Οι αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων εκπέμπουν ένα νοσταλγικό και ρομαντικό χρώμα, εκτός από τη καθιερωμένη και αναμενόμενη για τους συμμετέχοντες «χιλιομετρική» μάχη της επιβίωσης στις ειδικές διαδρομές,. Τα αυτοκίνητα – αντίκες κουβαλώντας πολλές δεκαετίες στην πλάτη τους, κερδίζουν τις εντυπώσεις τόσο με το μάχιμο χαρακτήρα τους  ( κάτι σαν τους υπερήλικες μαραθωνοδρόμους που δεν το βάζουν κάτω) και «ιδρώνουν» τους γηραιούς αλλά ρωμαλέους κινητήρες τους,  ανεβάζοντας «υπέρταση» στις ανηφόρες, για να αποδείξουν ότι η σύνταξη έχει και αυτή τις χάρες της, πίσω από το τιμόνι των τεσσάρων τροχών. Συχνά, στο βολάν δεν κάθονται απλά, οδηγοί αγώνων, αλλά εραστές των αυτοκινήτων, βετεράνους τους αποκαλούν που αναπνέουν με τα … συναισθήματα που εκπέμπουν οι λαμπερές λαμαρίνες τους.

Σε κάθε περίπτωση οι κλασικοί αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων δίνουν την ευκαιρία, εκτός από τη μάχη με τα χρονόμετρα, τα πληρώματα και  οι φανατικοί να γνωρίσουν πανέμορφους προορισμούς, πολιτιστικά μνημεία, την μοναδική ύπαιθρο, όντας ένα ιδιαίτερο αθλητικό γεγονός.

Ένας φημισμένος αγώνας που έχει και το στέμμα της πριγκίπισσας της Ευρώπης είναι το ιστορικό ράλι Μόντε Κάρλο που μαζεύει κάθε χρόνο την αφρόκρεμα της ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Φέτος, το  Ιστορικό Ράλι στο πριγκιπάτο διεξήχθη για 26η φορά. Τα χιλιόμετρα μοιάζουν στο συγκεκριμένο αγώνα με άθλο,  που πολλές φορές, εξαιτίας του χιονιού, δυσκολεύει τη ζωή των τολμηρών πληρωμάτων που έχουν και γνώσεις μηχανικού σε περίπτωση ανάγκης!

Ευτυχώς, φέτος, ο αγώνας είχε σύμμαχο τον καλό καιρό και τα 200 και πλέον πληρώματα από όλη την Ευρώπη απόλαυσαν τις διαδρομές με τελικό προορισμό το κοσμοπολίτικο Μόντε Κάρλο. Σε μια πόλη, όπου οι αγώνες αυτοκινήτου είναι στο DNA της: Γκραν πρι Formula1, WRC, αγώνες για ηλεκτρικά μονοθέσια και ο ιστορικός αγώνας του κλασικών! Ένας αγώνας που φέτος είχε και πάλι άρωμα ελληνικό αφού ανάμεσά στους συμμετέχοντες ήταν και επτά τολμηρά πληρώματα που εκκίνησαν από το Μιλάνο!  Εκτός από τα 230 πληρώματα που εκκίνησαν από τέσσερις διαφορετικές πόλεις,  η ελληνική παρουσία έζησε τη δική της περιπέτεια εκκινώντας από το Μιλάνο. Μάλιστα κατάφερε να ανέλθει ψηλά στις επιμέρους ειδικές διαδρομές με μοντέλα θρύλους όπως ένα Mini Cooper, μια Ascona που μεσουρανούσε τη δεκαετία του 70 και μεταξύ άλλων και ένα Fiat 128.

«Είναι ένας αγώνας ακρίβειας, όπου σε διαδρομές, ανηφορικές που πρέπει να τηρείς μια συγκεκριμένη μέση ταχύτητα και με αυτοκίνητα περασμένων δεκαετιών δεν είναι όλα εύκολα. Ιδιαίτερα, όταν έχεις να κάνεις με ένα τόσο φημισμένο αγώνα, όπως στο Μόντε Κάρλο, που συμμετέχουν μεγάλες ομάδες με τεχνική υποστήριξη. Και όμως η Ελληνική παρουσία την «Team Les Grecs» με τα επτά πληρώματα κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις, τερματίζοντας όλοι μετά από μεγάλη προσπάθεια επτά ημερών» ανέφερε ο Γιώργος Αλεβιζόπουλος (με συνοδηγό τον Νίκο Παλυβό) που συμμετείχαν στον αγώνα με Fiat 128. Ξεχώρισε η συμμετοχή των  Αλέξανδρος Χριστοδούλου-Άρης Γεωργουσόπουλος που έδωσαν το παρών και φέτος στο, τερματίζοντας στην 19η θέση στη γενική κατάταξη, έχοντας στα χέρια τους ένα Ford Fiesta XR2 του 1978.

Η «τρέλα» όπως αναφέρει για το Μόντε Κάρλο και τον ιστορικό αγώνα ξεκίνησε το 2018 όταν ένα ελληνικό πλήρωμα  βγήκε δεύτερο στη γενική κατάταξη. Από τότε, οι Έλληνες βάζουν τα …γυαλιά στα ευρωπαϊκά πληρώματα με το ελληνικό τσαγανό να φθάνει και να περισσεύει. Φέτος, η ελληνική συμμετοχή κατάφερε κατά τη διάρκεια του αγώνα να ανέβει στη δεύτερη γενική της κατάταξης!  Όμως , οι ατυχίες που και αυτές τις προσπέρασαν και τα πολλά κουραστικά χιλιόμετρα σε ορεινές, δύσκολες διαδρομές ανάγκασε την  «Team Les Grecs» να πέσει σε θέσεις, αλλά τελικώς να ανταμειφθούν στο τέλος τερματίζοντας όλοι μέσα στο κοσμοπολίτικο  λιμάνι του Μόντε Κάρλο! Όπως ανέφερε δίνουμε ραντεβού για το 2025, ετοιμοπόλεμοι για νέες διακρίσεις.