«Πόλεμος» εκπαιδευτικών – υπουργείου Παιδείας έχει ξεσπάσει με αφορμή ρύθμιση η οποία δίνει τη δυνατότητα να προσλαμβάνονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια δημόσια εκπαίδευση, εκπαιδευτικοί με πιστοποιητικά αποφοίτησης κολλεγίων.

Τόσο η Διδασκαλική Ομοσπονδία όσο και η ΟΛΜΕ έχουν προγραμματίσει για την Τρίτη πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 12.30 στα Προπύλαια και πορεία στη Βουλή.

Οι δύο εκπαιδευτικές ομοσπονδίες αντιδρούν στις αλλαγές του υπουργείου Παιδείας τονίζοντας ότι η διάταξη που αφορά στα πτυχία των Κολλεγίων,  ταυτίζει επί της ουσίας επαγγελματικά δικαιώματα με ακαδημαϊκά προσόντα και καταργεί στην τον υπεύθυνο για την ακαδημαϊκή ισοτιμία φορέα που είναι ο ΔΟΑΤΑΠ.

«H κυβέρνηση κατέθεσε αιφνιδιαστικά προς ψήφιση στη Bουλή νομοσχέδιο με νέες αρνητικές ρυθμίσεις που πλήττουν βάναυσα τη Δημόσια Εκπαίδευση.  Προχωρά στην εξίσωση των πανεπιστημιακών πτυχίων με αυτά των ιδιωτικών κολλεγίων.

Η διάταξη αυτή ταυτίζει επαγγελματικά δικαιώματα με ακαδημαϊκά προσόντα και καταργεί στην ουσία τον υπεύθυνο για την ακαδημαϊκή ισοτιμία φορέα που είναι ο ΔΟΑΤΑΠ» αναφέρει η ΟΛΜΕ εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά της για τη διάταξη.

Η Ομοσπονδία μέσης εκπαίδευσης  καλεί τις άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, τους φοιτητικούς συλλόγους, την ΠΟΣΔΕΠ αλλά και όλους τους φορείς και τους πολίτες  να αντιδράσουν άμεσα ώστε να αποτραπεί η ψήφιση αυτού του απαράδεκτου νομοσχεδίου.  Για τους λόγους αυτούς η ΟΛΜΕ αποφάσισε:

Άμεση συνάντηση με την υπουργό Παιδείας.

Πρόταση για κοινή συνέντευξη τύπου ΟΛΜΕ – ΔΟΕ.

Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο στα Προπύλαια την Τρίτη 21/1 στις 12.30 και πορεία στη Βουλή ενάντια στο νομοσχέδιο με 3ωρη στάση εργασίας 11πμ – 2μμ.

Την ίδια μέρα πανελλαδικά να γίνουν αντίστοιχες κινητοποιήσεις από τις τοπικές ΕΛΜΕ σε ΔΔΕ κ ΠΔΕ.

Αντιδρά και η ΔΟΕ

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. από την πλευρά του είχε μία άκαρπη όπως τη χαρακτήρισε συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, η οποία δεν επέφερε καμία θετική μεταβολή στο αρνητικό κλίμα που δημιούργησε η αιφνιδιαστική κατάθεση ρυθμίσεων που αφορούν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στο υπό ψήφιση σχέδιο νόμου «ΕΘ.Α.Α.Ε., Ειδικοί λογαριασμοί κονδυλίων έρευνας Α.Ε.Ι., Ερευνητικών και Τεχνολογικών φορέων και άλλες διατάξεις».

«Η κυβέρνηση (με το άρθρο 50 του  υπό ψήφιση νομοσχεδίου και σε συνέχεια ανάλογων νομοθετικών ρυθμίσεων προηγούμενων ετών και κυρίως του ν.4635/ 30-10-2019 «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις»), με πρόσχημα την ανάγκη προσαρμογής της Ελλάδας στην κοινοτική οδηγία 2005/36 (με επιλεκτική ευαισθησία ως προς την προσαρμογή στο κοινοτικό δίκαιο, αφού δεν την επιδεικνύει και για την οδηγία 70 του 1999 που θα οδηγούσε σε εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων-αναπληρωτών και θα άνοιγε την πόρτα στην πραγματοποίηση όλων των διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση) προχωρά στην ολέθρια για τη δημόσια εκπαίδευση κίνηση υποβάθμισης του κύρους των πανεπιστημιακών πτυχίων και την εξίσωσή τους με τους τίτλους κολεγίων».

Σημειώνει δε, πως με τη ρύθμιση αυτή «ανοίγει ο δρόμος για την είσοδο στην εκπαίδευση των αποφοίτων μεταδευτεροβάθμιων σχολών (κολέγια) την ίδια στιγμή που από την προκήρυξη της ειδικής αγωγής και από ότι φαίνεται και της γενικής αποκλείστηκαν οι συνάδελφοί μας απόφοιτοι των 2ετών Παιδαγωγικών Ακαδημιών και Σχολών Νηπιαγωγών».

Τι λέει η Κεραμέως

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως υπερασπίστηκε τις αλλαγές που προωθεί στο χώρο της εκπαίδευσης ενώ συγκεκριμένα για το θέμα των αποφοίτων Κολλεγίων τόνισε μιλώντας στον ΣΚΑΪ πως το ενωσιακό δίκαιο καθορίζει ότι οφείλουμε να αναγνωρίσουμε επαγγελματικά δικαιώματα σε όσους έχουν πτυχία άλλων χωρών της Ένωσης.

Σχετικά με τους διορισμούς εκπαιδευτικών στη Γενική Εκπαίδευση, η υπουργός ανέφερε ότι πρόκειται για μία «μεγάλη διαδικασία» και εκτίμησε ότι οι αιτήσεις μπορεί να υπερβούν τις 150.000, για 5.000 θέσεις.

Για τις προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή, ενημέρωσε ότι η διαδικασία έχει προχωρήσει και τόνισε ότι είναι «ιδιαίτερης σημασίας» το ότι η κυβέρνηση ξεκίνησε τις προσλήψεις από την Ειδική Αγωγή.

Ακόμη, ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει πρόταση προς τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, για τις οικονομικές ανάγκες της Παιδείας στην Ελλάδα, με στόχο «να την πάμε ένα βήμα παραπέρα».