Ναι, ναι κοιτάξτε στην αρχή, ούτε ούτε, και κοιτάξτε αυτοί δεν ήθελαν καν να γίνει ποδηλατόδρομος.

Αλλά εμείς θέλαμε. Και είπαμε (11/5/2020) στο πλαίσιο του Μεγάλου Περιπάτου, «η ανανεωμένη  οδός Πανεπιστημίου θα διαθέτει έναν νέο ποδηλατόδρομο, 2 λωρίδες κυκλοφορίας για ΙΧ και μια λεωφορειολωρίδα ίδιας κατεύθυνσης με αυτή των ΙΧ».

Και λέμε (14/6)«δημιουργείται για πρώτη φορά στην Αθήνα μία ασφαλής, υπέροχη ποδηλατική διαδρομή που ενώνει το Σύνταγμα με την Ομόνοια».

Αλλά ύστερα, μόλις, μόλις, όπως είπαν, αυτοί, όχι, λέει, η Αθήνα δεν είναι Άμστερνταμ, τότε, εμείς είπαμε να δώσουμε άλλη μία λωρίδα στα αυτοκίνητα (27/7/2020). Και κάναμε τον ποδηλατόδρομο. Όμως κολλητά με τον πεζόδρομο.

Αλλά ήρθαν αυτοί και είπαν, όχι δεν θα γίνει, δεν χρειάζεται.

Και εμείς είπαμε θα τον κάνουμε αλλά είπαμε ας τον αφήσουμε έτσι όπως είναι. Και δεν τον ξαναβάψαμε.

Αλλά μετά είπανε εμείς δεν θέλουμε.

Ε, εμείς όμως δεν το δεχτήκαμε μετά απ’ όλα αυτά.

Και είπαμε εμείς ύστερα, εντάξει, (11/10/2021) να γίνει ποδηλατόδρομος αλλά όχι ακριβώς ποδηλατόδρομος. Πεζοποδηλατόδρομος «μικτής χρήσης όταν το επιτρέψει η σχετική νομοθεσία»…

Και είπαμε νααα γίνει. Αυτό ακριβώς τίποτα άλλο!

Ένα απίστευτο αλαλούμ

Μη μου πείτε ότι το αλαλούμ του Δήμου Αθηναίων με τη δημιουργία του ποδηλατόδρομου στην Πανεπιστημίου δεν σας θυμίζει εκείνη την επική, ακατάληπτη δήλωση του αντιπροέδρου του Εδεσσαϊκού (Θωμά Μάτσιου).

Τα συνεχή μπρος πίσω του Δήμου Αθηναίων για τον ποδηλατόδρομο από το Μάιο 2020 έως σήμερα – που ξαφνικά από μία ξεχωριστή λωρίδα, θα είναι πεζοποδηλατόδρομος, χωρίς να είναι βέβαιο κι αυτό – αποτυπώνονται ξεκάθαρα σε δελτία τύπου, ανακοινώσεις του Δήμου Αθηναίων και του Δημάρχου Κ.Μπακογιάννη συμπεριλαμβανομένου. Κι αν τα βάλει κανείς το ένα μετά το άλλο  – όπως έκανα στο κείμενο παραπάνω – σίγουρα θα του θυμίσουν τη σουρεαλιστική δήλωση Μάτσιου.

Θυμίζουμε τις δηλώσεις και ανακοινώσεις του Δήμου Αθηναίων γα τον ποδηλατόδρομομε τη σειρά:

-Στην αρχή ο Δήμος Αθηναίων είχε ανακοινώσει ποδηλατόδρομο και μάλιστα σε ξεχωριστή λωρίδα από τα άλλα οχήματα και τους πεζούς.

«Η ανανεωμένη οδός Πανεπιστημίου θα διαθέτει έναν νέο ποδηλατόδρομο, 2 λωρίδες κυκλοφορίας για ΙΧ και μια λεωφορειολωρίδα ίδιας κατεύθυνσης με αυτή των ΙΧ. Η ανάπλασή της θα αποδώσει περίπου 7.000m2 στον δημόσιο χώρο» (από το δελτίο τύπου του Δήμου).

