινό του βήμα δεν διαθέτει τα γνωστά χαρακτηριστικά. Ο 63χρονος πρωταγωνιστής κάνει μια στροφή, όχι απαραίτητα αλλαγή πορείας. Αλλά πολύ συχνά μια στροφή οδηγεί σε ξέφωτο…