«Τα φτιάχνει και χωρίζει με τ’ αγόρια της για να γράφει τραγούδια», απεφάνθη ο 11χρονος Μιχάλης, ο γιος της φίλης μου της Κωνσταντίνας, σε μία από εκείνες τις καλοκαιρινές απογευματινές συζητήσεις στο μπαλκόνι του καταλύματος των θερινών διακοπών, περιμένοντας να έρθει η σειρά σου για να ξεπλυθείς από το αλάτι της θάλασσας. Το θέμα μας ήταν οι χολιγουντιανές σταρ και αφού ξεκαθάρισε ότι η Τέιλορ Σουίφτ τού αρέσει πάρα πολύ άρχισε να επιχειρηματολογεί με εντυπωσιακές λεπτομέρειες από την προσωπική και την επαγγελματική ζωή – το Διαδίκτυο να ‘ναι καλά!

Εκείνες οι μέρες του Αυγούστου είναι μακριά, αλλά η νέα βασίλισσα της ποπ συνεχίζει να κρατάει γερά τα σκήπτρα της. Το δεύτερο μέρος της παγκόσμιας περιοδείας της είναι εν εξελίξει και η ίδια είναι πλέον δισεκατομμυριούχος. Το επιβεβαίωσε λίγες μέρες νωρίτερα το Bloomberg, το οποίο αποκάλυψε πως η περιουσία της έχει ξεπεράσει το ένα δισεκατομμύριο δολάρια. Αυτό είναι το άθροισμα από την τεράστια επιτυχία τής περιοδείας της Eras Tour, την κυκλοφορία της ταινίας «Taylor Swift: The Eras Tour» αλλά και την επανακυκλοφορία του άλμπουμ της «1989». Τα τραγούδια εκτελεσμένα σε δικές της εκδόσεις τής απέφεραν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια. Ο καλπασμός με το άλογο της δόξας συνεχίζει την ξέφρενη πορεία του για την 34χρονη σουπερστάρ – το φαινόμενο της επιτυχίας της μάλιστα διδάσκεται πλέον στο πανεπιστήμιο. Το μάθημα στο Ινστιτούτο Κλάιβ Ντέιβις του NYU διδάσκει η αμερικανίδα δημοσιογράφος Μπρίτανι Σπάνος, η οποία εξερευνά την καριέρα της Τέιλορ Σουίφτ από τις πρώτες ηχογραφήσεις της στο Νάσβιλ του Τενεσί μέχρι τη μεταμόρφωσή της σε παγκόσμιο είδωλο.

Ολα γύρω της συνηγορούν υπέρ του ότι πρόκειται για το πιο σημαντικό φαινόμενο της ποπ κουλτούρας – τουλάχιστον αυτής της χρονιάς. Η ανταπόκριση των φαν της στο παγκόσμιο τουρ της είναι τέτοια που οι πόλεις στις οποίες πρόκειται να εμφανιστεί προσαρμόζουν τις ημέρες εκείνες την κυκλοφορία των μέσων μαζικής μεταφοράς. Αλλά υπάρχει και κάτι άλλο πιο εντυπωσιακό. Τον Ιούλιο ο πρωθυπουργός του Καναδά Τζάστιν Τριντό την προσκάλεσε, με μήνυμα μέσα από τον λογαριασμό του στο Twitter, στη χώρα του. Εδώ μπορεί να προστεθεί και μια εξέλιξη των τελευταίων ημερών που ρίχνει λίγη ακόμη αστρόσκονη στο όνομά της: έπειτα από αναζήτηση δύο μηνών, η μεγαλύτερη εταιρεία εκδόσεων εφημερίδων στις ΗΠΑ, η Gannett, προσέλαβε τον πρώτο ρεπόρτερ στην Αμερική που θα καλύπτει μόνο θέματα που αφορούν την Τέιλορ Σουίφτ. Δεν είναι βέβαιο ότι έχει ξαναγίνει κάτι τέτοιο. Ετσι ο Μπράιαν Γουέστ ανήκει στους συντάκτες της εφημερίδας «The Tennessean» ως ο νέος ειδικός στο ρεπορτάζ για την Τέιλορ Σουίφτ. Ο 35χρονος βραβευμένος δημοσιογράφος από την Αριζόνα μετακόμισε στην πολιτεία της Σουίφτ, το Τενεσί, και θα ξεκινήσει καταγράφοντας «τη μουσική και τον πολιτιστικό αντίκτυπο» της τραγουδίστριας.

