Ο διευθυντής ενός από τα παλαιότερα και πιο εξέχοντα μουσεία τέχνης του κόσμου, της Πινακοθήκης Ουφίτσι στη Φλωρεντία, πρότεινε να επιστραφούν τα θρησκευτικά έργα τέχνης που βρίσκονται σε θεσμικές συλλογές στους χώρους λατρείας στους οποίους ανήκουν. Ο Eike Schmidt, ο οποίος ηγείται του μουσείου από το 2015, δηλώνει ότι «η λατρευτική τέχνη δεν δημιουργήθηκε για να λειτουργεί ως έργο τέχνης αλλά ότι εξυπηρετεί θρησκευτικούς σκοπούς σε ανάλογο περιβάλλον».

Ο Schmidt ανέφερε ένα συγκεκριμένο παράδειγμα από τη συλλογή του Ουφίτσι, τη Μαντόνα Ρουτσελάι, που έχει φιλοτεχνηθεί τον Μεσαίωνα από τον εκ Σιένας ορμώμενο Ντούτσιο ντι Μπονισένια. Η εικόνατου 13ου αι. με χρυσό φόντο που απεικονίζει την Παναγία με το Θείο Βρέφος μία από τις μεγαλύτερες σε διαστάσεις (2.9Χ4.5μ.) και αφαιρέθηκε  από την εκκλησία της Σάντα Μαρία Νοβέλα το 1948.

Η προβολή ενός τέτοιου έργου στο πλαίσιο για το οποίο δημιουργήθηκε, λέει ο Schmidt, δεν είναι μόνο κατάλληλη από ιστορική άποψη, αλλά θα μπορούσε επίσης να συνδέσει τον θεατή με την πνευματική σημασία του έργου. Η συγκεκριμένη πρόταση έχει γίνει δεκτή με σκεπτικισμό και επιφυλάξεις καθώς πολλοί φοβούνται ότ ενδέχεται να ανοίξει η συζήτηση περί επαναπατρισμού αντικειμένων που συνδέονται με τη θρησκεία ειδικά στην αφρικανική ήπειρο και υποστηρίζουν ότι θα πρέπει το κάθε έργο να εξετάζεται κατά περίπτωση.