Τα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά και  τα plug – in (επαναφορτιζόμενα )υβριδικά μοντέλα πάτησαν γκάζι για άλλη χρόνια, στην Ευρώπη των 27 κρατών – μελών. Συγκεκριμένα, το 2018, στους δρόμους της Ε.Ε. κυκλοφόρησαν σχεδόν ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα (944.800 μονάδες), διακόσιες χιλιάδες περισσότερα σε σχέση με το 2017.

Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα ηλεκτρικά μοντέλα φαίνεται να διευρύνεται ακόμη περισσότερο και χρόνο με το χρόνο, ενώ, για το 2019, αναμένεται και νέα αύξηση στην πωλήσεις των οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων CO2. Σε ποσοστά, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών – υβριδικών οχημάτων άγγιξαν το 6,1% επί του συνόλου των πωλήσεων στα καινούργια αυτοκίνητα – όταν το 2017, το ποσοστό αυτό ήταν στο 4,8%. Πάντως, τη μερίδα του λέοντος κατέχουν ακόμη τα υβριδικά, όπου από τα 944.800 «πράσινα» οχήματα, τα 555 χιλιάδες είναι μοντέλα σύγχρονης υβριδικής τεχνολογίας.

Το πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις υβριδικό μοντέλο είναι το Toyota Yaris HDS, ακολουθεί το Toyota CH-R ενώ μια από τις ευχάριστες εκπλήξεις είναι και αυτή του ηλεκτρικού Kia Niro, που λανσαρίστηκε ήδη στην ευρωπαϊκή αγορά, την περασμένη χρονιά – συγκεκριμένα το δεύτερο εξάμηνο του 2018.  Επίσης, το 2018, πουλήθηκαν στην Ε,Ε. 195.000 νέα αμιγώς ηλεκτρικά ΙΧ. Πρώτο σε πωλήσεις στέφθηκε το  Nissan Leaf (38.792 ταξινομήσεις), το οποίο ήδη κυκλοφορεί και στην χώρα μας, από την περσινή άνοιξη, ενώ, ένα μοντέλο – που δεν κυκλοφορεί στην χώρα μας – αλλά σημειώνει εξαιρετικές πωλήσεις, είναι το μικρό ηλεκτροκίνητο, το Renault Zoe.

Nα σημειωθεί, ότι, η Νορβηγία αποτελεί την πρώτη αγορά σε πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ το Nissan LEAF, είναι το πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις στη συγκεκριμένη αγορά,   έναντι οποιουδήποτε άλλου, νέου αυτοκινήτου. Περισσότερα  από 12.000 LEAF έχουν πωληθεί στη Νορβηγία το 2018,  κάτι στο οποίο έχει συμβάλλει η πολύχρονη επένδυση της χώρας σε δημόσιους ταχυφορτιστές αλλά και στις κρατικές επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος.

Πέρσι, τρία στα δέκα οχήματα που πουλήθηκαν στη συγκεκριμένη χώρα της Σκανδιναβίας ήταν ηλεκτρικό, ενώ η Νορβηγία έχει θέσει ως στόχο, το 2025, να σταματήσει παντελώς τις πωλήσεις αυτοκινήτων βενζίνης ή πετρελαίου. Kαλή χαρακτηρίζεται και η εμπορική καριέρα του ηλεκτρικού Volkswagen Golf με 21.100 μονάδες ενώ ακολουθεί η BMW i3 και το αμερικάνικο Tesla Model S.

Eπίσης, το BMW Group πούλησε πάνω από 140.000 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα το 2018. Συνολικά, 142.617 (+38,4%) ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα BMW και MINI παραδόθηκαν σε πελάτες σε όλο τον κόσμο την περσινή χρονιά. Ακόμη πιο αισιόδοξες είναι οι προβλέψεις για τα ηλεκτρικά οχήματα μέσα στο 2019, όπου οι αναλυτές της αγοράς προβλέπουν ότι, έως το φετινό καλοκαίρι, στους ευρωπαϊκούς δρόμους θα κυκλοφορούν πάνω από 1,3 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα.