Ο  πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την εκπαίδευση, αναφέρθηκε στη χτεσινή συμφωνία με την Ιταλία για την ΑΟΖ.

Αποκαθίστανται οι κανόνες στη Μεσόγειο

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην συμφωνία που υπέγραψε χτες η Ελλάδα με την Ιταλία για την ΑΟΖ και έκανε λόγο για «θετική εξέλιξη εθνικών διαστάσεων».

«Χτες η Ελλάδα υπέγραψε την πρώτη στην ιστορία της συμφωνία για καθορισμό ΑΟΖ. Σε συνεργασία με την Ιταλία ορίστηκαν οι θαλάσσιες περιοχές που μπορεί να εξιοποιεί κάθε χώρα» είπε ο πρωθυπουργός και τόνισε ότι με οδηγό το διεθνές δίκαιο και το δίκαιο της θάλασσας «αναγνωρίστηκε με τον πιο επίσημο τρόπο ότι τα νησιωτικά εδάφη έχουν κυριαρχικά δικαιώματα όπως και τα χερσαία».

«Η συμφωνία αυτή αποτελεί υπόδειγμα συνεννόησης. Αντιμετωπίζει μια εκρεμμότητα 40 ετών» πρόσθεσε ο πρωθυπουργός και υπογράμμισε ότι η υπογραφή της Συμφωνίας με την Ιταλία αποτελεί ένα «διεθνές γεγονός που αποκαθιστά σαφείς κανόνες στην Μεσόγειο».

Εθνική αυτοπεποίθηση

Συμπλήρωσε δε ότι αποτελεί ένα πολιτικό, ιστορικό και νομικό δεδομένο για ολόκληρη την περιοχή και ανέφερε ότι «με την Ιταλία πετύχαμε να κάνουμε τα νερά που μας ενώνουν, ήρεμα νερά».

Μάλιστα ο κ. Μητσοτάκης ευχήθηκε η χτεσινή συμφωνία να έχει «γόνιμη συνέχεια και να υπογραφούν τέτοιες διμερείς συνθήκες και με άλλα κράτη της περιοχής».

Η Συμφωνία με την Ιταλία ήταν αποτέλεσμα συστηματικής και αθόρυβης δουλειάς σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης και ανέφερε πως «η Ελλάδα έχει εθνική αυτοπεποίθηση γιατί έχει μαζί της το διεθνές δίκαιο. Έχει ισχυρούς συμμάχους, γνώση, υπερηφάνεια και δύναμη να υπερασπίζεται τα δικαιώματά της».

Συναίνεση

«Χαίρομαι που την επιτυχία αυτή τη χαιρέτισε το σύνολο σχεδόν του πολιτικού κόσμου της χώρας. Εύχομαι το κλίμα της εθνικής συναίνεσης να διατηρηθεί και να επεκταθεί και σε άλλα ζητήματα» κατέληξε ο πρωθυπουργός.

Αναφερόμενος στα θέματα του νομοσχεδίου για την εκπαίδευση ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε όρο εθνικής επιβίωσης την επένδυση στην παιδεία και αναφέρθηκε στο άρθρο της επαναφοράς της διαγωγής στους μαθητές.

Ο κ. Μητσοτάκης απαντώντας στη σφοδρή κριτική που δέχεται η κυβέρνηση για την επαναφορά της μαθητικής διαγωγής σημείωσε ότι διαστραβλώθηκε η πρόθεση της κυβέρνησης.

Για τη επαναφορά της διαγωγής

«Ακούω πρόθυμα τον αντίθετο προβληματισμό» είπε ο πρωθυπουργός και αναρωτήθηκε «γιατί το σχολείο να αυτοπεριορίζεται στην μετάδοση μόνο γνώσεων και όχι ήθους; Γιατί να μην επιδίδεται στην εκμάθηση δικαιωμάτων και υποχρεώσεων; Γιατί οι εκπαιδευτικοί να αδρανούν σε φαινόμενα όπως η ενδοσχολική βία; Πρέπει να υπάρχει ένας μηχανισμός αξιολόγησης της συμπεριφοράς των παιδιών στο σχολείο;».

