Αν και η συζήτηση μας είχε στραφεί σε πράγματα του κόσμου μας, θυμόμαστε μια τόσο κατανυκτική ατμόσφαιρα, που θεωρήσαμε ασεβές να του μιλήσουμε για τον σκηνοθέτη του κινηματογράφου Κώστα Μανουσάκη, που την ίδια εποχή αριθμούσε το λιγότερο δύο δεκαετίες που είχε αποσυρθεί στην Πεντέλη και μελετούσε τους αγαπημένους του συγγραφείς και φιλοσόφους, τον Ντοστογέφσκι, τον Γιάσπερς, τον Σπινόζα.
Εχοντας κάνει τρεις συνολικά ταινίες στα μέσα της δεκαετίας του ’50 και στις αρχές της δεκαετίας του ’60, τον «Ερωτα στους αμμόλοφους», τον «Φόβο» και την «Προδοσία» και έχοντας δημοσιεύσει στα 1963 το μοναδικό, ένα πραγματικά έξοχο, μυθιστόρημα που είχε γράψει με τον τίτλο «Ο σταθμός» που καμία ιστορία λογοτεχνίας και καμία μνήμη δεν φαίνεται να έχει συγκρατήσει καθώς υπήρξε μια φτωχή, ιδιωτική έκδοση. Ποιο είναι το γεγονός που συνέδεε τον μοναχό Συμεών με τον Κώστα Μανουσάκη; Κάτι που και οι δυο τους ανέφεραν σχεδόν καταχρηστικά, ότι οι ταινίες τους παίζονταν στη Cinématèque στο Παρίσι.