Ήταν να μη γίνει η αρχή. Με την επέλαση της Covid 19 οι εργαζόμενοι έμαθαν τα καλά της εργασίας από απόσταση και από τότε που η πανδημία έλαβε επίσημα τέλος δεν λένε να μαζευτούν και πάλι πίσω στα γραφεία τους.

Οι εργοδότες κάνουν ότι μπορούν για να καλοπιάσουν τη γενιά Ζ, που έχουν το καρπούζι και το μαχαίρι, αφού θα αποτελούν το 27% του εργατικού δυναμικού μέχρι το 2025. Γεννημένοι μεταξύ 1996 και 2012, τα μέλη της γενιάς Ζ διαμορφώνουν το δικό τους προφίλ: κοινωνικό, πολιτικό, οικονομικό και έχουν σημαντικές διαφορές από τις προηγούμενες γενιές, αφού τα προβλήματα και προσδοκίες τους βρίσκονται στο επίκεντρο της πολιτικής ατζέντας του αύριο.

Η γενιά Ζ και η δύναμη της στη εργασία

Και για να γίνει κατανοητή η δύναμη που έχει στα χέρια της συγκεντρωμένη αυτή η γενιά, αξίζει να αναφερθεί το βίντεο στο TikTok μιαw εκπροσώπου του, που έκλαιγε με μαύρο δάκρυ για το ότι δυσκολεύεται να τα βρει με τους συναδέλφους της και ότι κουράζεται να δουλεύει καθημερινά 9-5, το οποίο και φυσικά έγινε viral. Και επειδή αυτά φαίνεται να είναι τα κυρίαρχα συναισθήματα της γενιάς Z που θέλει σώνει και καλά να εκβιάσει τους εργοδότες του σήμερα να της επιτρέψουν να δουλεύει από το σπίτι, τουλάχιστον για τις δουλειές που αυτό είναι εφικτό δέστε τι υπόσχονται οι προηγούμενοι για να φέρουν τα μέλη της πίσω στα γραφεία.

Άλλοι λοιπόν προσφέρουν φύλαξη για τα κατοικίδια τους και λιχουδιές κατασκευασμένες από μάγειρα, άλλοι δίνουν διακοπές μιας εβδομάδας σε εξωτικούς προορισμούς με όλα τα έξοδα πληρωμένα και άλλοι τους δίνουν καθημερινά τζάμπα πρωινό και ένα ακόμα γεύμα της επιλογής τους, μεσημεριανό ή δείπνο, όποιο εκείνοι επιθυμούν.

Μάλιστα, κάποιοι πάνε ένα βήμα παραπάνω και κλείνουν μια εβδομάδα διακοπών για όλους τους εργαζομένους μαζί, προκειμένου να αποκτήσουν μεταξύ τους οικειότητα κάτω από το ζεστό ήλιο ενός κατά κανόνα καλοκαιρινού προορισμού, ώστε ο χειμώνας να τους βρει να συνεργάζονται περισσότερο αρμονικά και με φιλική διάθεση μεταξύ τους. Σε όλα αυτά δεν λείπουν οι αυξήσεις στους μισθούς, αλλά και η βοήθεια στην αποπλήρωση των δανείων τους.

Οι παροχές των εργοδοτών στη γενιά Ζ

Ισορροπία εργασίας – προσωπικής ζωής

Μέχρι σήμερα τα αποτελέσματα των προσπάθειών τους έχουν μεικτά αποτελέσματα αφού, όπως εξηγεί μια εκπρόσωπος της γενιάς Z στη Daily Mail, «βρίσκω την επιστροφή στο γραφείο εντελώς άσκοπη. Πρόκειται για χάσιμο χρόνου και επαφές με ανθρώπους που εύκολα μπορείς να δεις online και να κάνεις την ίδια δουλειά ακόμη πιο γρήγορα» εξηγεί η ίδια.

Έρευνα της Deloitte επιβεβαιώνει το παραπάνω, αφού συμπέρανε ότι η προσέγγιση προς την εργασία της Γενιάς Ζ είναι εντελώς διαφορετική, αφού πρόκειται για την πρώτη ομάδα ανθρώπων που έχουν ως πρωταρχικό μέλημα τους την εξασφάλιση μας ζωής με πλήρη ισορροπία μεταξύ της εργασιακής και προσωπικής του ζωής.