Για το επιχείρημα ότι η διαγωγή θα συνοδεύει ως στίγμα το παιδί και στην υπόλοιπη ζωή του ο κ. Μητσοτάκης είπε: «Το ίδιο δεν ισχύει και για το βαθμό του απολυτηρίου;»

Και αφήνοντας ένα παράθυρο για τροποποίηση της εν λόγω ρύθμισης ο κ. Μητσοτάκης πρόσθεσε: «Πρέπει ή δεν πρέπει να γνωρίζει το παιδί ότι υπάρχει ένα φίλτρο που αξιολογεί και τη συμπεριφορά του; Όχι με τιμωρητικό τρόπο. Θέλουμε ή δεν θέλουμε φίλτρο αξιολόγησης;»

Μπορεί να έχει περιγραφικό χαρακτήρα και να μην είναι η διατύπωση κοσμιότατη ή κοσμία, τόνισε ο κ. Μητσοτάκης εμμένοντας ότι θα πρέπει να υπάρχει η αξιολόγηση της συμπεριφοράς των παιδιών.

Δεν κάνουμε πίσω στην αξιολόγηση
«Είμαστε σαφείς. Στα πρότυπα και πειραματικά θα υπάρξει αυξημένο πλαίσιο αξιολόγησης δομών και προσωπικού. Πόσο μεγάλος πρέπει να είναι ο φόβος αξιολόγησης για να σας οδηγεί σε αυτά τα επιχειρήματα. Είναι ανυπόστατο και ξεπερασμένο να θεωρούμε ότι αυτό το έργο δεν πρέπει να αξιολογείται όταν στους εκπαιδευτικούς εμπιστευόμαστε ότι πιο πολύτιμο έχουμε. Δεν θα κάνουμε πίσω στην αξιολόγηση. 4.500 εκπαιδευτικοί και ειδικό προσωπικό προσλαμβάνονται στην ειδική αγωγή. Αναρτήθηκαν οι πίνακες διορισμού», είπε ο πρωθυπουργός.

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε σε έξι καινοτομίες που εισάγει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας , όπως μεταξύ άλλων η εισαγωγή εργαστηρίων δεξιοτήτων, η γνωριμία με ξένες γλώσσες από μικρή ηλικία, η αξιολόγηση των επιδόσεων στο γυμνάσιο κλπ.

Για πανεπιστήμια
Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην κατάργηση του ασύλου και το νέο πλαίσιο χρηματοδότησης ιδρυμάτων, λέγοντας ότι με το νομοσχέδιο έρχεται ο εκσυγχρονισμός εκλογής διοικήσεων, εκσυγχρονισμός πλαισίου μεταγραφών και τόνωση εξωστρέφειας ιδρυμάτων. Οι πρυτάνεις θα εκλέγονται για μία θητεία, ενώ θα περιλαμβάνονται σε ενιαίο ψηφοδέλτιο και η εκλογή τους θα γίνεται με ηλεκτρονική ψηφοφορία.

Στις μεταγραφές καθιερώνεται ένα πρόσθετο ακαδημαϊκό κριτήριο. Για να μεταφερθεί ένας φοιτητής από ένα τμήμα σε ένα άλλο, θα πρέπει η βαθμολογία του να μην υστερεί πολύ από το τμήμα που θα τον αποδεχθεί.

Αιχμές κατά Τσίπρα και Κουτσούμπα
Απαντώντας στην κριτική του κ. Κουτσούμπα, για τις φοιτητικές εστίες, ο κ. Μητσοτάκης υπεραμύνθηκε της πολιτικών των Συμπράξεων του Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα.

Επίσης, είπε το νομοσχέδιο ενισχύει την εξωστρέφεια των πανεπιστημίων, που μπορούν πλέον να ιδρύουν ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα, χωρίς προηγούμενη έγκριση από το υπουργείο Παιδείας. Άλλωστε, στόχος της κυβέρνησης είναι να γίνει η Ελλάδα εκπαιδευτικό κέντρο στην ανατολική Μεσόγειο, με ξένους φοιτητές που θα έρχονται στη χώρα και θα πληρώνουν τα προγράμματα σπουδών. Τη Δευτέρα, η κυβέρνηση θα συζητήσει με διοικήσεις μεγάλων ξένων πανεπιστημίων που δείχνουν ενδιαφέρον για συνεργασίες με ελληνικά πανεπιστήμια.

«Ο Τσίπρας αντί να ασκεί κριτική να πει ότι υπάρχουν ορισμένα σημεία που μπορούμε να συμφωνήσουμε. Θα ήθελα πραγματικά να δω τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να έρχεται σε αυτό το βήμα και αντί να ασκεί μόνο κριτική -καλοδεχούμενη και προφανώς έχουμε διαφορετικές ματιές- να πει «ναι, υπάρχουν 3-4 σημεία που μπορούμε να συμφωνήσουμε», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης αφήνοντας αιχμές ότι ο κ. Τσίπρας επιλέγει να μιλά διαφορετικές ώρες από τους άλλους αρχηγούς.