Η Liberty Media ψάχνει νέους τρόπους για να τονώσει το ενδιαφέρον στη Formula 1. Εάν περισσότερες γυναίκες οπαδοί βρίσκονται στις εξέδρες, τόσο περισσότερο θα βοηθήσουν τον διευθύνοντα σύμβουλο Stefano Domenicali να τροφοδοτήσει τα έσοδα. Ξεχάστε λοιπόν τον Λίουις Χάμιλτον και ετοιμαστείτε για την γυναικεία εκδοχή του.

Ο κολοσσός των μέσων μαζικής ενημέρωσης αξίας 29 δισ. δολαρίων αγόρασε το 2017 το Formula One Group, το οποίο κατέχει τα εμπορικά δικαιώματα του πρωταθλήματος της F1, έναντι 8 δισ. δολαρίων. Ενώ οι πωλήσεις για το 2021 έφτασαν τα 2,1 δισ. δολάρια, μόλις 5,6% πάνω από τα προ της πανδημίας επίπεδα, τα λειτουργικά κέρδη ήταν μέτρια, φτάνοντας μόλις στα 40 εκατομμύρια δολάρια και τα κέρδη μειώθηκαν κατά 6% σε ετήσια βάση στο τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο του 2022.

Formula1: Βροντάει ο νέος κινητήρας στο νέο μονοθέσιο της Mercedes

Οι δύο δρόμοι του Domenicali

Ο Domenicali μπορεί να ακολουθήσει δύο δρόμους για να επιταχύνει την ανάπτυξη. Ο προγραμματισμός περισσότερων αγώνων θα ενισχύσει τις πωλήσεις από χορηγίες, εισιτήρια και μεταδόσεις. Αλλά το ημερολόγιο αγώνων της F1 για το 2023 είναι ήδη πλήρες.

Το να προσελκύσει περισσότερους θεατές στις κερκίδες και τις οθόνες, ειδικά γυναίκες, είναι μια καλύτερη προσέγγιση. Το «Drive to Survive» της Netflix, μια σειρά ντοκιμαντέρ που αναφέρεται στις ομάδες της F1, βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης τηλεθέασης της εταιρείας streaming σε 33 χώρες όταν κυκλοφόρησε στην αρχή της σεζόν 2022, σύμφωνα με τη Formula One.

Η εταιρεία λέει ότι ήταν «ζωτικής σημασίας» για την προσέγγιση νέων οπαδών, συμπεριλαμβανομένων των γυναικών. Περίπου το 40% των οπαδών της F1 είναι πλέον γυναίκες, 8% περισσότερες από το 2017, και ολοένα και περισσότερες παρακολουθούν τους αγώνες, δήλωσε ο Domenicali τον Νοέμβριο.

Γυναίκες οδηγοί

Ένας τρόπος για να επιταχυνθεί η προσέλκυση γυναικών οπαδών θα μπορούσε να είναι η παρουσία γυναικών-οδηγών. Η ακροαματικότητα των γυναικείων αθλημάτων «παρουσιάζει ολοένα και πιο αυξητική τάση», σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία μέσων ενημέρωσης Nielsen.

Οι χορηγίες για το γυναικείο ποδόσφαιρο και το ράγκμπι αυξήθηκαν κατά 146% το 2021 σε σχέση με ένα χρόνο πριν, αναφέρει η Nielsen. Ωστόσο, η F1 δεν έχει καλωσορίσει μια γυναίκα στο grid από την εποχή της Maria Grazia «Lella» Lombardi, η οποία αγωνιζόταν τη δεκαετία του 1970.

Η αμιγώς γυναικεία «Ακαδημία F1», που θα ξεκινήσει το 2023, είναι απλώς ένας τροφοδότης για αγώνες χαμηλότερου επιπέδου. Ο Domenicali προβλέπει ότι οι γυναίκες δεν θα οδηγούν στην F1 τα επόμενα πέντε χρόνια.

Ωστόσο, υπάρχει μία υποψήφιος. Η Βρετανίδα Jamie Chadwick, 24 ετών, κέρδισε το W Series, ένα ανεξάρτητο γυναικείο πρωτάθλημα που αποτέλεσε ένα υποστηρικτικό event για την F1. Διαθέτει μια βάση θαυμαστών με πάνω από μισό εκατομμύριο οπαδούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – περισσότερους από το ίδιο το W Series. Δυστυχώς για τη Formula 1, όταν οι οικονομικές πιέσεις τερμάτισαν πρόωρα το W Series 2022, εκείνη αποχώρησε για την ομάδα της Andretti Autosport και τους αγώνες IndyCar NXT, στις ΗΠΑ.

Ακόμα κι έτσι, η Chadwick εξακολουθεί να ονειρεύεται να αγωνιστεί σε Grand Prix. Δεδομένων των οικονομικών οφελών, η εξεύρεση τρόπων για την προσέλκυση περισσότερων γυναικών εντός και εκτός πίστας θα απασχολήσει τον Domenicali το 2023.

Πηγή: ΟΤ – REUTERS BREAKINGVIEWS