Επιστρέφουν στα θρανία οι μαθητές και οι μαθήτριες των νηπιαγωγείων, των δημοτικών και της Ειδικής Αγωγής από την ερχόμενη Δευτέρα, 11 Ιανουαρίου 2021 με αυξημένα μέτρα προστασίας ενώ την ίδια στιγμή παρατείνεται η αγωνία για τους μαθητές γυμνασίων και λυκείων, καθώς μέχρι στιγμής δεν έχει ληφθεί απόφαση για το πότε θα ξεκινήσουν τα δια ζώσης μαθήματα.

Για τη δια ζώσης λειτουργία των δομών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής θα ισχύσουν  τα μέτρα που ίσχυαν και όταν άνοιξαν τα σχολεία τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Έτσι, η χρήση μάσκας θα είναι υποχρεωτική στους εσωτερικούς και τους εξωτερικούς χώρους, ενώ θα πρέπει τα σχολεία να είναι «εξοπλισμένα» με αντισηπτικά. Ειδικά μέτρα θα ισχύουν για τα κυλικεία, σχετικά με τη λειτουργία τους και τα προϊόντα που θα μπορούν να παρέχουν προς πώληση. Ακόμη, προβλέπεται ο σχολαστικός καθαρισμός και αερισμός των σχολικών αιθουσών. Σχολαστικοί καθαρισμοί σε αίθουσες και εξοπλισμό προβλέπονται ειδικότερα για τα εργαστήρια πληροφορικής και για τα μουσικά όργανα.

Δειγματοληπτικά τεστ στα σχολεία

Όπως έχει γίνει γνωστό, ο ΕΟΔΥ θα πραγματοποιεί δειγματοληπτικούς ελέγχους στα σχολεία. Σε συνδυασμό και με την εθελοντική εξέταση εκπαιδευτικών (μέσω της πλατφόρμας

που είναι προληπτικής φύσεως, οι αρμόδιες αρχές στοχεύουν στο να έχουν μία επιδημιολογική εικόνα για τα σχολεία.

Επιπλέον μέτρα πρόληψης αυτή τη φορά αφορούν την αποφυγή συγχρωτισμού κατά την έλευση και αποχώρηση των μαθητών και των μαθητριών από τα σχολεία. Ειδικότερα, προβλέπεται διαφοροποιημένη ώρα προσέλευσης και αναχώρησης, ανά ομάδες τμημάτων όπου αυτό είναι εφικτό και αναγκαίο (με εξαίρεση περιπτώσεις μαζικής μεταφοράς μαθητών).

Ακόμη, όσα σχολεία διαθέτουν περισσότερες της μίας εισόδου καλούνται να τις χρησιμοποιούν.

Τα παραπάνω για το πώς θα λειτουργήσουν δια ζώσης οι δομές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής καθορίζει σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση, που υπεγράφη την περασμένη Πέμπτη από τους υπουργούς Υγείας, Παιδείας, Εσωτερικών και Ανάπτυξης. Η ΚΥΑ θα έχει ισχύ μέχρι τις 30 Ιουνίου 2021.

Όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης για την εξέλιξη της πανδημίας, τα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά σχολεία, οι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί καθώς και τα σχολεία ειδικής αγωγής ανοίγουν με όλα τα απαραίτητα μέτρα κατά του κοροναϊού.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχει πρόβλεψη για:

Διαφοροποιημένη ώρα προσέλευσης και αναχώρησης ανά ομάδες τμημάτων όπου αυτό είναι αναγκαίο και εφικτό, με εξαίρεση περιπτώσεις μαζικής μεταφοράς μαθητών

Χρήση περισσοτέρων εισόδων της εκάστοτε σχολικής μονάδας, όπου υπάρχουν

Όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να υποβληθούν σε δωρεάν έλεγχο Covid-19 μπορούν να αιτηθούν εξέταση μέσω της ειδική πλατφόρμας edu.testing.gov.gr. Όπως ξεκαθάρισε ο Νίκος Χαρδαλιάς, ήδη ξεκίνησαν τα πρώτα τεστ σε εκπαιδευτικούς και θα συνεχιστούν με σειρά προτεραιότητας.

Παπαευαγγέλου: Φοβόμαστε να δώσουμε ακόμη το πράσινο φως για Γυμνάσια, Λύκεια

Για το άνοιγμα των σχολείων η καθηγήτρια Παιδιατρικής-Λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ και μέλος της επιτροπής του υπουργείου Υγείας, Βάνα Παπαευαγγέλου, σημείωσε πως «η εκπαίδευση αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα μας» και τα σχολεία άνοιξαν «πρωτίστως για αναπτυξιακούς και δευτερευόντως για μαθησιακούς λόγους».

Αν και δικαίως αναφερόμαστε συνεχώς στους ήρωες της πανδημίας, δηλαδή σε γιατρούς και νοσηλευτές, εξαιρετική δουλειά έχουν κάνει και οι εκπαιδευτικοί μας, σημείωσε η Βάνα Παπαευαγγέλου, τονίζοντας πως η επιτροπή εισηγήθηκε το οριζόντιο άνοιγμα των σχολείων σε όλη τη χώρα, δηλαδή και στις κόκκινες περιοχές, όπου εφαρμόζεται αυστηρότερο lockdown.

Στόχος των ειδικών είναι να ανοίξουν και οι υπόλοιπες βαθμίδες εκπαίδευσης εφόσον το επιτρέψουν τα επιδημιολογικά δεδομένα το επόμενο χρονικό διάστημα. Η καθηγήτρια τόνισε πως το πράσινο φως δεν δόθηκε για Γυμνάσια και Λύκεια καθώς «οι ειδικοί φοβούνται και περιμένουν το αποτύπωμα που θα αφήσουν οι γιορτές στην πανδημία».

«Στόχος μας είναι να παραμείνουν ανοιχτά τα Δημοτικά και να ανοίξει σύντομα και η δευτεροβάθμια εκπαίδευση» ξεκαθάρισε η ειδικός.