Για «ψεύδη και αλχημείες, που δεν μπορούν να κρύψουν την ανεπάρκεια της κυβέρνησης στην ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς», κατηγορούν τον υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, οι αρμόδιοι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς και Χρήστος Γιαννούλης.

Στην ανακοίνωσή τους, με την οποία απαντούν στις δηλώσεις του υπουργού, αναφέρουν ότι η πραγματικότητα δεν κρύβεται και υποστηρίζουν:

  • «Σε ό,τι αφορά τον διαγωνισμό για την προμήθεια 750 νέων λεωφορείων, ο κ. Καραμανλής αρνήθηκε να κάνει τις αλλαγές που του υπέδειξε η Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών σε δύο τυπικές παρατηρήσεις (απολύτως συνηθισμένες σε τέτοιες διαδικασίες), ώστε να προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία. Καλό θα είναι να μη δίνει στη δημοσιότητα μόνο αποσπάσματα της απόφασης.
  • Ο κ. Πατούλης απένταξε από το ΠΕΠ Αττικής, την ίδια περίπου περίοδο, την προμήθεια 92 νέων λεωφορείων για τον ΟΑΣΑ, που είχε δρομολογήσει η Ρένα Δούρου.
  • Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, επενδύοντας στην ανεπάρκειά της, προχώρησε το σχέδιό της για ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών: Υπέγραψε – «ακριβές» για το Δημόσιο – συμβάσεις με τα ΚΤΕΛ και ιδιώτες, νοίκιασε παλιά λεωφορεία και νομοθέτησε «χατίρια», όπως την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας νοικιασμένων οχημάτων από το Δημόσιο.
  • Ο κ. Καραμανλής ξεχνά το «χαστούκι» του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την προμήθεια 300 λεωφορείων μέσω leasing για… παράθυρα που δεν άνοιγαν, μια ιστορία που καθυστέρησε τη διαδικασία επί εβδομάδες.
  • Ξεχνά να αναφερθεί στις καταγγελίες για τις προσλήψεις οδηγών και τεχνιτών, για τις λίστες που ανεβοκατέβαιναν και για τη σειρά κατάταξης που άλλαξε χωρίς λόγο. Ξεχνά ότι το ΑΣΕΠ δέχθηκε το 50% των ενστάσεων.
  • Ψεύδεται όταν λέει ότι το 2019 παρέλαβαν μόνο 850 λεωφορεία και τρόλεϊ στην Αθήνα. Επικαλείται στοιχεία της θερινής περιόδου, ενώ η τηλεματική, εκείνη την περίοδο, είχε καταγράψει – έστω για μία φορά – το στίγμα 1.540 λεωφορείων και τρόλεϊ στο λεκανοπέδιο.
  • Αντίστοιχα, στη Θεσσαλονίκη, από τα 350-400 λεωφορεία του ΟΑΣΘ, που πραγματοποιούσαν δρομολόγια μέχρι το 2019, κατάφεραν να μειώσουν τον αριθμό τους σημαντικά, προσθέτοντας μόνο κάτι «σαπάκια» από τη Λειψία, που πιάνουν φωτιά στις ανηφόρες του Χορτιάτη και εκ των οποίων κυκλοφορούν μόλις 14 από τα 50, με την πλειονότητα να είναι κυρίως στα συνεργεία και όχι στο δρόμο».

Καταλήγοντας στην ανακοίνωσή τους, τα στρελέχη του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρουν: «Οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής είναι οι αποκλειστικοί υπεύθυνοι των απίστευτων συνωστισμών και της υπερμετάδοσης του κορωνοϊού στα ΜΜΜ. Αντί να σηκώνουν το δάκτυλο στον ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, ας απολογηθούν δημόσια για τα όσα τραγικά βιώνουν οι πολίτες καθημερινά».

Καραμανλής: Ο Τσίπρας έπεσε θύμα αυταπάτης και άγνοιας

Νωρίτερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε δήλωσή του, με αφορμή όσα είπε σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, για διαγωνισμό προμήθειας λεωφορείων που είχε προκηρύξει η κυβέρνησή του, είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «ο κ. Τσίπρας έπεσε θύμα αυταπάτης».

«Επειδή ο κ. Τσίπρας για άλλη μια φορά φαίνεται ότι έπεσε θύμα αυταπάτης, αλλά και της άγνοιάς του για το τι νομοθέτησε ως κυβέρνηση, τον ενημερώνω ότι ούτε ακύρωσα, ούτε και μπορούσα να ακυρώσω κανέναν διαγωνισμό για λεωφορεία», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Και προσέθεσε ότι «η πραγματικότητα είναι ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θυμήθηκε να τον προκηρύξει όπως-όπως εν μέσω προεκλογικής περιόδου, αλλά τον ακύρωσε η ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών – που η ίδια η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε θεσμοθετήσει».

Ο υπουργός Μεταφορών, μάλιστα, εξήγησε τους λόγους της ακύρωσης του εν λόγω διαγωνισμού, αναφέροντας ότι «η Ανεξάρτητη Αρχή έκρινε πως η διακήρυξη παραβίαζε ευθέως τόσο διατάξεις της εθνικής, όσο και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, περιλάμβανε δυσανάλογες και υπερβολικές τεχνικές προδιαγραφές, ερχόταν σε σύγκρουση με τις αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού, ενώ δεν είχε καν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».

Και κατέληξε ότι «Επί 4,5 χρόνια, δεν έκαναν (σ.σ. η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ) ούτε μία πρόσληψη, δεν πήραν ούτε ένα λεωφορείο», προσθέτοντας: «Εμείς, σε 1,5 χρόνο κάναμε 609 προσλήψεις σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, βγάζουμε 3.000 περισσότερα δρομολόγια την ημέρα, ως τώρα αυξήσαμε κατά 50% τα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και σχεδόν τα διπλασιάσαμε στη Θεσσαλονίκη. Και προχωράμε, για την προμήθεια 1300 νέων, σύγχρονων λεωφορείων. Δεν λέμε φυσικά ότι έχουμε λύσει όλα τα προβλήματα, αλλά έχουμε σχέδιο, το εφαρμόζουμε μέρα με τη μέρα και συνεχίζουμε την προσπάθεια».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από