Ολοένα και περισσότερες εταιρείες, με απώτερο στόχο να πιάσουν τα φιλόδοξα σχέδιά τους για κάθετη μείωση των εκπομπών ρύπων, ανακοινώνουν την πρόθεσή τους να μην επενδύσουν τα επόμενα χρόνια περαιτέρω στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και, πολύ περισσότερο, στα ντίζελ μοτέρ, τα οποία μπαίνουν ταχύτατα στο περιθώριο.

Πρόσφατα η Renault, μέσω στελεχών της, ανακοίνωσε ότι το ντίζελ θα συνεχίσει να υπάρχει στην γκάμα της, όμως στο μέλλον δεν πρόκειται να επενδύσει στην ανάπτυξη των πετρελαιοκινητήρων, και προτιμάει να «ρίξει» ακόμα περισσότερα χρήματα στα ηλεκτρικά, εκεί όπου φαίνεται να υπάρχει μεγαλύτερη εμπορική ανταπόκριση (όπως στο Renault Zoe, που βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων, κ.ά.). Το ντίζελ θα αποτελέσει παρελθόν και για άλλες φίρμες, όπως η Volvo, που θέλει να καταστεί ένας εξ ολοκλήρου κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων – περιλαμβανομένων και των επαναφορτιζόμενων υβριδικών συστημάτων. Σήμερα η Volvo είναι η εταιρεία με την καλύτερη επίδοση στην Ευρώπη μεταξύ κατασκευαστών που διαθέτουν θερμικά οχήματα στον κατάλογό τους όσον αφορά τη μείωση του CO2.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τόσο η Volvo Cars όσο και η θυγατρική της, Polestar, επιβεβαιώνουν ότι το 2020 θα πετύχουν μείωση στις εκπομπές CO2 της γκάμας τους σε μεγαλύτερο ποσοστό από τον κοινό τους στόχο για το CO2 το 2020 όπως ορίζεται από τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η σουηδική φίρμα επιθυμεί έως το 2025 το 50% των πωλήσεών της να προέχεται από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το άλλο 50% από τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά.

«Για τη Volvo το μέλλον είναι ηλεκτρικό και μετασχηματίζουμε την εταιρεία μας προχωρώντας σε αποφασιστικές δράσεις» δήλωσε ο Χόκαν Σάμιουελσον, CEO του Volvo Car Group. «Νιώθω ικανοποίηση διότι υπερβαίνουμε τους στόχους που είχαμε θέσει για τη μείωση των εκπομπών CO2. Αυτό αποδεικνύει ότι η στρατηγική μας είναι σωστή τόσο για την επιχειρηματική μας δράση όσο και για τον πλανήτη».

Πρώτη η ΤΟΥΟΤΑ

Πάντως, η πρώτη εταιρεία που έχει βάλει τέλος στους ντίζελ κινητήρες είναι η Toyota, η οποία πριν από δύο χρόνια, και συγκεκριμένα την άνοιξη του 2018, είχε δηλώσει – και το έκανε ταχύτατα πράξη – ότι θα έβαζε τίτλους τέλους στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της (άλλωστε το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων της ιαπωνικής φίρμας προέρχεται από τα υβριδικά και τα plug-in μοντέλα της). Ακόμα και στα μεγαλύτερα μοντέλα, όπως είναι τα SUV, ο δρόμος είναι περισσότερο «στρωμένος» για να υποδεχθεί την ηλεκτροκίνηση.

Για παράδειγμα, η Nissan ανακοίνωσε ότι το δημοφιλές μοντέλο της, το Qashqai, στην επόμενη γενιά του θα προσφέρεται σε plug-in υβριδική έκδοση, τεχνολογία που χρησιμοποιείται από τη Mitsubishi αλλά και από τη Renault, ενώ τα ντίζελ πλέον μπαίνουν στο χρονοντούλαπο. Μάλιστα χθες η Nissan ανακοίνωσε ότι το Ariya, το πρώτο ηλεκτρικό κουπέ crossover της, θα διατίθεται σε πέντε διαφορετικές εκδόσεις. Ετσι η γκάμα θα περιλαμβάνει δικίνητα και τετρακίνητα μοντέλα με ισχύ που θα κυμαίνεται από 160 kW (217 ίππους) έως 290 kW (394 ίππους) και δύο διαμορφώσεις μπαταρίας, σε 63 και 87 kWh, με αυτονομία έως 500 χλμ.! Το Nissan Ariya θα λανσαριστεί στην ευρωπαϊκή αγορά το δεύτερο εξάμηνο του 2021.