Ο Δημήτρης Κουτσούμπας εξαπέλυσε επίθεση στην κυβέρνηση ότι βάζει εμπόδια στη μόρφωση των μαθητών με την πολιτική της κάνοντας λόγο για ταξική πολιτική της κυβέρνησης στην εκπαίδευση, ενώ τόνισε ότι το ΚΚΕ θα καταψηφίσει το απαράδεκτο νομοσχέδιο και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε να σας δυσκολέψουμε για το καλό των μαθητών και των φοιτητών, της Ελλάδας, της κοινωνίας, για να ανοίξει ο δρόμος για να έχει κάθε νέος και νέα την εκπαίδευση που τους αξίζει.

Είπε ο γάϊδαρος τον πετεινό κεφάλα

Ο κ. Κουτσούμπας μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας επιτέθηκε και στο ΣΥΡΙΖΑ ότι με την πολιτική του και το νόμο Γαβρόγλου άνοιξε την όρεξη της ΝΔ για να μετατρέψει ολοκληρωτικά το λύκειο σε εξεταστική αρένα.

Έκανε λόγο για μια καλοπαιγμένη παράσταση μεταξύ της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ με μοιρασμένους ρόλους και το γνωστό σενάριο «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα». Και αναρωτήθηκε για ποιους λόγους ο κόσμος της εκπαίδευσης να ευχαριστήσει την ΝΔ που θέλει κάμερες στο σχολικό μάθημα, αυξάνει το ανώτατο όριο των μαθητών στις αίθουσες και μάλιστα σε περίοδο πανδημίας, έχει μικρά παιδιά σε κοντέινερ και δεν κάνει μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Για τον ΣΥΡΙΖΑ, σημείωσε δεν πρέπει να περιμένει ευχαριστώ που άνοιξε την όρεξη στη ΝΔ για το Λύκειο – εξεταστικό κέντρο με το νόμο Γραβρόγλου, που χαρακτήρισε λαϊκιστικό το αίτημα για 30.000 προσλήψεις που το ολοήμερο σχολείο δεν λειτουργεί.

Κατηχητικό της ημιμάθειας

Ο κ. Κουτσούμπας αναφερόμενος στην Νίκη Κεραμέως κάλεσε την υπουργό Παιδείας να σοβαρευτεί και αντιτάχθηκε στην αξιολόγηση λέγοντας ότι πραγματικός στόχος των κυβερνήσεων είναι να κάνουν τα σχολεία εξαρτημένα από την τσέπη των γονιών και κάποιων χορηγών. «Αυτή η πολιτική δοκιμάστηκε και στην πανδημία» τόνισε ο γραμματέας του ΚΚΕ κάνοντας ταυτόχρονα λόγο για «κατηχητικό της ημιμάθειας».

Για την «αξιολόγηση» και για το επιχείρημα ότι επιδιώκει την αναβάθμιση έφερε το παράδειγμα των ΗΠΑ που έχει απόφοιτους που δεν γνωρίζουν Ιστορία και Γεωγραφία και τόνισε ότι αυτό που χρειάζεται είναι επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με σύγχρονα βιβλία της αντικειμενικής πραγματικότητας.

Για τις δεξιότητες σημείωσε ότι δείχνουν την αντιδραστικότητα του συστήματος που θέλει να βγάλει έναν εργαζόμενο αποδοτικό και εκμεταλλεύσιμο, πιο φτηνό. Αναφερόμενος στην εισαγωγή των Αγγλικών στα Νηπιαγωγεία σημείωσε ότι άλλες είναι οι προχειρότητες όπως οι χώροι άθλησης, οι σχολικοί κήποι και τα εργαστήρια. Χαρακτήρισε αντιπαιδαγωγικό μέτρο την τράπεζα θεμάτων και ζήτησε από το υπουργείο Παιδείας να γίνει η εξεταστική των φοιτητών και με την παραχώρηση συνεδριακών κέντρων.

«Η γραμμή που ενώνει όλων των υπουργών Παιδείας της τελευταίας δεκαετίας είναι τεθλασμένη αλλά είναι και συνεχής» είπε ο κ. Κουτσούμπας κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι ανοίγει το δρόμο στα πανεπιστήμια για να μπουν δίδακτρα και στα προπτυχιακά.

Ονομαστική ψηφοφορία

Μετά τη χθεσινή συζήτηση επί της αρχής του νομοσχεδίου, που επιφέρει αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, διεξάγεται συζήτηση επί των άρθρων και – αργότερα σήμερα – θα ακολουθήσει η ψήφιση του νομοσχεδίου.

Σημειώνεται ότι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΚΕ κατέθεσαν αιτήματα ονομαστικής ψηφοφορίας επί της αρχής του νομοσχεδίου, αλλά και επί ορισμένων άρθρων (αναγραφή διαγωγής, επαναφορά τράπεζας θεμάτων, ανάδειξη πρυτανικών αρχών, εισαγωγή ακαδημαϊκού κριτηρίου στις μετεγγραφές, διαδικασία ίδρυσης ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών). Οι σχετικές ψηφοφορίες αναμένονται να διεξαχθούν αύριο το μεσημέρι.

Στις 7 το απόγευμα έχει προγραμματιστεί συλλαλητήριο εκπαιδευτικών στα Προπύλαια και εν συνεχεία πορεία προς τη Βουλή.

Οι εκπαιδευτικοί, αντιδρούν σε ρυθμίσεις όπως η Τράπεζα Θεμάτων, η αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικού έργου καθώς και στην τροπολογία για τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος με κάμερες. Προβάλλουν παράλληλα αιτήματα για κάλυψη των αναγκών της εκπαίδευσης, για εξασφάλιση όλων των μέτρων ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων.