Δυναμικό «παρών» στο 21ο Παγκόσμιο Κύπελλο δίνει η πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου, η Κίνα. Μπορεί το αντιπροσωπευτικό της συγκρότημα να μην κατάφερε για μία ακόμα φορά να προκριθεί σε τελική φάση Μουντιάλ, ωστόσο το κενό καλύπτουν επτά εταιρείες της στο χορηγικό κομμάτι της διοργάνωσης.

Οι κινεζικές εταιρείες θεωρούν το Παγκόσμιο Κύπελλο ως μια μεγάλη ευκαιρία για να σπάσουν τα σύνορα της χώρας τους και να διεθνοποιηθούν. Για τη διοργάνωση της Ρωσίας υπολογίζεται πως θα διαθέσουν 835 εκατ. δολάρια για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους, σχεδόν τα διπλάσια από τις αμερικανικές εταιρείες που θα δώσουν 400 εκατ. δολάρια αλλά και τις ρωσικές που θα περιοριστούν στα 64 εκατ.

Πρόκειται για ένα τεράστιο άλμα των κινεζικών εταιρειών προς την εξωστρέφεια, αν αναλογιστούμε πως στο Μουντιάλ του 2010 στη Νότια Αφρική μόλις μία εταιρεία από την Κίνα ήταν για πρώτη φορά στην ιστορία της διοργάνωσης χορηγός.

Η Hisense Electronics, η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, είδε τα ποσοστά πωλήσεων στις τηλεοράσεις της στην Ευρώπη να εκτινάσσονται κατά 60% μετά το Euro 2016 της Γαλλίας στο οποίο συμμετείχε ως χορηγός.

Η πολιτική της συγκεκριμένης κινεζικής εταιρίας έχει συνδεθεί με το αθλητικό μάρκετινγκ και φυσικά δίνει το «παρών» και στα γήπεδα της Ρωσίας, ενώ είναι ο επίσημος προμηθευτής τηλεοράσεων του Μουντιάλ.

Για να προσελκύσει περισσότερους χορηγούς στο Παγκόσμιο Κύπελλο μετά την αρνητική στάση πολλών εταιρειών της Δύσης να διαφημιστούν μέσω της διοργάνωσης της Ρωσίας, η FIFA άλλαξε φέτος το χορηγικό σύστημα επιτρέποντας σε περιφερειακούς χορηγούς να συμμετέχουν στα παιχνίδια. Γεγονός που εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο οι Κινέζοι μέσω των εταιρειών Yadea, Immerex και DIKING.

Πρόσφατη σφυγμομέτρηση της Nielsen έδειξε πως το ενδιαφέρον για το ποδόσφαιρο των Κινέζων αυξήθηκε από το 27% που βρισκόταν το 2013 στο 32% το 2017, με τα τρία τέταρτα όσων δήλωσαν πως τους αρέσει το άθλημα να είναι ηλικίας κάτω των 34 ετών. Η FIFA επιβεβαίωσε στις 7 Ιουνίου πως 40.000 εισιτήρια του Μουντιάλ έχουν διατεθεί σε κινέζους φιλάθλους παρά το γεγονός ότι η εθνική τους ομάδα είναι απούσα από το μεγάλο ραντεβού.