Μείωση του ΦΠΑ από 24% (που είναι σήμερα) στα 13%, ελεύθερη πρόσβαση στις λεωφορειολωρίδες, δωρεάν στάθμευση στο κέντρο της πόλης, σημαντική έκπτωση στα διόδια και απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελείας είναι ορισμένα από τα βασικά μέτρα που ανακοίνωσε τη Δευτέρα η ΝΔ για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα.

Τα προαναφερόμενα μέτρα αφορούν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δίκυκλα. Τα κίνητρα αυτά, θα ισχύσουν, σύμφωνα με τα όσα εξαγγέλθηκαν, και για τις εταιρείες που διαθέτουν στόλους αυτοκίνητων, οι οποίες θα κινητροδοτηθούν με κατάργηση του φόρου χρήσης εταιρικών αυτοκινήτων από τα στελέχη τους και διευκόλυνση της φορολογικής απόσβεσης, είτε για την αγορά, είτε για τη μηνιαία μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Προτεραιότητα στα ηλεκτροκίνητα ταξί

Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει και τα ταξί. Ειδικότερα, η ΝΔ δεσμεύεται να επιδοτήσει με 3.500 ευρω την αγορά νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Στο σχέδιο της προβλέπεται ακόμη η άμεση εγκατάσταση δικτύου ταχυφορτιστών στα οργανωμένα σημεία επιβίβασης πολιτών, ενώ οι οδηγοί ηλεκτροκίνητων ταξί θα έχουν προτεραιότητα στις σειρές αναμονής στις πιάτσες τους ( αεροδρόμια, λιμάνια κλπ), όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες της ΕΕ.

Για το Δημόσιο και τους ΟΤΑ

Δεσμευτικός στόχος της ΝΔ είναι μέχρι το 2025, το 30% τού στόλου των αυτοκινήτων και των λεωφορείων του κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να έχουν αντικατασταθεί με ηλεκτροκίνητα.

Ισχυρά κίνητρα θα δοθούν και για τη διάδοση των φορτιστών που χρειάζονται τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Θα υπάρξει έκπτωση στις επιχειρήσεις που εγκαθιστούν φορτιστές για δημόσια χρήση στις εγκαταστάσεις τους (σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, εμπορικά κέντρα, supermarkets). Επιπλέον, θα υπάρξει πρόβλεψη να εγκατασταθούν σταθμοί επαναφόρτισης σε όλα τα οδικά δίκτυα, ώστε να ενθαρρυνθεί η χρήση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και εκτός πόλεων.

Κεντρικός άξονας του σχεδίου για την ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης που ανακοίνωσε  η ΝΔ είναι:

. να δοθούν κίνητρα για τη χρήση ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων

. να υπάρξει άμεση και ευρεία ανάπτυξη των υποδομών και στήριξή τους

. να διευρυνθεί η χρήση της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές.

Όπως εξηγούν, αυτό θα γίνει με τη σταδιακή αντικατάσταση των σημερινών ΙΧ και των παλαιών μέσων μεταφοράς από φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, εξέλιξη που θεωρείται άμεσης προτεραιότητας στη στρατηγική επιλογή της ΕΕ που στοχεύει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα αστικά κέντρα αλλά και στην αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής.

Τα προαναφερόμενα μέτρα θεωρούνται κοινή πρακτική σε πολλές χώρες της ΕΕ, αλλά δυστυχώς, όπως υποστηρίζουν από τη ΝΔ, λόγω  η Ελλάδα έχει καθυστερήσει δραματικά για τα υλοποιήσει λόγω της παρομοιώδους αδυναμίας της Κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ να παρακολουθήσει τις εξελίξεις στον τομέα αυτό. Σημειώνεται πως μέχρι το 2025 στην Ευρώπη εκτιμάται οτι θα κυκλοφορούν 20 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μέχρι το 2040 θα ξεπεράσουν τα 150 εκατομμύρια.

Το πλήρες σχέδιο της ΝΔ για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα παρουσιαστεί σύντομα από τον ίδιο τον Πρόεδρο του Κόμματος Κυριάκο Μητσοτάκη καθώς η Αξιωματική Αντιπολίτευση θεωρεί μείζονος σημασίας την πολιτική της σε αυτόν τον τομέα σε τρεις μεγάλες προκλήσεις:

. Τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων των μεγάλων αστικών κέντρων μειώνοντας τις στάθμες ατμοσφαιρικής ρύπανσης και θορύβου και τις δαπάνες στη δημόσια υγεία λόγω του προβληματικού περιβάλλοντος στην πρωτεύουσα και τις μεγάλες πόλεις.

. Τη μείωση των εισαγόμενων ορυκτών καυσίμων και ταυτόχρονα την αύξηση των ΑΠΕ με προφανή οικονομικά αποτελεσματα.

. Τη δημιουργία ευκαιριών ανάπτυξης νέων μορφών επιχειρηματικών δράσεων στους τομείς της ενέργειας, των τεχνολογικών κατασκευών, της πληροφορικής και των υπηρεσιών με σημαντική προστιθέμενη αξία. Έλληνες μηχανικοί, νέοι σε ηλικία, κατέχουν υψηλές θέσεις ευθύνης σε μεγάλες αυτοβιομηχανιες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ άλλοι ετοιμάζονται να βγουν στην αγορά τα επόμενα χρόνια.« ‘Έχουμε ευθύνη να τους δώσουμε την ευκαιρία να εργαστούν στην Ελλάδα», λένε από τη ΝΔ.