Που θα φθάσουν οι αυτονομίες των ηλεκτρικών οχημάτων; Πότε θα γίνουν προσιτά τα ηλεκτρικά; Πόσοι φορτιστές υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα και πόσο διαρκεί η φόρτιση; Τα παραπάνω ερωτήματα αποτελούν μια απτή πραγματικότητα από δεκάδες προβληματισμένους υποψήφιους αγοραστές ενός καινούργιου που ρωτάνε τα τελευταία χρόνια τους δημοσιογράφους αυτοκινήτου, για το αν αξίζει ή όχι η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Στο πρώτο ερώτημα, της αυτονομίας οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κάνει πραγματικά άλματα, ξεπερνώντας κάθε χρονική προθεσμία. Οι αυτονομίες των νέων ηλεκτρικών εκπλήσσουν, με τις τελευταίες αφίξεις να προσφέρονται σε πολλαπλές εκδόσεις από πλευράς αυτονομία, όπου σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούν το ψυχολογικό όριο των 500 – 600 χλμ. Μέσα στο 2023 στην ελληνική αγορά αναμένονται ηλεκτρικά με αυτονομίες άνω των 600 χλμ ενώ τον Σεπτέμβριο η Peugeot θα λανσάρει το νέο e-3008 που φημολογείται ότι θα προσφέρει αυτονομία έως 700χλμ.

Όσον αφορά τις τιμές των ηλεκτρικών οι αυτοκινητοβιομηχανίες υπόσχονται ότι μετά το 2025 οι τιμές των ηλεκτρικών θα εξομοιωθούν με αυτές των μοντέλων βενζίνης. Σε αυτή τη δύσκολη εξίσωση σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει η προηγμένη τεχνολογία των μπαταριών , όπου το χαμηλότερο κόστος θα ωθήσει και την απομείωση των τιμών τους. Υπολογίζεται ότι μια μπαταρία αποτελεί το 30% του κόστους κατασκευής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου!

Το λανσάρισμα μικρών ηλεκτρικών μοντέλων έχει ήδη εκκινήσει, ενώ από το 2024 θα δούμε  στις αντιπροσωπείες τη δυναμική εικόνα της μικροκινητικότητας – ένας πυλώνας που έχουν αγκαλιάσει με θέρμη οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Θα υπάρχουν μόνο τα ηλεκτρικά στο μέλλον; Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να μοιάζει με μονόδρομο όπως η ύπαρξη των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης εξαρτάται κατά πόσο οι εταιρείες θα επενδύσουν στα εναλλακτικά καύσιμα. Ο πρόεδρος του ΔΣ της Renault Ζαν Σεράντι σε πρόσφατη συνέντευξη του αναφέρθηκε στο μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης, τονίζοντας ότι τα μοτέρ βενζίνης θα συνεχίσουν να υπάρχουν στη ζωή μας για τουλάχιστον εβδομήντα χρόνια, παγκοσμίως.

ΦΟΡΤΙΣΤΕΣ ΠΑΝΤΟΥ

Τους 8.900 θα φτάσουν οι φορτιστές για τα ηλεκτρικά ΙΧ σε όλη την Ελλάδα με την ολοκλήρωση του προγράμματος «Φορτίζω Παντού».

Σήμερα, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών έχουν στη διάθεση τους πάνω από 2.000 σημεία φόρτισης, με το μεγαλύτερο ποσοστό να υπάρχει στο εθνικό οδικό δίκτυο. Σε πολλά σημεία προσφέρονται φορτιστές με ταχύτητες άνω των 180 κιλοβατώρων, κάνοντας τη φόρτιση πιο γρήγορη και άνετη ( σε ένα ταχυφορτιστή η φόρτιση μπορεί να διαρκέσει από 30 – 40 λεπτά, δίνοντας λύση στο πρόβλημα της επαναφόρτισης στον ταξίδι).