Φάκελο με υλικό για τα «ΣΑΟΣ ΙΙ» και «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» κατέθεσε στην Εισαγγελία Αλεξανδρούπολης η οικεία Λιμενική Αρχή, μετά το χάος που προκλήθηκε με την ακτοπλοϊκή σύνδεση στη Σαμοθράκη εν μέσω τουριστικής περιόδου.

Η Λιμενική Αρχή Αλεξανδρούπολης υπέβαλε προς την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αλεξανδρούπολης τον φάκελο με υλικό για την μη εκτέλεση των δρομολογίων των δύο επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων.

Εν τω μεταξύ, ενώ αναμένονται οι κυβερνητικές αποφάσεις για το ζήτημα μετά την σύσκεψη που λαμβάνει χώρα στο Μαξίμου, τα έκτακτα δρομολόγια της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη αποφάσισε να επεκτείνει η SEAJETS για σήμερα, Δευτέρα, και αύριο, Τρίτη, με το επιβατηγό οχηματαγωγό ταχύπλοο «ANDROS JET».

Η σύσκεψη πραγματοποιείται με τη συμμετοχή των υπουργών Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, Εσωτερικών, Τάκη Θεοδωρικάκου, του υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιου για το συντονισμού του κυβερνητικού έργου, Άκη Σκέρτσου, του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικού εκπροσώπου, Στέλιου Πέτσα, και του περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χρήστου Μέτιου.

Στις 17:00, θα ακολουθήσει σύσκεψη και με τη συμμετοχή των τοπικών φορέων στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη.

Σε απόγνωση οι επαγγελματίες

Οι ακυρώσεις κρατήσεων λόγω της εικόνας που παρουσίασε η Σαμοθράκη, έχουν προκαλέσει οικονομική αιμορραγία στους επαγγελματίες της Σαμοθράκης, που περίμεναν τον Αύγουστο για να κρατήσουν ζωντανές τις επιχειρήσεις τους.

Το μείζον πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σαμοθράκης είναι το λιμάνι της Καμαριώτισσας. Ο δήμαρχος Σαμοθράκης Θανάσης Βίτσας σε ανάρτησή του στο Facebook αναφέρει σχετικά:

«Το πρόβλημα του λιμανιού της Σαμοθράκης δεν είναι μόνο ο καθαρισμός και η εκβάθυνση του αλλά περισσότερα προβλήματα και πιο σύνθετα. Πρέπει να ξεπεραστούν πλήθος προβλημάτων που οδηγούν σε αδιέξοδο (ανάγκη νομιμοποίησης αυθαίρετων κατασκευών, έκδοσης νέων περιβαλλοντικών όρων, επαναχάραξης γραμμών αιγιαλού – παραλίας, τροποποίησης της οριοθετημένης γραμμής χερσαίας ζώνης κ.α.) περιορισμένες δυνατότητες κύκλου ελιγμών κι ακόμα πιο περιορισμένες δυνατότητες ελλιμενισμού πλοίου».

Ο κ. Βίτσας προσθέτει ότι το masterplan για το λιμάνι «περιλαμβάνει μία σειρά μελετών, όπως τοπογραφικές, γεωτεχνικές, ακτομηχανική, έργων παράκτιας προστασίας, η/μ εγκαταστάσεων και Μ.Π.Ε. και φυσικά επέκταση. Η αρχική δέσμευση χρημάτων για την εκπόνηση των μελετών έγινε κατόπιν αιτήματός μας για το στρατηγικό για το νησί έργο τον Ιανουάριο του 2015 από το Υπουργείο Υποδομών (Υπουργός Μ. Χρυσοχοΐδης) αργότερα το καλοκαίρι του 2015 παρά τα προβλήματα της χώρας η χρηματοδότηση αξιολογήθηκε ως προτεραιότητας και παρέμεινε στο Π.Δ.Ε (Υπουργός Χ. Σπίρτζης, Γεν. Γραμ. Γ. Δέδες).»

«Αυτό το οποίο πρέπει στη συνέχεια να γίνει είναι οι εγκρίσεις των μελετών και η χρηματοδότηση του έργου» καταλήγει ο δήμαρχος Σαμοθράκης.