Μάλιστα στην κυκλοφοριακή μελέτη που είχε παρουσιάσει ο καθηγητής ΕΜΠ Γ.Γιαννής γινόταν σαφής αναφορά για ξεχωριστή λωρίδα ποδηλάτου, μήκους 2,5μ. (φωτό με τη σχετική διαφάνεια)

-Στις 14/6/2020 ο Δήμαρχος Αθηναίων Κ.Μπακογιάννης δήλωνε πως δημιουργείται για πρώτη φορά στην Αθήνα μία ασφαλής, υπέροχη ποδηλατική διαδρομή που ενώνει το Σύνταγμα με την Ομόνοια». (δήλωση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης).

-Στις 27/7/2020, τα σχέδια αλλάζουν και ο Δήμαρχος αναφέρει ότι επιστρέφει άλλη μία λωρίδα της Πανεπιστημίου στα αυτοκίνητα. Το αποτέλεσμα; Ο ποδηλατόδρομος περιορίζεται και σε κάποια σημεία δεν είναι ξεχωριστή λωρίδα αλλά κυκλοφορούν και πεζοί ή απλώς περιμένουν στις στάσεις τα λεωφορεία.

Έπειτα αφήνεται στην τύχη του. Το οδόστρωμα – του κατ’ ευφημισμό ποδηλατόδρομου – δεν ξαναβάφεται ούτε σχεδιάζονται τα σχετικά πικτογράμματα. Και βέβαια δεν ενώνεται με κανέναν άλλο ποδηλατόδρομο.

-Φτάνουμε στις 11/10/2021. Ο Δήμος ανακοινώνει (δελτίο τύπου) ότι για την κίνηση του ποδηλάτου «έχει προβλεφθεί σε συγκεκριμένη διάταξη λωρίδας και θα θεσμοθετηθεί ως μικτής χρήσης όταν το επιτρέψει η σχετική νομοθεσία».  Ουσιαστικά λέει ότι δεν θα υπάρχει ξεχωριστή λωρίδα ποδηλάτου αλλά τα ποδήλατα θα μοιράζονται μία λωρίδα μαζί με τους πεζούς. Θα πρέπει να σημειωθεί βέβαια ότι η νομοθεσία ήδη επιτρέπει τη μικτή χρήση. Για ποιο λόγο λοιπόν αναφέρει κάτι τέτοιο ο Δήμος Αθηναίων;

Επίσης, ο Δήμος Αθηναίων δεν αναφέρει το παραμικρό για τη μελλοντική σύνδεση του ποδηλατόδρομου στο Μητροπολιτικό Δίκτυο Ποδηλατόδρομων με βάση τη μελέτη του Πολυτεχνείου που έχει ενταχθεί και στο Ρυθμιστικό της Αθήνας.

Ακόμη, είναι πρόδηλο ότι το ποδήλατο μένει ξανά στο περιθώριο και δεν αντιμετωπίζεται ως μέσο μετακίνησης και ως ένα μέσο για να βελτιώσει το περιβάλλον στην Πρωτεύουσα.

Και είναι να απορεί κανείς γιατί συμβαίνει αυτό όταν καθημερινά συζητάμε για την κλιματική αλλαγή και τις συνέπειές της.

Όπως είναι να απορεί κανείς γιατί η Δημοτική Αρχή αγνοεί πρακτικές (όπως δημιουργία προσωρινών αλλά και πολλών μόνιμων ποδηλατόδρομων) δεκάδων άλλων ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων.

Κι όλα αυτά με το μποτιλιάρισμα να μας συντροφεύει καθημερινά…

«Αυτά ακριβώς», όπως έλεγε και ο τότε αντιπρόεδρος του Εδεσσαϊκού.