Φυσικά και η συζήτηση γύρω από το όνομά της δεν έμεινε μακριά από τις κεραίες του περιοδικού των «New York Times». Στο πρωτοσέλιδό του έχουν τον τίτλο που συνοδεύει μια εντυπωσιακή φωτογραφία της ποπ σταρ, «Στο βασίλειο της Τέιλορ». Το ασπρόμαυρο κλικ είναι από τη συναυλία που έδωσε στη Σάντα Κλάρα της Καλιφόρνιας τον περασμένο Ιούλιο. Η Τάφρι Μπρόντεσερ Ακνερ που υπογράφει το άρθρο «Το ξέφρενο ταξίδι μου στην καρδιά του Swiftiedom» αφηγείται την εμπειρία της από τη συναυλία της Τέιλορ Σουίφτ στο πλαίσιο του Eras Tour και παράλληλα επιχειρεί να διεισδύσει σε αυτό το φαινόμενο στο οποίο έχει εξελιχθεί η τραγουδίστρια. «Δεν σαγηνεύεις με τέτοιο τρόπο το κοινό αν δεν λες κάτι αληθινό, κάτι που αυτές οι λεγεώνες κοριτσιών και γυναικών περίμεναν να ακούσουν. Η Τέιλορ Σουίφτ ξέρει πως είναι διασκεδαστικό να τραγουδάς για αγόρια, γυναίκες και ειδύλλια, αλλά αυτές οι στιγμές είναι απλά τα πιο μικρά κομμάτια στη ζωή μιας γυναίκας, ό,τι κι αν σας λένε οι ταινίες», σημειώνει μεταξύ άλλων η αρθρογράφος.

Το κορίτσι που κατάγεται από την εργατική πολιτεία των ΗΠΑ, την Πενσιλβάνια, έχει δώσει τροφή και ερεθίσματα για ν’ αναλύουν οι ειδικοί και να ονειρεύονται οι φαν. Είναι ένα κορίτσι που η ζωή του, απ’ όσα έχουν διαρρεύσει μέχρι στιγμής, δεν μοιάζει να έχει δραματικές σελίδες. Ή τουλάχιστον δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί. Εχει την εικόνα του κοριτσιού της διπλανής πόρτας, χωρίς σκοτεινές σελίδες, όπως για παράδειγμα του επίσης δισεκατομμυριούχου Jay-Ζ.

Οι πρώτες απόπειρες στη μουσική δεν ήταν απολύτως πετυχημένες. Η πορεία της προς την κορυφή δεν ήταν ξέφρενη από την αρχή. Χρειάστηκε να δουλέψει σκληρά, να δώσει μάχη για τα δικαιώματα της μουσικής της, αλλά τελικά έχει ήδη στα ράφια του σπιτιού της 151 βραβεία, ανάμεσα στα οποία τα 11 είναι Γκράμι. Καθόλου άσχημα για μια ζωή μετρημένη και καθωσπρέπει. Η μητέρα της, Αντρεα Γκάρντνερ Φίνλεϊ Σουίφτ, αφοσιώθηκε στην οικογένεια αφού πριν εργάστηκε ως στέλεχος μάρκετινγκ. Ο πατέρας της, Σκοτ Κίνγκσλεϊ Σουίφτ, είναι οικονομικός σύμβουλος της Merrill Lynch και απόγονος των προέδρων τριών γενεών της τράπεζας. Η Τέιλορ έχει έναν μικρότερο αδερφό, τον Οστιν, και η γιαγιά της, Μάρτζορι Φίνλεϊ, ήταν τραγουδίστρια της όπερας. Σε προσχολική ηλικία παρακολούθησε μαθήματα στο σχολείο Alvernia Montessori από φραγκισκανές μοναχές και λίγο αργότερα εγγράφηκε σ’ ένα ακριβό ιδιωτικό σχολείο, το Wyndcrof. Εδωσε τις μάχες της για να βρει τη θέση της στον κόσμο της μουσικής και πρέπει να ήταν δύσκολες αν υπολογίσει κανείς το τόσο ήσυχο παρελθόν της. Μπορεί τελικά ο 11χρονος Μιχάλης να έχει δίκιο και η Τέιλορ που θέλει να ζήσει με πάθος την τέχνη της να προκαλεί και λίγο δράμα. Ακούγεται σχεδόν λογικό…