Η Tesla έγινε η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο με βάση την κεφαλαιοποίηση, μετά το τελευταίο ράλι στις τιμές των αμερικανικών μετοχών. Οι τιμές των μετοχών της έφτασαν ακόμη και τα 1.130 δολάρια η κάθε μια με αποτέλεσμα η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας του Ιλον Μασκ να έχει φτάσει τα 209 δισ. δολάρια.

Με τον τρόπο αυτό η Tesla κατάφερε να ξεπεράσει στην πρώτη θέση της σχετικής κατάταξης την Toyota και τον όμιλο Volkswagen, παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις και ο τζίρος της είναι πολύ χαμηλότερα από αυτά των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών. Ομως όπως όλα δείχνουν οι επενδυτές και κυρίως οι αμερικανοί επενδυτές ποντάρουν στο μέλλον της εταιρείας, η οποία εστιάζει τις προσπάθειές της μόνο στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Είναι ενδεικτικό ότι η κεφαλαιοποίηση της Tesla είναι πλέον κατά τρεις φορές μεγαλύτερη από τη συνδυασμένη κεφαλαιοποίηση των κορυφαίων αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών General Motors και Ford.

Οι μετοχές της Tesla έχουν καταγράψει μεγάλη άνοδο μέσα στο 2020 που φτάνει το 163%, παρά την πανδημία. Θετικά έχει λειτουργήσει για την εταιρεία το γεγονός ότι από το τρίτο τρίμηνο του 2019 και για τρία συνεχή τρίμηνα ανακοινώνει συνεχώς κέρδη, ενώ μέχρι τότε είχε ζημιές. Σε κάθε περίπτωση πάντως πρόκειται για ράλι που έχει κάνει πολλούς παράγοντες της αγοράς να δηλώνουν έκπληκτοι. Οπως λένε, οι μετοχές της Toyota έχουν λόγο τιμής προς κέρδη που φτάνει το 16. Ο λόγος αυτός της τιμής προς τα κέρδη της Tesla ανέρχεται σε 220 και είναι διπλάσιος ακόμη και από αυτόν τεχνολογικών εταιρειών όπως είναι η Amazon. Ο ίδιος ο επικεφαλής της Tesla Ιλον Μασκ είχε τουιτάρει τον Μάιο ότι η τότε τιμή των μετοχών της εταιρείας που είχε φτάσει τα 755 δολάρια ήταν «πολύ υψηλή», όπως ανέφερε, προκαλώντας διόρθωση. Στη συνέχεια όμως οι μετοχές συνέχισαν την ανοδική τους πορεία φτάνοντας στα σημερινά επίπεδα.

ΜΕΓΑΛΗ ΨΑΛΙΔΑ. Με τα χρηματιστήρια να βασίζονται σε προσδοκίες, η Tesla του Μασκ κατάφερε να πάει πολύ καλά το τελευταίο διάστημα. Οσον αφορά τα άλλα οικονομικά μεγέθη, πάντως, υπάρχει ακόμη μεγάλη ψαλίδα με τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Toyota που είναι μια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες  με τα μεγαλύτερα κέρδη και έσοδα πούλησε για το οικονομικό έτος του 2019 που ολοκληρώθηκε στα τέλη Μαρτίου του 2020 σχεδόν 10,5 εκατ. οχήματα. Τα καθαρά έσοδα της εταιρείας ανήλθαν το διάστημα αυτό σε πάνω από 281 δισ. δολάρια. Η κεφαλαιοποίηση της Toyota υπολογίζεται σε 205 δισ. δολάρια. Η Tesla το 2019 είχε έσοδα 24,6 δισ. δολάρια ή 30,2 τρισ. γεν έχοντας παραδώσει 367.200 οχήματα. Εάν υπολογιστεί και το χρέος κάθε εταιρείας, πάντως, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί να έχει μεγαλύτερη αξία από την Tesla, που φτάνει τα 284 δισ. δολ. έναντι σύμφωνα με στοιχεία που επικαλούνται οι Φαινάνσιαλ Τάιμς.

Ο Μασκ έχει υποσχεθεί ότι μέσα στο 2020 θα καταφέρει να παραδώσει πάνω από 500.000 οχήματα. Η πρόβλεψη αυτή δεν έχει αλλάξει παρά τα προβλήματα που παραμένουν σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω της πανδημίας. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν πολύ μεγάλη παραγωγή έχουν αναγκαστεί να κλείσουν προσωρινά πολλά εργοστάσια ανά τον κόσμο για να αντιμετωπίσουν την πτώση της ζήτησης λόγω της πανδημίας. Η εξέλιξη αυτή έχει προκαλέσει πιέσεις στις τιμές των μετοχών τους, με αποτέλεσμα να έχουν χάσει μέρος της χρηματιστηριακής τους αξίας. Η χρηματιστηριακή αξία ή κεφαλαιοποίηση όπως αλλιώς λέγεται στις αγορές, προκύπτει από την αξία κάθε μετοχής επί τον αριθμό όλων των μετοχών.