Γεννήθηκε στην Αθήνα και ανδρώθηκε μουσικά στο Ωδείο Αθηνών και το Ατενέουμ. Το ντεμπούτο του όμως το έκανε με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης το 2009 όταν κέρδισε το πρώτο βραβείο ως σολίστ στον διαγωνισμό «Νέοι σολίστ / νέοι καλλιτέχνες». Παρ’ όλα αυτά, ο Αλέξανδρος Γιοβάνος χτίζει την καριέρα του στο Βερολίνο, όπου έχει γίνει ένας από τους πιο ενεργούς σόλο κρουστούς της πόλης. Αλλωστε, εκεί εμβάθυνε στα μυστικά των οργάνων του ακολουθώντας τις σπουδές στην Ακαδημία Χανς Αϊσλε, με διάσημους δασκάλους (μεταξύ των οποίων σολίστ κρουστών της Φιλαρμονικής του Βερολίνου) και την υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση. Ετσι, μοιάζει μάλλον αναμενόμενο να διεκδικήσει τα καλλιτεχνικά του όνειρα εκεί, αρχίζοντας με τη συναυλία στις 12 Ιουλίου στην Κρατική Οπερα του Βερολίνου, το γερμανικό του ντεμπούτο ως σολίστ με πρόγραμμα του Ιάννη Ξενάκη.

«Η επιλογή των έργων έγινε με καθαρά προσωπικά κριτήρια, τη γοητεία και την πρόκληση, μιας και από την πρώτη στιγμή που άκουσα τη μουσική του Ξενάκη για σόλο κρουστά γοητεύτηκα από την ενέργειά της, τη μυσταγωγία που ενέπνεε και την πολύπλοκη αλλά συμπαγή δομή της.Τότε συνειδητοποίησα ότι μια συναυλία με τα έργα του είναι ένα από τα άμεσα σχέδια που θέλω να υλοποιήσω στο μέλλον.Τα έργα του Ξενάκη έχουν πολύ μεγάλη δυναμική και ως καλλιτέχνη σε καλούν και πολλές φορές σε προκαλούν να τα ερμηνεύσεις με μια ίδιας δυναμικής εκτέλεση. Η διαδικασία στην οποία πρέπει να μπει ο ερμηνευτής ούτως ώστε να καταφέρει να παραμείνει πιστός στο μουσικό κείμενο μέχρι τέλους και να εξοικονομήσει δύναμη και συγκέντρωση, θα μπορούσε πιθανότατα να παραλληλιστεί με την ψυχολογική και σωματική προετοιμασία που ακολουθεί ένας μαραθωνοδρόμος για να μπορέσει να κόψει το νήμα του τερματισμού. Και αυτό για εμένα αποτελεί μια γοητευτική πρόκληση» τονίζει ο Γιοβάνος μιλώντας στα «Πρόσωπα».

Δοκιμάζοντας τις δυνάμεις του και σε δύο έργα μουσικής δωματίου, επί σκηνής θα συμπράξει με τον πιανίστα Ερμή Θεοδωράκη, τον οποίο ο Ξενάκης είχε χαρακτηρίσει ιδανικό ερμηνευτή του έργου του, και με τον βαρύτονο Μάρτιν Γκέρκε, διατηρώντας πάντα ως πρωταγωνιστικό στοιχείο τα κρουστά. «Ευελπιστώ να φέρω τον ιδιαίτερο κόσμο των κρουστών πιο κοντά στον μέσο ακροατή. Μην ξεχνάμε ότι τα κρουστά ανήκαν στους θεμελιακούς κώδικες επικοινωνίας των πρώτων ανθρώπων. Μαζί με την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους, κάποιοι από αυτούς τους κώδικες εξελίχθηκαν και παραλλάχθηκαν και κάποιοι άλλοι διατήρησαν την αρχική τους δομή ως επικοινωνιακή αναγκαιότητα. Στη μουσική του Ξενάκη για κρουστά είναι εμφανές το αρχέγονο στοιχείο, η μυστηριακή διάθεση και η Τραγική Λύση. Θεωρώ ότι ο καθένας θα μπορούσε να συνδεθεί με αυτό, δίνοντας τη δική του προσωπική ερμηνεία, βρίσκοντας έτσι τη δική του πνευματική κάθαρση ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας και εθνικότητας» τονίζει ο μουσικός.

Ο ίδιος έχει σημαντική εμπειρία από φεστιβάλ, μιας κι έχει συμμετάσχει σε αρκετά, όπως τα Φεστιβάλ Αθηνών, Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου της Ιερουσαλήμ και Ινφέκσιον. Παρ’ όλα αυτά, το ντεμπούτο του στην όπερα της πόλης έχει άλλη βαρύτητα για εκείνον. «Είναι όντως πολύ μεγάλο κίνητρο για έναν νέο καλλιτέχνη να ξέρει ότι μπορεί στο μέλλον να έχει την ευκαιρία να παρουσιάσει τη δουλειά του στο ευρύ κοινό μέσω ενός τέτοιου καλλιτεχνικού φορέα.Ο στόχος όμως είναι –ανεξαρτήτως εμποδίων που κατά καιρούς παρουσιάζονται, σκηνών, αιθουσών και οργανισμών –να συνεχίσει κανείς να μοιράζεται την αγάπη του και το πάθος του για αυτό το οποίο κάνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και πάνω απ’ όλα με σεβασμό στον ακροατή, αλλά πρωτίστως στον ίδιο του τον εαυτό» καταλήγει ο δημιουργός.