Το πριγκιπάτο φοράει τα καλά του για να υποδεχτεί για 80η φορά το διάσημο γκραν πρι, που παρά τα χρονάκια αποτελεί σημείο αναφοράς της χλιδής και του life style! Ακόμη και όσοι δεν είναι μυημένοι με τη Formula1 το γκραν πρι στο Μονακό αποτελεί πόλο έλξης εξαιτίας των διασήμων που συγκεντρώνει με τους γαλαζοαίματους να πιάνουν τις καλύτερες θέσεις.

Από σήμερα, το Μονακό επαναφέρει την Formula1 σε κανονικούς ρυθμούς μετά την αναβολή στην πλημμυρισμένη Ίμολα. Ο 80ος αγώνας στην ιστορία του αθλήματος στο Πριγκιπάτο ξεκίνησε από το μακρινό 1950. Μάλιστα, από το 1955 ο αγώνας διοργανώνεται στους δημόσιους δρόμους το Μονακό ανελλιπώς. Για την ιστορία το πρώτο γκραν πρι,πριν ακόμη γεννηθεί ο θεσμός της F1 έγινε στο Μονακό το 1929 με εμπνευστή έναν δραστήριο καπνέμπορα, που τον …σιγοντάριζε ο πρίγκιπα Λουδοβίκου Γκριμπαλντι, προπάππος του σημερινού πρίγκιπα Αλβέρτου.

Σε αυτό το γκραν πρι ο αξεπέραστος Αιρτον Σένα παραμένει ο πολυνίκης, με έξι νίκες, κάτι που δεν κατάφερε κανένας έως και σήμερα, να καταρρίψει. Το διάσημο γκραν πρι που διεξάγεται στους δημόσιους δρόμους του πριγκιπάτου έχει μήκος 3,33 χιλιόμετρα,  διαθέτει 19 στροφές ενώ ο αγώνας διαρκεί 78 γύρους.Είναι η πίστα που ως  διαδρομή έχει τη χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα, απ’ όλες τις πίστες, περίπου 150 χλμ./ ώρα.

Το γκραν πρι του Μονακό έκλεισε 80 χρόνια και το σήμα κατατεθέν του σιρκουί, η μεγάλη δυσκολία στις προσπεράσεις, φυσικά παραμένει παρόν

Αλλά και οι προσπεράσεις αποτελούν …λαχείο για τους οδηγούς, μιας και οι στενοί δρόμοι καταδικάζουν τους πιλότους που ακολουθούν τον πρώτο. Για αυτό και η  θέση εκκίνησης παίζει καθοριστικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα την Κυριακή. Αυτή η δυσκολία προσπεράσματος στερεί και το θέαμα στο Μονακό, τον αγώνα του Life Style όπου η αφρόκρεμα των πλουσίων καταλαμβάνουν τις καλύτερες γωνίες στην μαρίνα του πριγκιπάτου, ώστε να έχουν και την καλύτερη θέα.  Κάθε χρονιά το Μονακό μένει στην ιστορία ως ο πιο συναρπαστικός αγώνας, της Formula 1, λόγω του ότι τα  κτίρια και οι μπαριέρες βρίσκονται μερικά μέτρα από την πίστα, ενισχύοντας την αίσθηση της ταχύτητας και του ήχου στα φωτισμένα τούνελ.

Προπολεμικά αγωνιστικά αυτοκίνητα στο Ιστορικό Ράλι του Μονακό

Άλλο ένα νέο ντεμπούτο στην πίστα του Μονακό είναι τα νέα ελαστικά που θα χρησιμοποιήσουν τα μονοθέσια  και τα οποία δεν χρειάζονται ηλεκτρικές κουβέρτες για προθέρμανση. Η απόδοση τους εξαρτάται από τον καιρό: Τον άγνωστος και συνάμα καθοριστικός παράγοντας αυτό το Σαββατοκύριακο.